Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:15:57 GMT

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ آذر ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۳۹۹۹

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ آذر ماه

توضیحات محمود صادقی درباره نطق جنجالی‌اش، تغییر ساز و کار انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات، توضیحات تابش در مورد جلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار، درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده برای حل مشکل آلودگی هوا، اعلام وصول لایحه الحاق ایران به موافقتنامه حمل و نقل مواد غذایی فسادپذیر، تشکیل دیوان اصل ۹۰ با تصویب مجلس، تغییر نام دو کمیسیون شوراها و کشاورزی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و دستور کارهای امروز مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

ناطقین امروز مجلس

نماینده سمیرم:فکری برای جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم سیب سمیرم کنید

فولادگر:راه‌حل‌تان برای حل ابرچالش‌های کشور چیست؟

حیدری:امیدواریم آغاز سال جدید، پایانی بر موضوع حصر باشد

نماینده قروه:بیکاری بحران امنیتی ایجاد می‌کند/بخش خصوصی واقعی در حل مساله بیکاری فعال شود

سالک: رسیدگی به اموال مسئولان ضروری است

***

۳۸ نماینده به وزرای کشور و علوم در خصوص لغو سخنرانی روز دانشجو دانشگاه زنجان تذکر دادند و خواستار توضیح در مورد علت جلوگیری از برگزاری سخنرانی روز دانشجو در دانشگاه زنجان، علیرغم اعلام برنامه و تجمع دانشجویان برای استماع سخنرانی و حضور سخنرانان شدند.

صادقی در مورد نطق جنجالی‌اش توضیح داد. محمود صادقی نماینده تهران در جلسه علنی امروز در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه در مورد نطق هفته جاری خود که گفته بود «مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است»و  باعث ایجاد حواشی در مجلس شد، توضیحاتی را مطرح کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از برگزاریجلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار برای بررسی وضعیت تامین مالی اقتصاد کشور خبر داد و گفت که گزارش های ارائه شده نشان دهنده بازگشت اعتماد مردم به مجموعه سیستم بانکی پس از حل مشکل نسبی موسسات اعتباری است.

همچنین نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید مخالفت کردند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

درخواست سلیمی برای برگزاری نشست فوق‌العاده برای حل مشکل آلودگی هوا

خدری:هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای خجسته درباره گمرک دلوار و سجافی را بررسی کند

نماینده رزن:سوء استفاده کارشناسان جهادکشاورزی روستاییان را آواره کرده است

نماینده ارومیه:جوانان بعد از انتخابات هم مهم هستند

رنجبرزاده: برخی دستگاه‌های اجرایی از قاچاقچیان کالا و ارز حمایت می‌کنند

گرمابی: دلیل عدم برگزاری کنسرت‌ها در نیشابور چیست؟

مطهری در پاسخ به تذکر نماینده بافق از بررسی عملکرد قانون بودجه ۹۶ قبل از بررسی لایحه بودجه ۹۷ در هیات رییسه مجلس خبر داد.

نماینده خلخال:نسبت به مرمت و آسفالت راه‌های روستایی اقدام کنید

اما نماینده شیراز درباره عدم حمایت کافی از زنان ورزشکار کشورمان به معضل فراگیر این ورزشکاران اشاره کرد: صلاح نیست دختران مردم برای تامین منابع مالی به اسپانسرها مراجعه کنند

***

در ادامه کار امروز مجلس، نمایندگان با فوریت استفساریه مربوط به رفع مشکل تامین منابع مالی شهرداری‌ها در دو سال گذشته موافقت کردند و لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل مواد غذایی فسادپذیر اعلام وصول شد.

همچنین مجلس مواد ۱۶ ،۱۷ و ۱۸ طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساندو در مصوبه‌ای نام دو کمیسیون شوراها و کشاورزی را تغییر داد و نمایندگان در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس در مصوبه‌ای به تشکیل دیوان اصل نودم قانون اساسی رای دادند.

در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ساز و کار انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات تغییر دادند و نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند که مدت بررسی اعتراضات نمایندگان درباره اعتبارنامه‌های نمایندگی کاهش یابد.

همچنین مجلس در مصوبه ای دیگر مقرر کرد نماینده‌ای که به اعتبارنامه‌اش اعتراض شده می‌تواند نامزد هیات رییسه شود و همانند سایر نمایندگان، از کلیه حقوق اعم از دادن رای و نامزد شدن برای عضویت در هیات رییسه و سایر انتخابات برخوردار است.

در پایان نیز اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در مورد علت عدم پیگیری سدسازی ترکیه در مرزهای ایران و تسریع درانتصاب رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرائت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند