Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن ۶۸ سالگی کیومرث پوراحمد کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه های مجید» در بیست و هشتمین ویژه برنامه «تولد ماه» با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. کیومرث پوراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه در گذشته تولد رسم نبود، اظهار کرد: سال تولدم را می دانستم، بعد از ۳۰ سالگی، با توجه به هدایایی که همسرم به مناسبت تولد به من می داد، فهمیدم که ۲۵ آذرماه به دنیا آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین / وی گفت: تولد غم انگیز است، یک سال می گذرد، یک سال پیرتر می شویم و کاری نکردیم اما همین که چهار ستون بدنم سالم است و می توان راه بروم، جای شکر دارد، اگر مدیریت همسرم نبود، چهار ستون بدنم سالم نبود.کیومرث پوراحمد کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده متولد ۲۵ آذرماه ۱۳۲۸ در نجف‌آباد اصفهان است.

پوراحمد فعالیت خود را در حوزه سینما با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» وارد سینما شد. فیلم «شب یلدا» الهام‌ گرفته از زندگی خود اوست. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی باعنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌ است.
پوراحمد تاکنون جوایزی همچون جایزه ویژه و لوح تقدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فیلم «به خاطر هانیه»، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم «خواهران غریب»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم پنانگ برای فیلم «خواهران غریب»، تندیس بهترین فیلم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم «شب یلدا»، تندیس بهترین کارگردانی و تندیس بهترین فیلمنامه جشن خانه سینما برای فیلم «اتوبوس شب»، جایزه بزرگ هیئت داوران جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم «اتوبوس شب»، جایزه پروانه زرین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای فیلم اتوبوس شب، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم خروس طلایی برای فیلم اتوبوس شب و جایزه ویژه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای فیلم «صبح روز بعد» را از آن خود کرده است.
مجموعه تلویزیونی «قصه های مجید» یکی از ماندگارترین آثار پوراحمد است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟

ایسنا/خوزستان جدول برگزاری نمایش‌های دومین جشنواره استانی تئاتر مونودرام استان خوزستان منتشر شد.

دومین جشنواره استانی تئاتر منودرام خوزستان از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار سیمرغ (پلاتو ققنوس) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره استانی تئاتر منودرام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه برگزار می‌شود.

در اولین روز جشنواره، چهارشنبه ۲۶ اردبیهشت ۱۴۰۳ پلاتو ققنوس ایذه میزبان نمایش «هزارویک شب» نوشته حمیدرضا قاسمی و کارگردانی الهه امیدوندنرگسی در ساعت ۹ صبح خواهد بود.

«قلاده‌ای برای یک سگ مرده» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی آرمان اسمی‌پور نیز در پلاتو ققنوس ایذه ساعت ۱۱ صبح نمایش داده می‌شود.

«مرد مرموز» نوشته حسین ذولفقاری و کارگردانی صادق یوسفیان در پلاتو ققنوس باغملک ساعت ۱۶ به صحنه می‌آید.

«عروسک جنگی» نوشته کریم پزشکی‌زینت‌لو و کارگردانی حسن کردزنگنه در پلاتو ققنوس رامهرمز ساعت ۱۸ پا روی سن می‌گذارد.

«خون و جنون» نوشته حسین حبیبی و کارگردانی محسن شهبازی در پلاتو ققنوس ایذه ساعت ۲۰ دیده می‌شود.

در دومین روز جشنواره (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) «گلزخم» نوشته سیدصادق فاضلی با کارگردانی کفایت جادری ساعت ۹ صبح در تالار سیمرغ اهواز بر صحنه ظاهر می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند «ناناتو فوبیا» به نویسندگی و کارگردانی آرش شمشیرگران را ساعت ۱۱ صبح در پلاتو ققنوس اهواز به تماشا بنشینند.

پس از آن، «آخرین سمفونی» اثری از امیر امیری به کارگردانی سلیمه ممبینی در پلاتو ققنوس اهواز ساعت ۱۶ به اجرا می‌رسد.

«بهشت حکیم‌الله» نوشته خسرو امیری و کارگردانی هاجر بشیر در پلاتو ققنوس دزفول ساعت ۱۸ اجرایی می‌شود.

پرده آخر دومین جشنواره استانی تئاتر مونودرام خوزستان روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سینما شهرداری ایذه پایین می‌آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • بازگشت ستاره پرسپولیس در سالروز تولدش به نساجی
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تم تولد پسرانه چیست؟
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟