Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر نوریان دبیرکل هیأت امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳ موج تاریخ ساز در ۵۰ سال گذشته وجود داشته است. دهه ی ۱۹۶۰ عصر کامپیوتر، دهه ۱۹۸۰ عصر ارتباطات و هم اکنون موج سوم تکنولوژی با اینترنت اشیا در حال شکل گیری است.

او تصریح کرد: دانشگاه بزرگ MIT کمتر از ۳ هزار هیات علمی و حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین دانشگاه استنفورد با ۴ هزار هیات علمی و ۱۵ هزار دانشجو دو دانشگاه برتر دنیا هستند که گردش مالی این دانشگاه ها بیش از ۵/۵ میلیارد دلار است .

وی افزود: هم چنین درآمد شهریه ای این دانشگاه ها ۱۶ درصد است و پژوهش در این مراکز آموزشی ۱۷ درصد درآمدزایی دارد، که نشان از جایگاه پژوهش در صنعت آموزش دارد البته امور خیریه و موقوفات نیز بیش از ۲۰ درصد برای این بنگاه های بزرگ اقتصادی منابع مالی به همراه دارد.

نوریان تصریح کرد: حال سوال اینجاست آیا دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در علم و فناوری و اشتغال زایی نقش موثری داشته است؟ که طبیعتا پاسخ منفی است و باید یک هدف مشخص ترسیم شود تا دانشگاه در مسیر مشخص خود پیش رود.

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: دانشگاه برای توسعه علم در دورترین نقاط کشور، تاسیس شد اما بهبود شرایط اقتصادی هدف بعدی ماست که با تلاش و فضای رفابتی سالم محقق می شود. دانشگاه باید مانند ساعت کار کند و چرخ دنده های آن سازگار و هماهنگ باشند، چرخ دنده های دانشگاهی گیرهایی دارد که باهم همسو نیستند.

او افزود: دنیا با اینترنت در حال پیشرفت است و محصول صنعت آموزش عالی نیروی انسانی است که در آموزش کشور انقلاب دیجیتالی اتفاق افتاده است و کلاس های امروزی ۲ میلیون نفره برگزار می شود و با هر امکاناتی برای مرکز آموزش عالی دیجیتالی درآمدزایی دارند پس دنیا در محور آموزش و پژوهش دچار تحول شده است.

دکتر نوریان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای آنان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه کرده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

کد خبر 6092907 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد