Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:06:50 GMT

شهید مفتح حلقه واصل حوزه و دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۳۵۳۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، مرتضی خزایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد منوجان دیروز سه‌شنبه، 28 آذر در جلسه هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره روحانی مجاهد آیت‌الله شهید مفتح گفت: این شهید بزرگوار علاوه بر اینکه عالمی مجتهد و روحانی زمان‌شناس بود، تحصیلات عالیه و دانشگاهی در رشته فلسفه تا مقطع دکترا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی
با اشاره به اینکه این عالم فاضل، معتقد و آگاه به زمان، در بحث وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل و ارتباط بین این دو قشر اعتقادی و علمی یعنی روحانیت و استادان دانشگاهی تلاش‌های زیادی داشتند، افزود: شهید مفتح با تدریس در حوزه و دانشگاه و ارتباط تنگاتنگی بین طلاب علوم دینی و روحانیت با استادان و دانشجویان به وجود آوردند.
خزایی شهید مفتح را حلقه واصل حوزه و دانشگاه خواند و تصریح کرد: استناد کلام رهبر معظم انقلاب تصادفی نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی را روز شهادت وی قرار داده‌اند، زیرا ایشان حلقه وصلی متناسب با چنین ویژگی‌هایی بود که خدای متعال پاداش او را با شهادت عطا کرد و به عنوان افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی قرار داد.
وی افزود: شهید مفتح توانست، شکاف‌هایی که در گذشته دشمنان اسلام برای نظام و انقلاب به وجود آورده بودند از بین برده و اتحاد و انسجام را جایگزین آن کند، جایگاه طلاب و دانشجویان بسیار والا است، این دو قشر باید ظرفیت و قابلیت‌های یکدیگر را بشناسند و با ارتباط و وحدت در راستای عظمت و اعتلای نظام، انقلاب و استقلال کشور و اهتزاز پرچم اسلام تلاش کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد منوجان اظهارکرد: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت داشتن در راستای رسیدن به یک هدف و آن هدف ایجاد یک جامعه اسلامی متحول، مستقل و الگو است، ما در حفظ این وحدت و ایجاد بستر آن باید بیشتر تلاش کرده و فعالیت‌ها و کارهای مختلفی را در این زمینه‌ انجام دهیم.
خزایی عنوان کرد: از جمله کارهایی که می‌توانیم، انجام دهیم، تقارب و همکاری این دو نهاد در به‌کارگیری شیوه‌های نوین و مشترک آموزشی و پژوهشی، تبادل اندیشه‌های دینی و علمی و اطلاعات آن‌ها، تشکیل اتاق‌های فکری و بصیرتی، مبادله استاد و مدرس و ارتباط تنگاتنگ سیاسی و فرهنگی است که این خود می‌تواند، سهم به‌سزایی در تعامل، وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه داشته باشد.
وی با اشاره به اتحاد بین حوزه و دانشگاه ادامه داد: از دیگر کارهایی که در راستای حفظ وحدت حوزه و دانشگاه می‌توان به آن اشاره کرد، برگزاری جلسه‌های مشترک و هم‌افزایی استادان حوزه و دانشگاه در زمینه رفع مسائل و معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است که خروجی آن راهکارهای مناسب و پیامی باشد.
خزایی با بیان اینکه برای حفظ استقلال کشور، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و مستکبران، سعادت جامعه و سربلندی نظام و انقلاب باید متحد و هوشیار بود، اظهارکرد: با همدلی، هم‌سویی و خوش‌بینی متقابل، شناخت ویژگی‌ها و توانایی‌های همدیگر می‌توان در راستای رفع موانع وحدت و همدلی تلاش کرده و با پیوندهای دوستی موجب اتحاد و مستحکم‌تر شدن این دو قشر بزرگ شد.
یادآور می‌شود، جلسه هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه و بزرگداشت یاد و خاطره شهید مفتح با همکاری و حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، جمعی از مسئولان و ریاست، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد منوجان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان