Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-19@02:52:15 GMT

سوغات گردشگران در تور کیش (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۰۴۳۴

سوغات گردشگران در تور کیش (+عکس)

پول‌نیوز -سوغات کیش، بهشت گردشگری ایران، را به تفصیل در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد. تور کیش یکی از تورهای جزایر زیبای ایران است که در فصول سرد به عنوان مقصد گردشگران ایرانی انتخاب می‌شود. جزیره کیش دارای جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی است که بسیار زیبا و چشم نواز است.



شما در کنار لذت بردن و استفاده از جاذبه‌های این جزیره به دنبال خرید و تهیه سوغات جزیره کیش خواهید بود، خرید سوغاتی در این جزیره با مراکز خرید بسیار، که شاید وقت برای دیدن از همه آن‌ها نباشد کار دشواری است، به همین دلیل ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم تا با بهترین سوغات کیش آشنا شوید و خرید راحتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوغاتی‌های معروف کیش که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید شکلات، قهوه، ماهی و میگو و پوشاک هستند.

 جزیره زیبای کیش، یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع استان هرمزگان است. این جزیره سالانه میزبان یک میلیون گردشگر است که سواحل مرجانی و جاذبه‌های تفریحی این جزیره را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. شما در کنار لذت بردن و استفاده از جاذبه‌های این جزیره به دنبال خرید و تهیه سوغات جزیره کیش خواهید.

بود، خرید سوغاتی در این جزیره با مراکز خرید بسیار، که شاید وقت برای دیدن از همه آن‌ها نباشد کار دشواری است. قابل ذکر است که شما می‌توانید با آژانس مسافرتی چوبین بلیط کیش را از صفحه رزرو آنلاین تور کیش به صورت اینترنتی خریداری کرده و سفری آرام و بی‌دردسر را تجربه کنید. برای آشنایی با سوغات کیش، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. ماهی و میگو :



یکی از شغل‌های سنتی جزیره کیش، ماهیگیری است چرا که این جزیره در خلیج فارس، یکی از منابع غنی انواع ماهی و میگو و آبزیان است. ماهیگیری در این جزیره و به طور کلی در استان هرمزگان، هم به شکل سنتی و هم به صورت مدرن، انجام می‌شود. از مشهورترین ماهیان این منطقه می‌توان ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا را نام برد همین باعث شده ماهی یکی از مهم ترین سوغاتی‌های کیش است و گردشگرانی که به این جزیره سفر میکنند حتما ماهی جزیره کیش را امتحان کنند. ماهي و ميگو، تازگي با توجه به استقبال مسافران جزو سوغات كيش قرار گرفته اند. البته اين غذاهاي دريايي جز سوغاتي هاي بندرعباس و استان هرمزگان نيز هست.

اگر بتوانيد اين محصولات را از كيش تهيه كنيد بسيار عالي است زيرا هم با قيمت مناسبي تري تهيه خواهيد كرد و هم اينكه بصورت تازه آن را در اختيار خواهيد داشت. ماهی از مهم ترین سوغات کیش است که هدیه مناسبی برای اطرافیانتان است.

۲ . شکلات :



از دیگر سوغاتی های معروف جزیره کیش شکلات می باشد. یک سوغاتی مناسب برای همه سنین مخصوصا کودکان . شکلات های مارک دار و خارجی با انواع طعم و مزه در تمام سطح شهر موجود می باشد اما اگر دنبال یک مارک خاص هستید بهتر است از فروشگا های شکلات دیدن کنید .برند شکلات های معروف شامل : کاوندیش – مارک تسیر – مارک فراگاتا – شکلات مارک پیباستن – مارک کیت کت مارک – مارک میلکا- مارک اسنیکرز و … می باشد. شما برای خرید هر کدام از این شکلات ها میتوانید مقداری از همان برند را تست کنید و بعد خریداری کنید. جالب است بدانید که خود استان هرمزگان (جزیره کش) این شکلات هارا تولید نمیکند اما به دلیل زیاد بودن آنها مسافران تور کیش نوروز 97 در عید هر سال شکلات بسیاری را از کیش به سوغات به شهر خود می‌برند.

۳ . قهوه :

قهوه نوعی نوشیدنی معروف در سراسر جهان می باشد که از محبوبیت خاصی برخوردار است . همانطور که میدانید قهوه نوعی گیاه در مناطق گرمسیر است. ما ایرانیان نیز از طرف دار این نوع نوشیدنی هستیم و شاید دنبال یک نوع قهوه با کیفیت باشیم .

اگر مسافر تور کیش هستید حتما از مغازه های فروش قهوه این جزیره دیدن کنید. قهوه های بسیار اصیل در جزیره کیش به فراوانی یافت میشود این نوع نوشیدنی مختص به این منطقه نیست اما به دلیل منطقه آزاد بودن آن ،محصولات خارجی از جمله قهوه از کشور های دیگر وارد آن میشود. و شاید تصور به وجد بیاید که محصول بومی کیش می باشد. بسته بندی های زیبا با جعبه های متفاوت قهوه توانسته یکی از محبوب ترین سوغاتی جزیره کیش محسوب شود. همچنین میتوانید کاپو جینو – کافی میکس و محصولات مرتبط با دم کردن قهوه را نیز در جزیره کیش با هزینه کمتر تهیه کنید.

۴ . خرما :



خرما نوعی میوه بسیار مقوی و آشنا با همه ما ایرانیها می باشد. این نوع میوه با قدمت طولانی یکی از محبوب ترین خوردنیها محسوب میشود ، که درخت آن نخل نام دارد. همانطور که میدانید به دلیل رشت انواع درختان نخل در جنوب کشور خصوصا در استان هرمزگان ، یکی از بهترین سوغاتی های کیش به شمار می آید. همانطور که اشاره کردیم انواع درختان نخل در این منطقه باعث به وجود امدن انواع خرما شده است. همچنین محصولات خرما در این شهر به شکل های مختلف تولید میشود که شامل انواع شیره های خرما و عسل خرما و یا چیس خرما میباشد که هر کدام کاربرد خاصی در زندگی روزمره ما دارد. در سفر کیش خود حتما برای سوغاتی عزیزانتان خرما و محصولات آن را فراموش نکنید. سوغاتی اصیلی و مخصوص جزیره کیش که میتوانی با هزینه کم تر در تهیه شود.

۵ . پوشاک :


شاید بیشتر سفرها به جزیره کیش به علت خرید پوشاک با انواع برند های معروف دنیا که با هزینه کمتر تهیه میشود ، انجام می پذیرد.سفر به جزیره کیش هم فال است هم تماشا. شما با یک سفره ۳ روزه تور کیش میتوانید یک رویایی زیبا در ذهنتان به جود بیاورید. و بتوانید سو غاتی های خاصی از انواع پوشاک با کیفیت برای دوستان و آشنایان تهیه کنید. سراسر شهر کیش با انواع مفازه ها لباس و فرو شگاه هامملو می باشد . هر مسافر در این شهر میتواند لباس مورد علاقه خود را تهیه کند.

اگر سفر بعدی شما جزیره کیش میباشد باید با سوغاتی های آن آشنا شوید تا بتوانید در مراکز خرید سطح شهر به خرید آنها بپردازید. جزیره کیش یک شهر کاملا تفریحی و گردشگری در ایران می باشد که سالا مسافران زیاد از داخل و خارج از کشور به آن سفر می کنند. اما بهتر است بدانید پوشاک یکی از اصلی ترین سوغاتی های جزیره کیش می باشد که میتوانید سوغاتی های دیگر کیش را هم همراه سوغاتی پوشاک خود برای عزیزانتان تهیه کنید.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های جزیره قشم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی

قائم مقام ستاد خدمات سفر قشم گفت: با توجه به هم‌زمانی بهار طبیعت و بهار قرآن تمهیدات لازم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی پیش‌بینی شده و با آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر تمام ظرفیت‌های جزیره برای ثبت نوروزی آرام و ایمن بسیج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، ادریس راموز اظهار کرد: نظارت و ارزیابی خدمات ارائه شده در اماکن اقامتی، هتل‌ها و بوم‌گردی‌های قشم با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و نوروز به صورت مستمر به منظور ارائه بهترین خدمات به گردشگران در حال انجام است.

وی افزود: همچنین کمپ پارک‌های جزیره به منظور اسکان گردشگران ساماندهی و بهسازی شد و ۹ پارکینگ عمومی نیز با ظرفیت پنج هزار خودرو به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته قائم مقام ستاد خدمات سفر قشم، ۱۱ هزار تخت اقامتی، ۱۴ اقامتگاه بوستان با همه امکانات زیرساختی، ۸۱ هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر، شش اسکله گردشگری و ۱۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، سواحل آرام و مراکز ورزش‌های آبی گوناگون آماده میزبانی از گردشگران قشم است.

وی تصریح کرد: با همکاری رؤسا و اعضای کمیته‌های ستاد سفر، نظارت مستمر بر اصناف مختلف به منظور کنترل قیمت‌ها و ارائه خدمات مطلوب به صورت مستمر انجام می‌شود و در راستای صیانت از حقوق شهروندان با هرگونه تخلف برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

قائم مقام ستاد خدمات سفر قشم تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی های لازم به منظور ساماندهی مبادی ورودی و خروجی جزیره از جمله فرودگاه، بنادر لافت و پهل و بندر شهید ذاکری صورت گرفته است تا تردد گردشگران با کمترین وقفه انجام شود.

به گزارش ایمنا، جزیره قشم با وسعتی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در دهانه تنگه هرمز واقع شده است و به واسطه برخورداری از نخستین ژئوپارک خاورمیانه و جاذبه‌های دیدنی از جمله قلعه پرتغالی‌ها، غار خربس، دره ستاره‌ها، جزایر ناز، تنگه چاهکو، دره تندیس‌ها، غار نمکدان، چاه‌های طلا و جنگل‌های همیشه سبز حرا و همچنین مجتمع‌های بزرگ تجاری، تفریحات آبی، دریایی و هوایی یکی از مقاصد جذاب گردشگری در کشور به حساب می‌آید.

کد خبر 737002

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ شب نمی‌توانید در این جزیره بمانید!
  • اجرای ویژه برنامه‌های پلیس با هدف تامین نظم و امنیت ساکنان و گردشگران
  • جابه‌جایی گردشگران نوروزی در قشم با ۴۰ فروند شناور
  • صنایع دستی و سوغاتی های اصفهان
  • «هرمز» چشم انتظار مسافران
  • جزئیات کمپ پارک‌های جزیره قشم برای اسکان موقت میهمانان نوروز ۱۴۰۳
  • به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های جزیره قشم برای پذیرایی از گردشگران نوروزی
  • سوغات جزو زنجیره‌های پرآسیب گردشگری به شمار می‌آید
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی شمال ایران در سلمانشهر
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی استان های شمالی در سلمانشهر