Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجوز ساخت طرح‌های تبدیل متانول به پروپیلن و الفین‌ها در شهرهای کرمان، ماکو، کرمانشاه، اردبیل، مهران، خوزستان و مناطق جدید توسعه‌ای صنعت پتروشیمی نظیر پارسیان، قشم و چابهار صادر شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فرناز علوی با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت اجرایی طرح‌های پتروشیمی دارای مجوز همگام با آماده سازی زمینه‌های لازم در مناطق آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغلب طرح‌های تایید شده برپایه واحد متانول ۱۶۵۰ هزار تنی و تعدادی نیز با توجه به زنجیره‌های تکمیلی خود، برپایه متانول ۱۸۵۰ هزار تنی و یک میلیون تنی طراحی شده اند؛ که متانول تولیدی در آنها به طور کامل در فرآیند استفاده شده و به الفین تبدیل می‌شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که حمایت از ساخت داخل به صورت کلان در سیاست‌های راهبردی توسعه کشور در همه صنایع در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به استفاده از تولیدات داخلی برای تامین تجهیزات طرح‌ها تاکید دارد.

علوی ادامه داد: خوشبختانه یکی از دستاوردهای دوران تحریم، حرکت همگام پژوهشگران و محققان با شرکت‌های تولید کننده برای رفع موانع تولید مواد مورد نیاز مانند تأمین کاتالیست‌هایی که دسترسی به آنها محدود شده بود یا مواد شیمیایی کمیاب بوده است.

وی با بیان این که همکاران در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با توفیق در تولید مواد شیمیایی مرتبط از توقف تولید واحد‌های پتروشیمی جلوگیری کردند، تصریح کرد: مسیر پژوهش و فناوری در تمام دنیا مسیری پرهزینه و طولانی است و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توانسته با موفقیت اقدامات بزرگی را در زمینه تولید کاتالیست و تجاری سازی فرآیندهای نوین و پشتیبانی از فرآیندهای موجود انجام دهد.

علوی افزود: حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راهبرد تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات میانی صنعت، منجر به حرکت محققان به سمت تولید مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها شده و خوشبختانه برنامه پژوهش با مسیر تولید و توسعه آتی صنعت همسو است و شرکت‌ها از نتیجه فعالیت پژوهشگران منتفع می شوند.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش آخرین دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را در اختیار فعالان صنعت پتروشیمی قرار می‌دهد، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالان این صنعت را تشویق می‌کند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند که هم سبب کاهش هزینه‌ها و هم دسترسی مداوم به تجهیزات و مواد شیمیایی می شود.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد،‌ نام باشگاه استقلال تغییر نخواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی عسکری در حاشیه بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره مباحث اخیر درباره تغییر نام تیم استقلال، گفت: کنسرسیومی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، 85 درصد سهام شرکت استقلال ایران را خریداری کرده و این موجب مسرت و افتخار ماست که در کنار هواداران پرشمار این تیم، ان‌شاءالله به تعالی این تیم و ورزش کشور به ویژه در عرصه‌های بین‌المللی کمک خواهیم کرد.

تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد

 

وی ادامه داد: در مورد تغییر نام شرکت استقلال ایران مباحثی در جریان است و این رویه در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که شرکت‌های تابعه، پسوند خلیج فارس را داشته باشند، اما اولویت اول ما حفظ نام استقلال ایران برای این شرکت است و تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم، اما در صورتی که مراجع ذی‌صلاح بر حذف پسوند ایران اصرار داشته باشند با هماهنگی با وزارت ورزش و طبق قانون تجارت و ضوابط حاکم بر شرکت‌های بورسی درباره تغییر پسوند شرکت استقلال ایران اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما برای موفقیت استقلال است و این نام زیبا روی تیم استقلال برقرار خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟