Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشاتودی، مجله فرانسوی لوپوان با انتشار تصویری از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر روی جلد خود و با عنوان «شاهزاده ای که می تواند همه چیز را تغییر دهد» به بررسی اصلاحات اخیر در عربستان پرداخت.

این مجله در دو گزارش به بررسی تغییرات اخیر در عربستان از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله در یکی از گزارش‌های خود نوشت: سرزمین عربستان در شش ماه گذشته، یعنی از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهدی را در این کشور عهده‌دار شده، شاهد نوعی تغییرات بوده است.

این مجله در ادامه نوشت: به نظر می رسد این شاهزاده جوان که 32 سال دارد، به دنبال از بین بردن افکار افراط‌گرایانه در این کشور ثروتمند است و می خواهد تغییرات اجتماعی همه جانبه ای را به انجام برساند که این مسأله با تصمیم تاریخی در خصوص رانندگی زنان، افتتاح سینما پس از دهه ها بسته بودن و محروم بودن این کشور از هنر هفتم کلید خورد. همچنانکه طرح های اقتصادی شاهزاده جوان همانند طرح های اجتماعی این کشور به دنبال رهایی عربستان از وابستگی به نفت است.

این مجله فرانسوی در ادامه هشدار داده است عجله شاهزاده سعودی برای انجام تمامی این طرح ها به یکباره، می تواند تنش های گسترده ای را در کشوری که دهه ها زندگی سنتی را تجربه کرده، ایجاد کند.

این مجله در گزارش دیگر خود به بررسی کمپینی که ریاض به سرکردگی محمد بن سلمان برای مبارزه با فساد به راه انداخته و دامن شماری از مسئولان، شاهزاده ها و تاجران سرشناس را در عربستان گرفته، پرداخته است.

مجله لوپوان در این گزارش فاش کرده است که پس از کمپین مبارزه با فساد در ریاض، پاریس تحقیقات در خصوص شبکه های جدیدی را آغاز کرده که با شاهزاده های بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون در ارتباط هستند.

این مجله به نقل از دیپلماتهای فرانسوی می نویسد: پاریس تحقیقات گسترده ای را در خصوص احتمال اینکه شماری از شاهزادگان، مسئولان و تجار بازداشت شده در ریترز کارلتون، شبکه های جدیدی در فرانسه برای قاچاق دارایی هایشان به آنجا درست کرده باشند، تشکیل داده است.

طبق اعلام مجله لوپوان، این تحقیقات رابطه میان رئیس اینستیتوی جهان عرب در پاریس و رئیس اجرایی آن و نیز نایب رئیس شرکت بین المللی هلدینگ سرمایه گذاری که دفاتری در عربستان و فرانسه دارد و نیز برخی شاهزاده های هتل ریلتز کارلتون را نشان می دهد.

گفتنی است اینستیتوی جهان عرب پس از حمله ای که شماری از خبرنگاران مجله شارلی ابدو را هدف قرار داد، 5 میلیون دلار از عربستان دریافت کرد تا چهره اسلام را در پاریس تلطیف کند.

انتهای پیام/

 

گزارش مجله فرانسوی از اصلاحات محمد بن سلمان در عربستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله