Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس دادگستری آبدانان گفت: پنج نفر از متهمان ناامنی های اخیر در منطقه عشایری سرابنقل این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم سبزواری شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی معاضدت های انتظامی و قضایی شهرستان های آبدانان و دره شهر اظهار کرد: به دنبال درگیری های چند روز اخیر بین عشایر شهرستان های دره شهر و آبدانان در مناطق عشایری مهواز و کوه نشین حد فاصل روستای سرابنقل عده ای از دامداران هر 2 شهرستان با استفاده از سلاح های گرم اقدام به تیراندازی و ناامن کردن منطقه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از کسب اطلاع از ایجاد درگیری بین 2 طایفه بدره ای و بیرانوند که بر سر اختلافات ملکی مسبوق به سابقه است، بلافاصله عوامل انتظامی در منطقه مورد منازعه مستقر و با استفاده از شگردهای خاص انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری پنج نفر از عناصر مخل امنیت همراه با مقداری سلاح و مهمات شدند.
ربیس دادگستری آبدانان تامین امنیت و مبارزه پیگیر با مخلان امنیت عمومی را نخستین اولویت دستگاه قضایی عنوان کرد و تاکید کرد: دستگاه قضایی با مشارکت نیروی انتظامی بر سر تامین امنیت عمومی مردم با هیچ احدی مماشات و سهل انگاری نخواهد کرد و عاملان بی نظمی های اخیر در منطقه عشایری کوه نشین را تعقیب و به شدت مجازات خواهد کرد.
سبزواری یادآور شد: هم اکنون امنیت لازم در منطقه برقرار است و ضابطان دادگستری تحر کات 2 طرف را زیر نظر دارند.
دادستان شهرستان دره شهر نیز در این نشست معتمدین را کلید حل مشکلات اجتماعی دانست و گفت: دستگاه قضایی با مشارکت خیرین و عوامل انتظامی در تلاش است با استفاده از کلیه امکانات و بکارگیری تمام ظرفیت های موجود یک زندگی امن و مسالمت آمیز برای مردم به ارمغان بیاورند.
علی فیروزجایی به نقش بازدارنده بزرگان طوایف در منازعات اشاره کرد و افزود: شوربختانه به علت عدم مشارکت و استفاده از توانمندی های ریش سفیدان در حل اختلافات و ایحاد فاصله بین متنفذین و نهادهای قضایی و انتظامی در سنوات گذشته حجم پرونده های قضایی در کشور پنج برابر میانگین جهانی و کشور هندوستان و پاکستان افزایش یافته است.
وی یادآور شد: بر اساس اسناد موجود منطقه مورد اختلاف عشایر شهرستان های آبدانان و دره شهر جزء منابع ملی است و به هیچکدام از طرفین دعوا تعلق ندارد.
دادستان دره شهر تاکید کرد: وجود بیش از حد سلاح های گرم در دست مردم و استفاده نابجا از آنان باعث مشکلاتی در فرایند تامین امنیت مردم شده و به همین منظور مسئولان امر باید تدبیری بیاندیشند تا این سلاح ها را جمع آوری کنند.
وجود اختلافات ملکی و حقوقی بین 2 طایفه بدره ای آبدانان و بیرانوند دره شهر از سنوات قبل آغاز شده و همه ساله نیز در مناطق عشایری مهواز، کوه نشین و کله باد حد فاصل روستای سرابنقل تکرار می شود، بطوریکه تاکنون سه نفر از طرفین دعوا کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شده اند که امسال نیز با آغاز فصل کوچ پائیزه این درگیری تشدید شده و منجر به درگیری و استفاده از سلاح گرم توسط هر 2 طرف شده است.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار: حسن کهزادیان
7174/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند