Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: کار ساخت تمامی واحدهای مسکونی روستایی حادثه دیده در زلزله خراسان رضو به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حسینی ظهر چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده خراسان رضوی، اظهار کرد: زلزله ۱۶ فروردین ماه امسال دو هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خراسان رضوی شامل ۱۹۰۰ واحد روستایی و ۱۰۰ واحد شهری را در ۴ شهرستان مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس تخریب کرد و کار نوسازی و بازسازی این واحدهای حادثه دیده بلافاصله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون حدود ۸.۵ میلیارد تومان وام بلاعوض به حادثه‌دیدگان روستایی پرداخت شده است و به مالکان هر یک از واحدهای آسیب‌دیده ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۱۵ ساله (۱۸۰ ماهه) اعطا شده است و در کنار آن تسهیلات ۳ میلیون تومانی و بلاعوض خرید وسایل منزل، تحویل ۱۸۰ پاکت سیمان اهدایی مقام معظم رهبری، تحویل ۲ هزار بلوک سقفی اهدایی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و صدور پروانه، نظارت و آواربرداری رایگان را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کار ساخت تمامی واحدهای مسکونی روستایی حادثه دیده در زلزله به اتمام رسیده و ساکنان آن در این واحدها مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچکسی را نداریم که چادرنشین باشد و از چادرهای نصب شده تنها به عنوان انباری استفاده می‌شود و هیچگونه سکونتی در آن‌ها نیست و تمامی خبرها و عکس‌های منتشر شده در این خصوص غیرواقع بوده و تکذیب می‌شود.

حسینی بیان کرد: در زلزله خراسان رضوی تعداد هزار واحد دامی هم دچار حادثه شدند که در این رابطه پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی از سوی دولت مصوب شده و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی حادثه‌دیده‌ها شناسایی شدند و تعداد هزار واحد جانمایی شده و پروانه‌های آن هم صادر شده است و تاکنون تعداد ۲۸۵ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و مابقی حادثه‌دیدگان هم  تا این لحظه مراجعه‌ای به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و ادارات تابعه شهرستانی نداشته‌اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه حادثه دیگر استان سیل ۲۰ مرداد ماه امسال بود و در این حادثه تعداد ۹۱ واحد مسکونی روستایی در ۴ شهرستان کلات، نیشابور، درگز و چناران دچار حادثه شدند، گفت: به حادثه‌دیدگان سیل استان مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۱۵ ساله (۱۸۰ ماهه)، مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغ ۲ میلیون کمک معیشتی تخصیص یافت‌.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب در این سیل به روستای «ژرف» کلات وارد آمد و به ۲۳ واحد مسکونی این روستا آسیب زد، گفت: با هماهنگی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خرید و تحویل زمین برای واحدهای فاقد زمین را داشتیم و تا این لحظه ۱۶ واحد نصب فونداسیون، ۱۶ واحد نصب اسکلت، ۱۳ واحد اجرای سقف و ۱۱ واحد دیوارچینی را داشته‌ایم و در تلاش هستیم که تا نوروز ۹۷ کار ساخت این واحدها به اتمام برسد و تحویل مالکانش بشود.

حسینی افزود: رقم تسهیلات و اعتبارات بلاعوض دولت در مناطق زلزله‌زده ۲۵۰ میلیارد تومان و در مناطق سیل‌زده ۶۶ میلیارد تومان و مجموع آن ۳۱۶ میلیارد تومان بوده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح هادی در مناطق زلزله‌زده استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه اعتبارات ۳۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که شامل ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات بحرانی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی بوده است و این طرح در ۵۶ روستای خراسان رضوی اجرایی می‌شود که کار آن در دو روستای صالح‌خانی مشهد و دوقلعه‌براشک فریمان به پایان رسیده است و مابقی روستاها هم در دست اجرا است.

وی گفت: واحدهایی که در سنوات قبل با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده‌اند هیچ آسیبی در زلزله ندیدند و تمامی واحدهای سالم و بدون تخریب در زلزله‌های خراسان رضوی و کرمانشاه واحدهای ساخته و نظارت شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است

ناصر چیتگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سایت ۲۴۰ هکتاری گناباد بزرگترین سایت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی است اظهار کرد: پنج هزار واحد مسکونی در این سایت احداث می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد از واگذاری حدود یک هزار و ۱۰۰ قطعه زمین از این سایت به متقاضیان دارای شرایط بر اساس قرعه‌کشی خبر داد و افزود: در این زمین‌ها که هر قطعه به دو نفر واگذار شده است در مجموع دو هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد در ۱۲ سایت در حال اجرا است گفت: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون)، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن گناباد ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

کد خبر 6089779

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد