Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید قزوین افزود: توسعه شهری در قزوین باید علاوه بر حفظ هویت تاریخی و فرهنگی باید با برنامه ریزی درست و تصمیم گیری های اصولی و کارشناسی مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: شهر یک موجود زنده به شمار می رود و برای پایداری آن مهمترین موضوع، برقراری یک ارتباط ارگانیک و پویا با روح انسان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار قزوین ادامه داد: وجود یک شهر اگر باعث آرامش شهروندان آن نباشد، آنان نیز در نگهداری اش دقت لازم را نخواهند داشت بنابراین باید ابتدا خصوصیات انسان را بشناسیم ودر مرحله برنامه ریزی پروژه های شهری محیطی آرام برای مردم مهیا کنیم.
زاهدی اضافه کرد: هر شهر یک هویت دارد اما برخی شهرها هم هویت ندارند اما قزوین با انسان های فرهیخته خود، باغستان سنتی و بناهای تاریخی دارای هویت غنی است.
وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ مشکلات زیادی دارند که باید به حل آنها بپردازیم، افزود: یکی از این مشکلات بافت فرسوده شهری است که احیای آن مکان ها باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.
استاندار قزوین اظهار کرد: شهر باید موجب آرامش و آسایش شهروندان شود که اولین گام در این مسیر شناخت انسان است بنابراین طراحی و برنامه ریزی در شهرها باید متناسب با نیازهای شهروندان باشد.
زاهدی با تاکید بر حفظ هویت شهرهای تاریخی، اظهار کرد: توجه به بافت فرسوده شهری، مسایل ترافیکی،رسیدگی به نواحی منفصل شهری، حفظ باغستان های سنتی و احیای بناهای تاریخی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی، ساماندهی ورودی های شهر، استفاده از توانمندی بانوان و جوانان و استفاده از دیدگاه های کارشناسان و سازمان های مردم نهاد را از دیگر مواردی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.
استاندار قزوین ادامه داد: تعیین تکلیف نواحی منفصل شهری باید جدی گرفته شود و توجه به ورودی های شهر قزوین که در حال حاضر مناسب نیست باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.
وی برح فظ و احیای باغستان سنتی قزوین به عنوان یک مساله مهم تاکید کرد و افزود: باغستان سنتی هویت تاریخی شهر قزوین است و باید از سوی شهرداری توجه به آن در اولویت قرار گیرد.
زاهدی با اشاره به نیاز به احیا و ساماندهی بناهای تاریخی قزوین، تصریح کرد: سال ها پیش که از قزوین دیدن کردم سرای سعدالسلطنه وضعیت نامناسبی داشت و امروز یک مجموعه ارزشمند ایجاد شده است که جای خوشحالی دارد.
استاندار قزوین حضور مدیران در این مراسم را نشان از اهمیت شهر قزوین و اعلام حمایت مدیران برشمرد.
زاهدی خاطرنشان کرد: اگر به درک مشترکی از آینده، مشکلات و توانمندی های شهر برسیم می توان با هم افزایی و تعامل در راستای توسعه صحیح گام برداشت.
استاندار قزوین افزود: در شورای شهر با وجود سلیقه های مختلف با 9 رای یک شهردار انتخاب شد تا کارها با قوت قلب بیشتری ادامه یابد و این آرا بیانگر درک مشترک از مشکلات و آینده شهر است بنابراین باید با هم افزایی و تعامل به منظور توسعه شهری قزوین اقدام شود.
در پایان این آیین، از خدمات مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین تجلیل و علی صفری به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.
صفری شصت و دومین شهردار قزوین است که در کارنامه خود سابقه فعالیت به عنوان شهردار بیدستان و بویین زهرا را نیز دارد.
111 سال از تاریخ تاسیس شهرداری قزوین می گذرد.
شهر قزوین 381 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهری است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • شمس‌ آذر به دنبال طلسم‌شکنی مقابل پیکان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند