Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:18:31 GMT

روحاني؛ خطاي ترامپ مسلمانان را متحدتر کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۱۰۶۱

روحاني؛ خطاي ترامپ مسلمانان را متحدتر کرد

خبرگزاري آريا - رييس جمهوري با بيان اينکه امروز شاهد انتفاضه و حرکت جديد ملت فلسطين عليه رژيم صهيونيستي هستيم، گفت: خطاي رييس جمهوري آمريکا، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطين متحدتر کرد.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با ارائه گزارشي از اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاري اسلامي در استانبول افزود: سران و مسوولان کشورهاي شرکت کننده در اين اجلاس با لحني تند عليه توطئه جديد آمريکا و رژيم صهيونيستي سخن گفتند که کمتر سابقه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحاني اظهار داشت: خطاي رييس جمهور آمريکا در اعلام انتقال سفارت اين کشور به قدس شريف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطين متحدتر کرد و مساله قدس که در سالهاي اخير به خاطر معضل تروريسم در منطقه تا حدي موضوع درجه دوم شده بود، به جايگاه اصلي خود بازگشت.
روحاني تاکيد کرد: اين توطئه اي عليه فلسطين، قدس و جهان اسلام بود که تاکنون نتيجه معکوس براي بانيان آن داشته و امروز شاهد انتفاضه و حرکت جديد ملت فلسطين عليه رژيم صهيونيستي هستيم.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تصريح کرد: بسيار مناسب است که در اين ايام عملکرد و اقدامات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را مورد سنجش و بررسي قرار دهيم و ارزيابي کنيم که چقدر توانسته ايم با توجه به تحولات کشور و دنيا گامهاي بهتر و رو به جلويي برداريم.
روحاني با اشاره به اينکه امروز ارتباطات شرايط دگرگوني پيدا کرده و رابطه فکري و علمي گسترده اي در دنيا به وجود آمده است، گفت: اين شرايط ايجاب مي کند تا شوراي عالي انقلاب فرهنگي در راستاي پاسخ به توقعات جامعه و بهبود مسايل علمي و دانشگاهي اهتمام داشته و تصميمات جدي اتخاذ کند.
رييس جمهوري افزود: روند و شيوه اقدامات ما بايد به گونه اي باشد که تصميمات اتخاذ شده اثربخش تر باشد تا به واسطه آنها توقعات مقام معظم رهبري، مردم، دانشگاه ها و اهل فرهنگ تامين شود.
روحاني اظهار داشت: يکي از وظايف مهم شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي موضوعات فرهنگي و روند مسايل علمي و دانشگاهي و اتخاذ تصميمات لازم در مسير بهبود شرايط است.
رييس جمهوري با اشاره به روز 27 آذر سالگرد شهادت شهيد مفتح و ايام وحدت حوزه و دانشگاه، بر ضرورت ارتباط هر چه نزديک تر اين دو نهاد مهم تاکيد کرد و گفت: شهيدان بهشتي ، مطهري و مفتح از پيشروان رابطه نزديکتر حوزه و دانشگاه بودند.
روحاني افزود: نهضت و انقلاب اسلامي در نزديک شدن حوزه و دانشگاه بسيار موثر بود و اين ارتباط بايد بسيار مستحکم ادامه يابد.
در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بخش هاي ديگري از سند مراودات علمي و فناوري بين المللي جمهوري اسلامي ايران با هدف تقويت ارتباطات و تعاملات علمي و فناوري در صحنه ملي و بين المللي و فراهم کردن زمينه هاي مناسب براي تبادلات گوناگون عرصه هاي مختلف علم وفناوري در صحنه هاي جهاني، بررسي و بندهايي از آن به تصويب رسيد.
همچنين در اين جلسه گزارشي درباره برگزاري دومين دوره جايزه مصطفي ارائه و با توجه به بررسي ها و درخواست اعضاي مجمع عمومي فرهنگستان علوم مبني بر شناسايي مشکلات در اين زمينه و در نظر گرفتن بازنگري در اين خصوص، مقرر شد متخصصان با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و فرهنگستان علوم اشکلات مطرح شده در زمينه رشته هاي اولويت دار و مصاديق مطرح شده و توجه به مفاد آئين نامه بررسي و پيشنهادات لازم در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه شود.
ايرنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین، به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

شورای عالی حوزه‌­های علمیه
شورای تخصصی حوزوی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزه­های علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ 13 تیر 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

 سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌­های علمیه
 سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
 مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی
 رئیس جامعة المصطفی العالمیه یا نماینده وی
 مدیر حوزه علمیه خراسان
 مدیر حوزه علمیه اصفهان
 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
 مدیر جامعة الزهرا (س)
 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
 هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای عالی حوزه­‌های علمیه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»