Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: حل بحران کمبود آب در این استان با توجه به کاهش بارندگی و مشکلات فراروی در بخش کشاورزی و آشامیدنی نیازمند هم افزایی مردم و مسوولان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای صیانت از منابع آب در سالن غدیر استانداری با اشاره به این که رفع معضل کم‌آبی در سمنان نیازمند تفکر بسیجی است ،افزود: همه درک مشترکی از شرایط موجود آب در استان داریم و برای خروج از این چالش باید یکپارچه عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: بخش خصوصی و سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای سمنان باید با اتحاد ، راهکارهای پیشنهادی برای کاهش مشکلات بخش آب در این استان را عملیاتی کنند.
وی همچنین جلوگیری ازهدررفت آب ناشی از بارش های زمستانی را راهکاری دیگر برای کاهش معضل کم‌آبی کشاورزان در سمنان اعلام کرد و اضافه کرد: با این اقدام آب پشت سد ها ذخیره شده و بخشی از نیاز این قشر از جامعه به آب تأمین می‌شود.
خباز با بیان این که جمع‌آوری پمپ‌های غیرمجاز آب در بخش کشاورزی نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ابتدا این کار با تذکر و در صورت نپذیرفتن باید راهکار قانونی اعمال شود.
به گزارش ایرنا، بارندگی در استان سمنان نسبت به سال گذشته بیش 40 درصد کاهش پیدا کرده میزان بارندگی در استان از ابتدای سال آبی تا کنون 6.5 میلی‌متر بوده و در سال گذشته از ابتدای سال آبی 11.5 میلی‌متر بوده است. کاهش بارندگی تا کنون 43 درصد و در دراز مدت حاکی ازکاهش 71 درصدی است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است