Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:49:29 GMT

دردسر‌هاي خانواده 1000 کيلوگرمي! +تصاوير

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۳۰۹۲

دردسر‌هاي خانواده 1000 کيلوگرمي! +تصاوير

خبرگزاري آريا - تنها چند ماه از تولدشان نگذشته بود که چاقي به سراغشان آمد، بيماري که مشکلات زيادي را براي خانواده به‌وجود آورد و هزينه بالاي درمان هم بهانه‌اي شد تا پدر فکر انجام آن را از سرش بيرون کند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، هنوز چند ماه از زمان تولدشان نگذشته بود که چاقي به سراغشان آمد، هر روز وزنشان بيشتر مي‌شد، چاقي چنان گريبانشان را گرفته که مجبورند براي برطرف کردن حس گرسنگي‌شان از صبح تا هنگام خواب غذا بخورند، حتي بعضي شب‌ها نيز بايد غذايشان آماده باشد چرا که نيمه شب‌ها هم اين گرسنگي دست از سرشان بر نمي‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چند قدمي که راه مي‌روند نفسشان به شماره مي‌افتد، سن زيادي هم ندارند، پاهايشان زير بار اين وزن سنگين کج شده است؛ چندين قدم که برمي‌دارند بدنشان خيس عرق مي‌شود، مجبورند در گوشه‌اي بنشينند و نفسي تازه کنند. خيلي کم حرف مي‌زنند، اين بيماري آنقدر اعتماد به نفس‌شان را پايين آورده که وقتي مي‌خواهي با آن‌ها هم کلام شوي از خجالت صورتشان سرخ مي‌شود، سرشان را پايين مي‌اندازند و به زمين خيره مي‌شوند.
دوست دارند مثل تمام کودکان هم‌بازي داشته باشند، به مدرسه بروند و و در کوچه و خيابان با ساير بچه‌ها بازي کنند؛ براي به دست آوردن آرزوهايشان تلاش کنند، اما ترس از تمسخر توسط ديگران آن‌ها را خانه‌نشين کرده است، کودکاني که شايد بزرگترين آرزويشان به دست آوردن سلامتي و داشتن يک زندگي معمولي و ساده باشد...

بيماري ناتمامي که از نوزادي آغاز شد
اين خانواده اهل يکي از روستاهاي اطراف سيرجان هستند، نورالدين چشمه نور 11 فرزند دارد، 6 پسر و 5 دختر که 4 فرزند آخر خانواده به چاقي مفرط مبتلا هستند. براي گفت‌وگو با کودکان و والدين خانواده و اطلاع يافتن از مشکلاتشان راهي اين شهرستان شديم.
زهرا خانم 43 ساله مادر فرزندان در خصوص اوضاع فرزندانش پرسيدم با بغضي که به سختي آن را کنترل مي‌کند، مي‌گويد: يوسف 18 ساله نخستين فرزند من است که به اين بيماري مبتلا شده ، هرچند تلاش زيادي براي درمانش کرديم اما نتيجه‌اي نگرفتيم و اکنون حدود 150 کيلو وزن دارد، همچنين عبدالرحمان 12 سال دارد و دومين فرزند من است که از چاقي زياد رنج مي‌برد، اين پسر در حال حاضر وزني حدود 100 کيلوگرم دارد و از حدود دو سال قبل تا کنون به‌طور غيرطبيعي وزنش افزايش يافته است.
مادر خانواده که گويي ديگر مشکلات کودکان صبرش را لبريز کرده است ادامه مي‌دهد: عاطفه 7 ساله يکي از دخترانم است که با اين بيماري مواجه شده است و وزنش حدود 65 کيلو مي‌شود، همچنين هانيه تنها 5 سال سن دارد و فرزند آخر اين خانواده 11نفري است که در حال حاضر وزنش به 45 کيلوگرم رسيده است.
اين مادر در خصوص علت بروز اين مشکل مي‌گويد: خودم در دوران بارداري نيز به هيچ افزايش وزن غيرطبيعي نداشته‌ام. تمام فرزندانم در دوران نوزادي‌شان تا 5، 6 ماهگي چاق مي‌شدند اما بعد از 6 ماهگي وزنشان به حالت طبيعي برمي‌گشت اما اين 4 فرزند آخري چاقي‌شان ادامه‌دار شد و گويي اين چاقي پاياني نخواهد داشت.
زهرا خانم ادامه مي‌دهد: تغذيه کودکانم به قدري زياد است که از صبح تا شب درحال تهيه غذا براي آن‌ها هستم بطوري که حتي شب‌ها وقتي يکي از آن‌ها احساس گرسنگي کند بايد بلافاصله برايش غذا آماده کنم، و اگر براي يک ساعت ديرتر غذا بخورند صداي گريه‌شان کوچه و محله را فرا مي‌گيرد.
مشکلات مالي بزرگترين درد خانواده
پدر خانواده که خودش به بيماري کليوي مبتلا است نيز در مورد مشکلات خانواده‌اش مي‌گويد: حدود 5 سال پيش يوسف را براي درمان به کرمان بردم از يوسف آزمايش‌هايي گرفتند که موارد خاصي را نشان نداد و پزشک تنها به تجويز چندين دارو بسنده کرد اما پس از مصرف اين داروها در اوضاع جسمي پسرم هيچ بهبودي حاصل نشد و به دليل مشکلات مالي ديگر نتوانستم مداواي او را ادامه دهم.
پدر در خصوص دلايل بيماري و روند درمان فرزندانش توضيح مي‌دهد: متأسفانه به دليل اينکه خودم از کارافتاده هستم و با مشکلات کليوي مواجه هستم نتوانستم به درمان کودکانم به خوبي کمک کنم و در حال حاضر تنها نان‌آور خانه‌مان پسر بزرگم است. يکي از کليه‌هاي من از کار افتاده و در حال حاضر کليه ديگرم نيز با مشکلاتي مواجه شده که اين موضوع من را خانه‌نشين کرده است.
يوسف که نسبت به ساير فرزندان خانواده تمايل بيشتري براي صحبت کردن دارد در خصوص بيماري‌اش مي‌گويد: من نمي‌توانم درست راه بروم و وقتي مي‌خوابم رگ پاهايم مي‌گيرد و از شدت درد به خود مي‌پيچم وقتي هم که فصل سرما مي‌رسد اوضاع جسمي ما بدتر مي‌شود به گونه‌اي که اگر سرما بخوريم نفس کشيدن براي ما بسيار سخت‌تر مي‌شود و آنقدر سرفه مي‌کنيم تا حالت خفگي به ما دست مي‌دهد.
هيچ يک از مسئولان صداي ما را نمي‌شنوند
مادر بچه‌ها نيز در حالي که اندوه فراواني را مي‌توان در صورتش مشاهده کرد مي‌گويد مهم‌ترين مشکل اين بچه‌ها براي درمانشان فقر مالي است. چرا که از توان ما خارج است که هزينه درمان بيماري کودکان را بپردازيم به همين دليل است که نتوانسته‌ايم تاکنون به پزشک حاذقي براي درمان آنها مراجعه کنيم.
وي ادامه مي‌دهد متأسفانه تاکنون هيچ يک از مسئولان براي حل بيماري فرزندانم از ما حمايت نکرده‌اند و تنها تعدادي از خيرين هر ازگاهي مواد غذايي براي کودکانم تهيه مي‌کنند.
وقتي که از مادر خانواده در خصوص سابقه چاقي در خانواده‌شان سؤال مي‌کنم مي‌گويد نه اعضاي خانواده و نه اعضاي فاميل هيچ کدامشان تا اين حد چاق نبوده‌اند و حتي خواهر و برادرهاي اين بچه‌ها نيز مشکلي نداشته و سالم هستند.
نمکي ديگر بر روي زخم‌ها
در ادامه پدر بچه‌ها در خصوص مشکلات فرزندانش مي‌گويد: اين وزن زياد باعث بورز مشکلات کليوي و کبدي براي فرزندانم شده ، که اين موضوع رعايت بهداشت آنها را براي ما بسيار دشوار کرده است. توانايي مالي براي پرداخت هزينه‌هاي درمان را ندارم و تعدادي از پزشکان به ما گفته‌اند که کودکان ما درمان‌پذير هستند اما هزينه درمان هر يک از آنها حدود 10 ميليون تومان خواهد شد و در حال حاضر تنها اميد من براي درمان فرزندانم کمک خدا، مسئولين و خيرين است.
مشکلات بي شمار اين خانواده به همين‌جا ختم نمي‌شود و داستان زندگي اين خانواده وقتي غم‌انگيزتر مي‌شود که يکي از دختران اين پدر و مادر به سرطان سينه مبتلا مي‌شود و اين پدر خانواده است که بايد درد و رنج اين فرزند را به جان بخرد، به اميد آنکه شبي را بدون نگراني از آينده فرزندانش و با خيالي آسوده سر بر بالين بگذارد.
فارس
110
اين اخبار را از دست ندهيد:
ماجراي رفتار غير اخلاقي 2 کارگر در کارگاه توليدي پوشاک زنانه + عکس
شوهر خاله ام مرا دوست داشت / شوهرم زني را گرفته بود که 18 سال از خود بزرگتر بود!
پيام عاشقانه براي نوعروس که همسايه مرد فضول شده بود!
عزرائيل در تهران دستگير شد+ عکس
با ماندانا وقتي شوهر داشت ارتباط داشتم! / او را به طرف سد کرج بردم و..!+ عکس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالو درمان می‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین، تقریبا همه با «زالو درمانی» آشنا هستیم و بسیار در این مورد شنیده‌ایم یا خود نیز این روش درمانی را امتحان کرده‌ایم. اصولا آیا زالو درمانی، درمان است؟ آیا مورد تایید علم روز پزشکی است؟ عوارض دارد یا خیر؟

ایسنا در گزارشی نوشت: بشر قرن بیست و یکم بیش از هر زمان دیگری در تاریخ به دنبال ارتقاء سطح کیفیت زیست فردی و اجتماعی‌ست. سطح رفاه ارتقاء یافته و همین امر علی‌رغم تمامی مواهبش دارای مشکلاتی جدی نیز هست. امروزه دخالت بیمار در نوع انتخاب روش درمان و مصرف دارو به معضلی تبدیل شده که خسارات جبران‌ناپذیری به همراه دارد. از عمل‌های زیبایی گرفته تا درمان‌های متنوع و مختلف سنتی و طب گیاهی آنقدر در این روزها شایع شده که لزوم شناخت و آگاهی از شرایط درمانی یا برعکس، آسیب‌رسان بسیاری از این روش‌ها بیش از پیش نمود یافته است. از اینرو در شماره‌هایی سریالی به اطلاع‌رسانی در خصوص پرکاربردترین روش‌های درمانی از این دست خواهیم پرداخت.

تقریبا همه با «زالو درمانی» آشنا هستیم و بسیار در این مورد شنیده‌ایم یا خود نیز این روش درمانی را امتحان کرده‌ایم. اصولا آیا زالو درمانی، درمان است؟ آیا مورد تایید علم روز پزشکی است؟ عوارض دارد یا خیر؟

این روزها خبرهایی مبنی بر انتقال بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز از طریق زالو درمانی شایع شده است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا در این خصوص با دکتر مریم مقیمی متخصص طب سنتی گفت‌وگو کنیم که در ادامه می‌خوانید:

در آغاز گفت‌وگو درباره مبنای علمی زالودرمانی و این که در علم پزشکی چه قدر مورد تایید است، بفرمایید؟

اکثر کشورهای دنیا از زالودرمانی استفاده می‌کنند. اگر کسی بخواهد مطمئن شود، کلمه leech therapy را سایت‌های معتبر پزشکی مثل google scholar و pubmed جستجو کند، می‌بیند که چه قدر مقالات در طب رایج در زمینه زالو درمانی در بسیاری از کشورهای دنیا نوشته شده است.

تاثیرات زالو درمانی در مکانیسم بدن چگونه است؟

زالو مواد زائد در خون را می‌مکد. همچنین در بزاق‌ زالو موادی وجود دارد که تا مدتی در بدن می‌ماند و مانع از لخته شدن خون می‌شود. در کشورهای دیگر بیشتر در پیوندهای پوستی و جراحی‌ها از زالودرمانی استفاده می‌شود تا مانع لخته شدن خون شود و عمل پیوند به درستی صورت بگیرد. در طب سنتی ایرانی علاوه بر موارد بالا، در موارد دیگری هم از زالودرمانی استفاده می‌شود. یکی از این موارد خارج کردن مواد زائد از یک موضع است. برای مثال کسی که جوش صورت دارد بعد از پاکسازی کلی بدن و استفاده از داروهای خوراکی ممکن است در موضع‌هایی از صورت هنوز جوش باقی مانده باشد، روی آن مواضع زالو می‌گذاریم، تا زالو آن موضع را از مواد زائد پاک کند. البته مریض باید شرایط لازم مانند نداشتن کم‌خونی و توانایی انجام آن را داشته باشد.

در بسیاری از موارد مریض با علامت سردرد به ما مراجعه می‌کند در اینجا درمان ما فقط زالو درمانی نیست. یعنی اول پاکسازی کلی بدن انجام می‌دهیم تا مواد زائد به طور کامل از بدن پاک شود. سپس برای فردی که سردرد دارد پشت گوش‌اش زالو می‌گذاریم تا زالو مواد زائدی که در پاکسازی کلی از بدن خارج نشده است از موضع سر خارج کند. زالو معمولا تا شعاع ۲۰ سانتی خود را پاکسازی می‌کند. بنابراین برای پاکسازی موضع‌ای از زالو استفاده می‌کنیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند بسیاری از بیماری‌ها فقط با زالو درمانی، درمان می‌شود. اما این گونه نیست قبل از زالو درمانی یک پاکسازی قوی به طور معمول لازم است بعد زالو را روی آن موضع قرار می‌دهیم تا اگر ماده‌ای باقی مانده باشد آن موضع پاکسازی شود.

درباره بیماری‌های دیگری که می‌توان از زالو درمانی برای آن‌ها استفاده کرد توضیح دهید؟

برای انواع مختلف بیماری‌های پوستی، سردردها، مشکلات چشمی، دیابت یا کسانی که مشکل عروقی دارند معمولا بعد از پاکسازی کلی، از زالو درمانی استفاده می‌کنیم. برای مثال فردی که در اثر دیابت چشم‌اش دچار مشکل شده بعد از پاکسازی کلی و کنترل دیابت، زالودرمانی هم می‌توانیم در ناحیه چشم‌اش انجام دهیم.

زالودرمانی قدم اول و تنها قدم ما برای درمان نیست. کارهای مختلفی انجام می‌دهیم که یکی از آن‌ها زالو درمانی است.

کسانی که در قسمت‌های مختلف بدن‌شان مشکل عروقی دارند. برای مثال کسانی که زخم پای دیابتی دارند. برای این افراد در ابتدا قند را کنترل می‌کنیم، پاکسازی کامل را انجام می‌دهیم زخم را اگر بافت مرده داشته باشد حتما بافت مرده باید خارج شود. یک زخم تمیز را علاو بر این که درمان‌های موضعی انجام می‌دهیم برای خون رسانی بهتر زالو درمانی هم انجام می‌دهیم. چرا که یکی از مشکلاتی که در دیابت داریم عدم خون رسانی خوب است.

همان‌طور که قبلا هم گفتم زالودرمانی قدم اول و تنها قدم ما برای درمان نیست. کارهای مختلفی انجام می‌دهیم که یکی از آن‌ها زالو درمانی است. خیلی وقت‌ها در گرفتگی‌های عروق قلبی و بیمارهای قلبی مریض اول باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کند تا موارد اورژانسی رد شود. اگر دکتر قلب داروهاش را داد بیمار داروهای پزشک قلب‌اش را مصرف می‌کند. افرادی که گرفتگی عروق دارند می‌توانیم در کنار طب رایج، زالو درمانی هم روی قفسه سینه برای آن‌ها انجام دهیم تا کمک کند خون رسانی عروق بیشتر شود و مشکل گرفتگی عروق حل شود.

چه کسانی نمی‌توانند از زالو درمانی استفاده کنند؟

بستگی به شرایط بیمار دارد. برای کسانی که به شدت از زالو می‌ترسند زالو درمانی را توصیه نمی‌کنیم، حتی اگر برای او مفید باشد. به خاطر وحشتی که دارد ممکن است زالو برایش مضر هم باشد. ما قوَت را با توجه به شرایط مزاج و نبض مریض می‌سنجیم کسی که نیرو و توانایی خوبی داشته باشد و کم‌خونی نداشته باشد معمولا می‌تواند از زالو درمانی استفاده کند.

اهمیت سن افراد در زالودرمانی چیست؟

سن افراد مهم است. برای مثال برای نوزادان معمولا زالو درمانی انجام نمی‌دهیم یا در افرادی که خیلی پیر هستند و در اثر کهولت سن بسیار کم توان باشند ممکن است نتوانیم از زالو درمانی استفاده کنیم. بنابراین در این افراد، معمولا از راه‌های درمانی دیگر استفاده می‌کنیم بنابراین اگر لازم باشد و فرد توانایی انجام آن را داشته باشد زالو درمانی را انجام می‌دهیم .در بچه‌های ۲سال به بالا اگر ضرورت داشته باشد انجام می‌دهیم.

برای کسانی که به شدت از زالو می‌ترسند زالو درمانی را توصیه نمی‌کنیم، حتی اگر برای او مفید باشد. به خاطر وحشتی که دارد ممکن است زالو برایش مضر هم باشد.

افراد مسنی که مشکلات واریس دارند زالو درمانی مفید است؟

زالو درمانی یکی از راههای درمان‌ واریس است. منتها در قدم اول پاکسازی کلی انجام می‌دهیم. بعد مریض ۱۰ یا ۲۰ روز داروهاش را که استفاده کرد زالو درمانی را شروع می‌کنیم. در سنین بالا بستگی به قوت مریض و تشخیص پزشک دارد. اگر مریض کم خونی دارد یا قوت لازم را ندارد. معمولا برای این افراد زالو درمانی انجام نمی‌دهیم سعی می‌کنیم ازدرمان‌های دیگری استفاده کنیم.

شایعاتی وجود دارد که بیماری‌های ایدز و هپاتیت از طریق زالودرمانی انتقال می‌یابد؟

زالو درمانی اگر در مراکز پزشکی معتبر انجام شود، هر زالو برای یک نفر استفاده می‌شود. بعد از این‌که زالو خون را مکید و کارش تمام شد جلوی چشم بیمار از بین می رود. این گونه نیست که زالو نگهداری شود و برای کس دیگری استفاده شود. در صورتی باعث انتقال بیماری‌های خونی می‌شود که یک زالو برای چند نفر استفاده شود. این موضوع ممکن است در مراکزی که معتبر نیستند و افرادی که تحصیلات لازم را ندارند یا اطلاعات نداشته باشند یا صرف مسائل مالی بیایند یک زالو را برای چند نفر استفاده کنند، باعث انتقال بیماری شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901301

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟