Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@06:51:27 GMT

وضعیت مصرف الکل در میان نوجوانان اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۸۶۰۷

پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه پنسیلوانیا دریافته‌اند که یک ششم والدین بریتانیایی به فرزندانشان اجازه می‌دهند که از سن ۱۴ سالگی الکل بنوشند؛ کاری که در درازمدت پیامدهای خطرناکی برای سلامت آنها دارد.

به گزارش یورونیوز، تحقیقات همچنین نشان داده است که بیشتر این والدین، افرادی هستند که از تحصیلات خوبی برخوردارند و معتقدند اگر به فرزندانشان اجازه دهند در خانه الکل بنوشند، می‌توانند به کودکان آموزش دهند که چگونه در آرامش بنوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بریتانیا حداقل سن قانونی برای خرید الکل ۱۸ سال است و مقامات سازمان بهداشت بریتانیا می‌گویند حداقل سن برای نوشیدن الکل نیز نباید کمتر از ۱۵ سال باشد زیرا قبل از این سن مغز فرزندان و بدن آنها آمادۀ استفاده از الکل نیست.

در دیگر کشورهای اروپایی وضعیت چگونه است؟

در بیشتر کشورهای اروپایی مانند بریتانیا حداقل سن مجاز برای خرید الکل ۱۸ سال است.

اما استثنائاتی نیز در این باره دیده می‌شود؛ در آلبانی کمترین سن مجاز در کل اتحادیه دیده می‌شود که ۱۴ سال است و در نقطه مقابل نیز در ایسلند قرار دارد که سن مجاز خرید الکل ۲۰ سال است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، در برخی کشورها بین مصرف الکل در محل و خرید الکل برای مصرف در مکانی دیگر، تفاوت قائل هستند. مثلا در فنلاند نوجوانان ۱۸ ساله می‌توانند الکل خریده و در همان محل آن را بنوشند اما اگر قصد خرید الکل و نوشیدن آن در جایی دیگر را دارند، باید دست‌کم ۲۰ سال سن داشته باشند.

در بلژیک، دانمارک، فنلاند، آلمان، هلند، نروژ و سوئیس نیز سن خرید شراب و آب‌جو، کمتر از سن مجاز برای خرید دیگر نوشیدنی‌های الکلی است.

تاثیرات مصرف الکل در میان نوجوانان

در پژوهشی از نوجوانان پرسیده شد: آیا هرگز آنقدر الکل نوشیده‌اید که واقعا مست شوید؟

پاسخ‌ها به این پرسش نشان داد درصد افراد ۱۵ ساله‌ای که گفته‌اند دست‌کم ۱۰ بار یا بیشتر مست شده‌اند، در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است.

دانمارک بالاترین درصد ۱۵ ساله‌هایی را دارد که دست‌کم ۱۰ بار مست شده‌اند: ۲۰ درصد پسران و ۱۹ درصد دختران.

هلند نیز پایین‌ترین نرخ را دارد: ۳ درصد پسران و ۱ درصد دختران.

در بخش قابل توجهی از کشورها میزان پسرانی که مست شده‌اند بیش از دختران بوده است و بالاترین سطح آن در کرواسی دیده می‌شود (۱۵ درصد پسران و ۴ درصد دختران). استثنا در این موضوع فنلاند (۱۴ درصد دختران و ۱۳ درصد پسران)، اسپانیا (۱۰ درصد مشابه برای دختران و پسران) و ایسلند (۴ درصد مشابه برای دختران و پسران) بوده است.

تحلیل داده‌ها همچنین نشان داد که رابطۀ بسیار ناچیزی میان اعمال محدودیت قانونی برای مصرف الکل و حوادث ناشی از مستی نوجوانان وجود دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی