Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت که دولت تاکنون تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت آب و برق در سال 1397 اتخاذ نکرده است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از وزارت نیرو، اردکانیان در مورد فصل های مرتبط با آب و برق در لایحه بودجه 1397 کل کشور، افزود: رقمی در حدود 300 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع و تکمیل طرح های آبرسانی در نظر گرفته شده و عوارضی محدود نیز به ازای هر مترمکعب آب برای سرعت رسانی به آبرسانی روستایی در لایحه پیشنهادی دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد روند سدسازی ها در دنیا و ایران گفت: هم‌اکنون 46 هزار سد بزرگ در دست بهره‌برداری در دنیا وجود دارد که نیمی از آنها در کشور چین است؛ زمان ساخت حدود 94 درصد این سدها در نیمه دوم قرن بیستم بوده که کشورها، تمرکز خود را بر روی آب‌های سطحی گذاشتند.
اردکانیان در ادامه افزود: این سازه ها ما را در این چرخه بلند خشکسالی، تغییرات اقلیمی و همچنین در مقابل سیلاب های وسیع ایمن کرده است اما امروزه باید توجه بیشتری به ملاحظات زیست محیطی داشته باشیم؛ حقابه‌های تالاب ها باید تامین شود و استقرارهای جدید جمعیتی و توسعه ای نیز باید متناسب با منابع آب موجود باشد و به طور کلی طرح های آمایش سرزمینی آب محور داشته باشیم.
عضو کابینه دولت دوازدهم در مورد توسعه انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی های خورشیدی، گفت: ایران با ظرفیت روزهای آفتابی که در اختیار دارد و همچنین تعهدات بین المللی برای کاهش گازهای گلخانه ای، باید به سمت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر حرکت کند.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید چهار هزار مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر در طول برنامه راه اندازی شود.
اردکانیان با اشاره به اینکه باید خرید برق حاصل از نیروگاه های تجدیدپذیر توسط دولت تضمین شود، گفت: خرید تضمینی، مشوق اصلی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر است؛ بازپرداخت این تضمین جزو دغدغه های وزارت نیرو است و در لایحه بودجه 97 رقمی در حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.
عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای وزارت نیرو در 100 روز نخست دولت پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 600 روستا با جمعیت بیش از 350 هزار نفر آبرسانی شده است.
وی ادامه داد: در 100 روز نخست دولت دوازدهم، بیش از 215 هزار انشعاب جدید آب شهری، روستایی و فاضلاب شهری واگذار شده است.
اردکانیان افزود: در این ایام، دو تصفیه خانه جدید به ظرفیت اسمی بیش از 30 هزار مترمکعب در روز در استان ایلام و البرز به بهره‌برداری رسیده است.
به گفته وزیر نیرو، در 100 روز نخست دولت دوازدهم، 63 مگاوات نیروگاه‌های کوچک و 42 مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر نیز به بهره‌برداری رسیده است.
اردکانیان همچنین به زلزله غرب کشور و اقدامات وزارت نیرو در این خصوص پرداخت و گفت: زلزله کرمانشاه نیز در این زمان به وقوع پیوست و بیش از 240 روستا و 7 شهر در این زلزله تحت تاثیر مستقیم قرار گرفتند که خوشبختانه با زیرساخت‌های موجود صنعت آب و برق توانستیم در کمترین زمان، خدمات را برقرار کنیم.
به گزارش ایرنا، در لایحه بودجه سال 97 حدود 82 هزار میلیارد ریال برای وزارت نیرو و مجموعه‌های تابعه این وزارتخانه اعتبار مصوب شده است.
همچنین در لایحه بودجه سال 97 برای وزارت نیرو و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه حدود 47 هزار و 300 میلیارد ریال برای تکمیل و اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای پیش بینی شده که نشان می‌دهد اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای این وزارتخانه حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
این اعتبارات به طور عمده در طرح‌های فصل منابع آب به میزان 29 هزار 400 میلیارد ریال، فصل انرژی چهار هزار و 200 میلیارد ریال و فصل آب و فاضلاب 13 هزار و 300 میلیارد ریال توزیع شده است.
شبد**9189**1953**9122**تنظیم: اسماعیل داودی**انتشار دهنده: انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما­، سرتیپ احمد علی­ گودرزی  ­­افزود: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته‌ها هر کدام وظایفی دارد که از جمله آن می‌توان به­ کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته‌هایی که می‌تواند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور که هنجار سازی اجتماعی در ابعاد مختلف­ بر عهده آنها است کمک کنند. رئیس مرکز روانشناسی پلیس ایران بیان کرد: این تلاش‌ها و فعالیت‌ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده، ضمن اینکه­ وضعیت علمی همکارانی که در این رابطه در پاسگاه ها، کلانتری‌ها و افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می‌کنند افزایش داده ایم. سرتیپ گودرزی خاطرنشان کرد:­ در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم که سبب افزایش و ارتقاءمباحث علمی گردیده است. وی گفت: در این راستا در حال تدارک فصلنامه‌ای هستیم­ که میتواند از نظر علمی ارتقاء دهد روانشناسان ما در رده‌های انتظامی، مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده‌های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد ارتقاء دهیم. ­معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا­ اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم. محمد پردل با بیان اینکه دفتر سلامت روان معاونت بهداشت روان اقدامات­ خوبی در این راستا انجام داده است، افزود: شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است­ حضور دارد و در همین راستا­ دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان‌ها به فعالیت می‌پردازند. پردل در توصیه‌ای به روانشناسان دفتر سلامت روان، افزود:­ به اقداماتی که در حال حاضر­ انجام می‌دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید. معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا عنوان کرد:­ به حوزه روانشناسی نیرو‌های وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشود. وی با عنوان اینکه اگر­ فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، افزود:­ با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود. پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیرو‌های وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه­ وضعیت زندگی فرد تغییر می‌کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار­ که­ در صورت بروز مشکل اعلام کرده و­ وضعیت آنها را رصد کند. معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا خاطرنشان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند. وی گفت: روانشناسان به گروه‌های مختلف فراجا از­ جمله نظام وظیفه، نیرو‌های قراردادی و استخدامی‌ها و بازنشستگان خدمات ارائه می‌کنند و مورد سنجش قرار می‌دهد. پردل افزود: دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیرو‌ها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • سوال بزرگ در اولدترافورد؛ چه تصمیمی در انتظار اریک تن هاخ است؟