Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله حلیمی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران با اشاره به آسیب شناسی تحقیقات در علوم انسانی، گفت: جایگاه فعلی حوزه علوم انسانی در ابعاد تحقیقاتی، علمی و کاربردی در شأن آن نیست.
وی افزود: به نظر می‌رسد حیطه علوم انسانی، دست کم در دو دهه اخیر به دلائل گوناگون نتوانسته همگام با دیگر رشته‌های علمی راه پیشرفت و نوآوری را بپیماید و از این جهت مسئولیت متخصصان این حوزه در پاسخگویی به مشکلات موجود علوم انسانی مضاعف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه مازندران تصریح کرد: کیفیت نامطلوب تحقیقات علوم انسانی در سطح ملی و بین المللی، کاربردی نبودن بسیاری از تحقیقات، رشد کمی بی‌رویه دانشجو، اشتغال بیش از حد صاحبنظران علوم انسانی به تدریس به جای تحقیق، بخشی از آسیب‌های حوزه علوم انسانی است.
وی ادامه داد: نظام‌مند کردن تحقیقات، ایجاد هماهنگی میان مراکز تحقیقاتی و اجرائی به منظور محقق ساختن پژوهش‌های کاربردی و گره‌گشا، استفاده بهینه از توان پژوهش متخصصان علوم انسانی، توسعه تخصصی و عالمانه مراکز پژوهشی از راه‌کارهای و پیشنهادات در رفع چالش‌های حوزه علوم انسانی است.
به گزارش ایکنا دهه سوم آذرماه جاری کارگاه تحقیق و نو آوری در علوم انسانی با همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری و با مشارکت مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی و مرکز رشد داشگاه امام صادق(ع) تهران و دانشکده الاهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، در دانشگاه مازندران برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام محمد صادق فاضل از پژوهشگران حوزه علوم انسانی به ارائه طرح و ایده خود با عنوان" قیمت گذاری در بازار اسلامی" پرداخت و در پایان حجت الاسلام دکتر محمد تقی گیلک و دکتر محسنی دهکلانی به عنوان داوران این نشست به ارائه نقد و بررسی این طرح پرداختند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت

به گزارش قدس آنلاین زکریا اشکپور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر گازگرفتگی حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود، ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد