Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواخر هفته گذشته، هسته های خاموش گروه تروریستی داعش حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای « سرایا السلام» بسیج مردمی عراق در جنوب استان صلاح الدین ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: ماجرای خواندنی زنی‌ که با فرمانده داعش مصاحبه‌ کرد و زنده‌ ماند + عکس 

تروریست های داعش در این حملات درصدد بودند با اشغال مواضع و ایستگاه های دفاعی نیروهای بسیج مردمی، به سوی شهر سامرا هجوم بیاورند؛ در جریان درگیری های سنگین در این محور دو تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیروهای بسیج مردمی پس از دفع حملات تروریست ها، در ۴۸ ساعت گذشته عملیات گسترده ای را با مشارکت های نیروهای تیپ ۲۶ و تیپ حضرت عباس (ع) در حومه شهر سامراء برای نابودی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

 

پاکسازی منطقه مهم « مطیبیجه» در شمال شهر سامراء در گام نخست عملیات در دستور کار نیروهای عراقی قرار گرفت؛ نیروهای عراقی در مرحله اول این عملیات توانستند مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را به سوی این منطقه از تله های انفجاری کار گذاشته شده پاکسازی کنند.

 

در مرحله دوم عملیات، نیروهای عراقی در حملات غافلگیرانه، روستاهای « احمد الجاسم و الرمل» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند و خود را به مسجد « الرامی» در منطقه رساندند. در این عملیات ۲۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

 

گروهی دیگر از نیروهای بسیج مردمی عراق هم عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در حومه شمال غرب شهر سامراء و غرب رودخانه دجله آغاز کردند؛ در این عملیات شبانه، مناطق بیابانی از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد. در این عملیات تعدادی از پایگاه های داعش منهدم شد.

 

نیروهای بسیج مردمی عراق پس از دو روز درگیری سنگین در حومه شمال و شمال غرب شهر سامراء موفق شدند منطقه « مطیبیجه» را به مساحت ۱۶۰ کیلومتر مربع از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

 

در این عملیات چند تونل تروریست ها هم کشف و منهدم شد و در حال حاضر عملیات حنثی سازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد؛ با پاکسازی های صورت گرفته امنیت حومه شهر سامراء تا حدودی تامین شد.

یک منبع میدانی از حضور تروریست های داعش در صحرای غربی شهر سامراء خبر داد و گفت: نیروهای بسیج مردمی عملیات پاکسازی این منطقه حساس را هم در روزهای آینده در دستور کار قرار می دهند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

شمارش معکوس برای شروع عملیات پاکسازی جزیره مرگ به صدا درآمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار یک پست در فضای مجازی تاکید کرد: یمن در جریان نقشه‌های خصمانه آمریکا قرار دارد.

وی افزود: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم؛ این کشور ممکن است در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه حتی یک مسیر امن در منطقه برای خود پیدا نکند.

العزی اضافه کرد: در این صورت منافع آمریکا تبدیل به یک هدف دائمی برای تمام آزادگان خواهد شد. آمریکا به رویکرد خصمانه خود علیه یمن پایان دهد قبل از آن که این نقشه‌های شکست خورده، آمریکا را به جهنم طولانی مدت سوق دهد.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت پیامدهای حماقت‌های احتمالی خود را علیه یمن بر عهده خواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، ۲ عملیات ضد متجاوزان انجام داده اند.

وی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حمله‌های این کشور در دریای سرخ هدف قرار دادند و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند.

کد خبر 6089708

دیگر خبرها

  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان