Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید حسن رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: اصلاحات ساختاری در این بودجه برای نخستین بار صورت گرفت و سال آینده بودجه ریزی براساس عملکرد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97 توجه ویژه ای به اولویت‌های برنامه ششم توسعه مثل بخش آب، محیط زیست، حمل و نقل ریلی، توسعه سواحل مکران، ساماندهی پسماند، مسکن و بافت فرسوده، تقویت بنیه دفاعی کشور، حمل و نقل عمومی و مقابله با آلودگی هوا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: اشتغال گسترده و تولید مدنظر دولت است، در سال 97 بخش عمده ای از اعتبارات عمرانی از طریق تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود و در بودجه سال آینده توجه ویژه ای به صادرات شده است.

رضوی، تلاش برای حذف فقر مطلق در کشور را برنامه اصلی دولت دانست و تصریح کرد: در این راستا از ابتدای امسال مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد سه برابر شد، همچنین وضعیت بهداشت و سلامت مردم در قالب طرح تحول سلامت با تغییراتی بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97، اهداف کمی برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است و براساس آن اعتبارات هزینه ای برای دستگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند، برای هر فعالیت دستگاه اجرایی بهای تمام شده تعیین و براساس آن هزینه دستگاه مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه هدف بودجه سال 97، چابک سازی دستگاه‌های اجرایی است افزود: حدود 868 طرح ملی در بودجه سال آینده به طرح استانی تبدیل شده است، همچنین اعتبارات هزینه ای استان‌ها از حدود 4.3 درصد به 24.3 درصد رسیده است.

رضوی با اشاره به نتایج بودجه ریزی براساس عملکرد اظهار کرد: این مساله موجب حذف موازی کاری و صرفه جویی در اعتبارات دستگاه‌های اجرایی خواهد شد، همچنین به علت کمی بودن فعالیت‌ها نظارت بهتری به وجود می‌آید و شاهد برقراری ارتباط نظام مند بین عملکرد دستگاه‌ها و تخصیص بودجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: 100 درصد بودجه دستگاه‌های استانی در سال آینده براساس عملکرد است،. سال‌های گذشته ردیف‌های متفرقه ای در بودجه بود، ولی این ردیف‌ها کاهش پیدا کرد. ردیف‌های متفرقه، ادغام یا منتقل شدند و سهم این ردیف‌ها در بودجه از 20 درصد به 11 درصد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: با وجود اینکه بودجه سال 97، 5.7 درصد رشد دارد، اما افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان 10 درصد است، هر سال رقم بودجه حدود 20 درصد رشد داشت، اما سال آینده رشد بودجه تنها 5.7 درصد است.

رضوی با اشاره به اولویت‌های دولت در سال 97 اظهار کرد: توسعه پروژه‌های آبخیزداری، توسعه گردشگری و ساماندهی حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و تاکسی جزو اهداف اصلی دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به دنبال ایجاد اشتغال گسترده است و در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر، اعتبارات خوبی در زمینه اشتغال اختصاص داد، دولت به دنبال ایجاد 980 هزار شغل در سال 97 است و حوزه‌های آی تی، صنایع دستی، مسکن و صنایع تبدیلی جزو رسته‌های اولویت دار در زمینه اشتغال است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت بارش و دمای پایتخت گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۱۶ اردیبهشت) نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر کاهش بارش و ۲ درجه سلسیوس افزایش دما ثبت شده است.   مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا روز گذشته ( ۱۶ اردیبهشت) در استان تهران به‌صورت پهنه‌ای ۱۴۷ میلیمتر باران باریده است این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش ۲۳۷ میلی‌متر است بنابراین تهران ۸۹ میلی‌متر معادل با ۳۸ درصد نسبت به شرایط نرمال بارش کمتری دریافت کرده است.    وی اضافه کرد: استان تهران نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش بارش داشته است البته ملاک بارش، میانگین بلندمدت است بنابراین بارندگی‌های اخیر نتوانسته کاهش بارش انباشته را جبران کند.   غلامی با اشاره به وضعیت دما در سال زراعی جاری تا روز گذشته گفت: طی این مدت همراه با کاهش بارش، افزایش دما در سطح استان داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۹ درجه سلسیوس و نسبت به سال قبل ۱.۳ درجه سلسیوس بیشتر شده است. این وضعیت موجب افزایش تبخیر آب سطحی می‌شود و منابع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   وی اضافه کرد: طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های فصلی تقریباً تا اوایل خرداد ماه به‌طور متناوب در سطح استان بارندگی داریم که غالباً به‌صورت رگباری و پراکنده به‌ویژه در ساعات پایانی روز و طی شب خواهد بود. تا پایان هفته جاری نیز به تناوب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.   غلامی تاکید کرد: بارش‌های بهاری نمی‌تواند کاهش بارندگی استان را جبران کند چراکه عمده بارش مربوط به پاییز و زمستان است از سوی دیگر متوسط دما طی دو ماه آینده ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از وضعیت نرمال خواهد بود.   مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش پایتخت در سال زراعی جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در تهران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر و نسبت به سال قبل ۵۰ میلیمتر کاهش بارش داشته‌ایم این در حالیست که  در سطح استان با افزایش بارش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.    به گفته غلامی، دمای پایتخت نسبت به بلندمدت ۲ درجه سلسیوس و نسبت به سال گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است.   وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف آب چه در بخش خانگی و چه در بخش تخصصی مانند صنایع و کشاورزی توصیه می‌شود علاوه بر آن لازم است مدیریت منابع و مصارف آب در دستور کار قرار گیرد.   مدیر کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: زمانی که بارش پیش‌بینی می‌شود لزومی ندارد شهرداری نسبت به آبیاری فضای سبز یک روز قبل از بارندگی اقدام کند علاوه بر آن بخش کشاورزی می‌تواند با توجه به بارش‌ها یک نوبت از آبیاری را به تعویق بیندازد.   غلامی در پایان اظهارکرد: توجه به پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی به  کشاورزان و بخش‌های اجرایی که داده‌های هواشناسی روی عملکردشان تاثیر مستقیم دارد، توصیه می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی