Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه طی سه سال گذشته سه تشکل سیاسی در این دانشگاه مجوز فعالیت گرفتند، گفت: برای هیچ فعالیت سیاسی در دانشگاه حکم انضباطی صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فاتح ظهر شنبه در نشست خبری خود با محوریت «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال» ضمن بیان اینکه با گفتمان جدید از نقد و پرسش و پاسخ استقبال می‌کنیم، ابراز داشت: برای هیچ فعالیت سیاسی در دانشگاه حکم انضباطی صادر نشده است دانشگاه محیطی برای تربیت مدیران آینده محسوب می‌شود، لذا باید دیدگاه‌های مختلف دیده و شنیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه دانشگاه صنعتی در سطح دوم بین دانشگاه‌های معتبر کشور قرارگرفته است، افزود: آمار ارائه مقالات در پایگاه جهانی آی. اس. آی رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سنوات قبل نشان می‌دهد و از سوی دیگر هفت نشریه علمی پژوهشی در دانشگاه صنعتی منتشر می‌شود.

۱۴ شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه حضور دارند

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه امسال ثبت‌نام‌شدگان دانشگاه به نسبت سال گذشته افزایش هشت‌درصدی داشت، بیان کرد: این دانشگاه به همراه ۴۳دانشگاه برتر و مراکز تحقیقاتی در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

فاتح بابیان اینکه مأموریت دانشگاه به‌صورت متمرکز به‌سوی کارآفرینی شتاب گرفته است، تصریح کرد: ۱۴شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستند که به‌منظور تجاری‌سازی فناوری، توانمند کردن دانشجویان و ترویج و آموزش کارآفرینی از ایده‌های جدید در دانشگاه صنعتی شاهرود استقبال می‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از ۲۵درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود بیکار هستند، افزود: این دانشگاه سه هزار دانش‌آموخته دارد که از این تعداد ۷۵۰ نفر فارغ‌التحصیل بیکار هستند لذا این مهم می‌طلبد تا بر اساس نیاز کشور به‌سوی دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم.

انعقاد ۲۷ تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادها

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه تحقق ۹۷۰هزار شغل طی سال جاری در کشور تنها با کارآفرین کردن دانشگاه‌ها محقق خواهد شد، ابراز داشت: ۱۸کارگروه تخصصی برای کارآفرین کردن دانشگاه ایجاد شد که بعد از بررسی اندیشه‌ها در اتاق‌های فکر تصمیم سازی ها با تأسیس کمیته، اداره و مرکز آموزش‌های آزاد صورت گرفت.

فاتح بابیان اینکه ۵۰درصد بیکاران را دانشجویان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ارتباط علم و صنعت کمرنگ در جامعه کمرنگ است لذا تا زمانی به نیاز بازار پاسخ مناسبی داده نشود همچنان فارغ‌التحصیل بیکار را خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه به دنبال استقرار شتاب‌دهنده‌ها هستیم، افزود: طی یک سال اخیر در قالب کارآفرینی ۲۷ تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف بسته شد و هشت مورد نیز در حال انعقاد قرارداد است و امیدواریم با ایجاد شرکت سهامی خاص  بستر خدمات تولیدی، بازرگانی، پژوهشی، فناوری در این شرکت‌ها به‌خوبی دیده شود.

کارآفرین شدن دانشگاه‌ها یک مطالبه عمومی است

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه کارآفرین شدن دانشگاه نیاز به حمایت دولت دارد، ابراز داشت: یکی از ارکان اقتصادی کشور دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه صنعتی ۲۰۰میلیارد تومان، ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه دانشگاه و ۱۰۰میلیارد دیگر توسط دانشجو را وارد شهرستان می‌کند که این موارد نشان می‌دهد توسعه کارآفرینی دانشگاه‌ها می‌تواند در ارائه خدمات شهری مؤثر واقع شود.

فاتح بابیان اینکه سهم استان از خدمات دانشگاه بسیار ناچیز است، اضافه کرد: بارها در جلسات مختلف عنوان شد که ظرفیت دانشگاه‌ها موردتوجه مسئولان قرار گیرد ۳۰ درصد دانشجویان و ۳۰ درصد هیئت‌های علمی از افراد بومی هستند که وجود این پتانسیل می‌تواند در حل معضلات جامعه مؤثر باشد.

وی بابیان اینکه کارآفرین شدن دانشگاه‌ها یک مطالبه عمومی به شمار می‌رود، افزود: تقویت علم و صنعت، کارآفرین شدن دانش‌آموختگان، ایجاد مشاغل جدید، افزایش درآمد دانشگاه و عملیاتی شدن اشتغال فراگیر ازجمله مزایای توسعه کارآفرینی در دانشگاه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی