Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از ۳۷ سال از شهادت آیت الله مفتح امروز یک آمیختگی و انس بین دانشگاه و حوزه احساس می‌شود. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه وحدت بین دانشگاه و حوزه اصطلاح ابتکار امام راحل است، گفت: البته مقدمه این وحدت قبل از انقلاب اسلامی بود، زمانی که در چمن دانشگاه تهران علمایی، چون مهدوی کنی، شهید بهشتی و مطهری، برای باز کردن فرودگاه‌ها جهت ورود امام خمینی به ایران متحصن شده بودند و در کنار این اشخاص اساتیدی، چون مهدی بازرگان، سنجابی دو سه استاد دیگر دانشگاه ایستاده بودند و شعار دادند روحانی، دانشجو پیوندتان مبارک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این علما مجتهد بودند، اما خودشان را در حد روحانی تنزل دادند و اساتیدی دانشگاه نیز خود را در حد دانشجو تنزل داده و این شعار را سر دادند شعار «روحانی، دانشجو پیوندتان مبارک» پیش نیاز وحدت این دو نهاد بود. اما اولین کسی که وحدت دانشگاه و حوزه را بیان کرد، امام خمینی بوده است.
امام جمعه مشهد بیان کرد: تمام اصطلاحاتی که امام ابتکار کردند در حقیقت خط ثابتی برای ایجاد گفتمان در جهت حفظ اصول انقلاب بود و این اصطلاحات را به عنوان توصیه بیان نمی‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: اصطلاح وحدت دانشگاه و حوزه یک خط گفتمانی برای حفظ اصول انقلابی است.
آیت الله اعلم الهدی در ادامه سخنان خود با یادآوری این موضوع که غرب به منظور تسلط به منابع طبیعی کشورمان درصدد برآمد ملت ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد خاطر نشان کرد: آن‌ها به منظور رسیدن به اهداف خود تصمیم گرفتند تمدن اسلامی را از بین ببرند و برای این کار دست به تخریب این تمدن و ایجاد سکولارسازی در محیط آموزشی و علمی زدند. 
وی متذکر شد: غرب برای تحکیم سکولارسازی در ایران بیان کرده اند که علت پیشرفت غرب کنار زدن دین و کلیسا بود اگر شما هم این کار را انجام دهید پیشرفت خواهید کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: دارالفنون اولین نهاد علمی سکولار بود که تاسیس کرده اند و افراد سکولار و ضد دینی، چون ملوک آخوندزاده و ملکون خان را مسئول قرار دادند برای اینکه می‌خواستند آموزش دینی در نیروهای دارالفنون نفوذ نکند و یک نهاد علمی سکولار به تمام معنا به وجود آورند. 
آیت الله علم الهدی گفت: این کار آنان حساب شده بود مسئله جدایی فناوری و علم از دین با این قصد در ایران صورت گرفت که سلطه غرب در کشور تسلط پیدا کند و تمدن اسلامی را براندازی کنند.
وی افزود: رضا خان در تاسیس دانشگاه روی مسئله سکولارسازی توجه داشت به همین جهت هر گونه مذهب دینی در دانشگاه‌ها از بین رفته است. 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه سخنان خود به موضوع وحدت دانشگاه و وزه اشاره کرد و متذکر شد: وضع امروز دانشگاه‌ها با فضایی که قبل انقلاب اسلامی بر آن حاکم بود تفاوت دارد، وحدت این دو نهاد یک بخشیش علمی است و مهمترین وحدت آنان فرهنگی است که امروز نفوذ خوبی کرده است.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: ایجاد وحدت بین دانشگاه و حوزه کار تدریجی است که در ۴ دهه انقلاب اسلامی رشدمان در این زمینه بد نبوده است البته ایده آل هم نبوده است. 
وی تاکید کرد: تا به امروز در وحدت بین دانشگاه و حوزه بی توفیق نبودیم و آمیختگی فرهنگی به وجود آوریم که این آمیختگی در حال توسعه است البته مشکلاتی هم در دانشگاه‌ها وجود دارد که همین مشکلات در حوزه نیز است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این مشکلات حوزه و دانشگاه‌ها در سراشیبی است اگر می‌گویند در دانشگاه‌ها بی دینی است خودتان قضاوت کنید این رو به صعود است یا افول؟ دانشگاه نسبت به ۲۰ سال قبل از نظر فرهنگی جلوتر رفته است.
آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: در قبل از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها اعتکاف برپا می‌شد؟ آیا این همه جمعیت متکعف از دانشجویان در آن شرکت می‌کردند؟ 
وی تصریح کرد: بعد از ۳۷ سال از شهادت مفتح امروز می‌بینیم که یک آمیختگی و انس بین دانشگاه و حوزه احساس می‌شود که قبل از انقلاب این وضعیت وجود نداشت. 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: حوزه دینی و حوزه علمی جدا از هم نیستند و با هم آمیخته هستند این دو را اگر جدا از یکدیگر ببینید بدانید که همان نگاه سکولاری است که دارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد