Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:17:39 GMT

صنایع دستی گلستان در کشورهای دیگر

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۳۸۴۰

صنایع دستی گلستان در کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در اولین کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی محصولات صنایع دستی استان که دیروز ۲۶ آذر ماه برگزار شد، گفت: بزودی محصولات صنایع دستی استان گلستان با همکاری معاونت صنایع دستی کشور، اداره کل پست و شرکت زودل به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مجری این کمپین شرکت زودل که دارای ۴ نمایندگی در کشور‌های مختلف دنیا است و براساس توافق‌های انجام‌شده تمام خدماتی که از سوی این شرکت عرضه می‌شود به‌مدت ۶ ماه به‌صورت رایگان خواهد بود و هیچ حق عضویتی از هنرمندانی که قصد صادرات محصولات خرده فروشی خود را دارند دریافت نمی‌شود.
کریمی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی محصولات صنایع دستی در گذشته موضوع بسته بندی بود که امروز بسته بندی محصولات صنایع دستی استان گلستان با تلاش کارشناسان و همت هنرمندان شرایط خوبی دارد.
وی گفت: ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی گامی مهم و اساسی برای توسعه صنایع دستی است که باید در تمامی شهرستان‌ها این مراکز ایجاد گردد.
وی در ادامه افزود: ایجاد پایانه صادرات محصولات صنایع دستی یکی از آرزو‌های دست نیافتنی در این حوزه بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در آینده نزدیک در گمرک اینچه برون و شهرستان گنبد کاووس ایجاد خواهد شد.
کریمی گفت: هدف از برگزاری این کمپین تخصصی، کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط برای توسعه و افزایش فروش در بازار‌های داخلی و بین المللی با محوریت صنایع دستی است.
شرکت زودل یکی از بخش‌های آن راه اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی محصولات صنایع دستی و بزرگترین مرجع معرفی شرکت‌های ایرانی به بازار‌های بین المللی، کشور‌های همسایه و جاده ابریشم است.
این مراسم با حضور غفاری مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان، جلالی مدیرکل پست، اخوت معاون صنایع دستی استان، نماینده شرکت زودل، مدیران میراث فرهنگی شهرستان‌های استان و جمع کثیری از هنرمندان صنایع دستی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل پست برگزار شد.
انتهای پیام/ق   صادرات صنایع دستی گلستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با هدف شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی خود در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو شرکت دارد.

وی با اشاره به حضور 41 شرکت تولیدی محصولات صادراتی در استان که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در 6 گروه کالایی شده‌اند، عنوان کرد: با تقویت زیرساخت‌های تولیدی و صادراتی، این استان اکنون 30 محصول صادرات محور است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به بخش‌های غرفه استان در نمایشگاه ایران اکسپو که شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است، افزود: حضور در این نمایشگاه مشتری‌های جدید و افزایش مقاصد صادراتی را برای استان به همراه دارد.

رحمتی با بیان اینکه تولید لوازم خانگی در استان افزایش 25 درصدی داشته است، مطرح کرد: شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، خوراک آبزیان، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان و کیلنکر، محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: سنگ ساختمانی، سیلندر گاز، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از دیگر محصولات صادراتی استان هستند.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد