Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از ویژگی های لایحه بودجه سال 97، تغییر رویه بودجه ریزی از نظام سنتی به شکل عملیاتی است که پیش از این هیچ دولتی جرات لازم برای اجرای آن را نداشت.
وی یادآورشد: اهداف لایحه بودجه سال 97، در 2 محور اشتغالزایی و تولید و فقر و توسعه عدالت اجتماعی قابلیت تقسیم بندی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی به افزایش نرخ حامل های انرژی در این لایحه اشاره و اظهار کرد: بناست بهای افزایش نرخ حامل های انرژی به حوزه اشتغال و تولید بازگردد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: پیش بینی دولت این است که 174 هزار میلیارد ریال برای حمایت از طرحهای اشتغالزا علاوه بر آن ردیف ها و منابعی که برای اشتغال در حوزه های مختلف دیده شده در نظر گرفته و هزینه شود.
وی هدف دیگر مد نظر این لایحه را کاهش فقر و ایجاد عدالت اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: 76 میلیون نفر از جمعیت کشور در حال حاضر یارانه دریافت می کنند و این جمعیت همه نیازمند نیستند و همه نیازهای واحد و مشخصی ندارند و حتی بخشی از آنانی که یارانه دریافت می کنند در دهک های بالای جامعه هستند.
طهماسبی ادامه داد: برنامه دولت این است که از 420 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای پرداخت یارانه ها، حدود 190 هزار میلیارد ریال کاهش یابد و در سال آتی بیش از 230 هزار میلیارد ریال از این میزان یارانه پرداخت نمی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از سوی دیگر دولت پیش بینی کرده است که رقم 455 هزار ریال یارانه برخی دهک های پایین جامعه حتی تا چندین برابر هم افزایش پیدا کند.
وی شفافیت را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال 97 اعلام و اضافه کرد: هم اکنون تمام اطلاعات این لایحه در اختیار همه قرار گرفته است و مردم می توانند لایحه ارائه شده دولت به مجلس و سپس خروجی مجلس شورای اسلامی را رصد و مقایسه کنند.
طهماسبی ابراز کرد: حرکت خوب دیگر در لایحه بودجه سال 97، این بود که ردیف های مختلف که گاه در سال های متعدد با اهداف و منابع مختلف دیده می شد، ساماندهی و از 337 ردیف متفرقه، 199 مورد حذف شد یا در محل اصلی خود قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان به حذف کل جدول 17 قانون بودجه اشاره کرد و گفت: بر اساس این جدول، اعتباراتی برای دستگاه های فرهنگی غیر دولتی پیش بینی می شد، به طور کل از بودجه حذف شده که شفافیت این لایحه را بیشتر کرده است.
وی تصریح کرد: سال های گذشته حدود یک پنجم بودجه را ردیف های متفرقه تشکیل می دادند، دولت تلاش کرد که این را به نصف برساند و این قدم بزرگی بود که دولت برای شفاف سازی برداشت.
طهماسبی تاکید کرد: ویژگی دیگر لایحه بودجه سال 97، افزایش بودجه سلامت و رفاه اجتماعی است، دولت بابت رفاه اجتماعی در لایحه، 900 هزار میلیارد ریال و برای حوزه سلامت هم بیش از 250 هزار میلیارد ریال پیش بینی کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: افزایش میزان تسهیلات خارجی و فاینانس از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال 97 به شمار می آید که 30 هزار میلیارد دلار پیش بینی شده است و از سوی دیگر رقم فاینانس باقی مانده سال 96 هم به این عدد اضافه می شود.
وی به پیش بینی افزایش 120 هزار میلیارد ریالی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و افزود: این افزایش تکیه بر شناسایی مودیان جدید و فرارهای مالیاتی دارد و هیچ فشار مضاعفی بر مودیان کنونی وارد نمی شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی