Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: یکی از نگرانی شهروندان سلامت و کیفیت آب است. آلودگی هوا بر روی ذهن مردم تاثیر منفی گذاشته و فکر می‌کنند شاید آب هم آلوده باشد.

به گزارش امتداد نیوز ،سی‌امین جلسه کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری در شرکت آبفای تهران با حضور مختاری رییس سازمان  پارک ها و فضای سبز و  پرورش مدیر عامل شرکت آبفای تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای جلسه محمد پرورش، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مصرف و تصفیه آب شرب گفت: خدمات آب با کیفیت و دفع فاضلاب در کلانشهری مثل تهران که حدود ۹ میلیون جمعیت دارد دشوار است.

وی با بیان اینکه تهران در کنار هیچ رودخانه‌ای بنا نشده و منابع آب آن محدود است افزود: طول شبکه توزیع آب در تهران ۹۱۳۰ کیلومتر و در استان تهران ۱۵۶۱۵ کیلومتر است که در مجموع ۶۰ درصد در شهر تهران و ۴۳ درصد در استان تهران جمعیت تحت پوشش فاضلاب هستند.

پرورش اظهار کرد: در حال حاضر درکلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۸/۵ میلیون نفر ساکن و در حدود ۱/۵ میلیون نفر شناور، سالانه ۱۰۳۵ میلیون مترمکعب و متوسط در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می شود. هر روز صبح معادل ۴.۵ متر مکعب به اندازه میزان آب دریاچه خلیج‌فارس تهرانی‌ها آب مصرف می‌کنند.  

او با اشاره به وجود ۱۷۵ عدد ایستگاه پمپاژ در استان تهران که وظیفه انتقال آب به نقاط مرتفع را با ظرفیت ۲۲۴ هزارمترمکعب در ساعت به عهده دارد، تاکید کرد: در شهر تهران ۶۴ ایستگاه پمپاژ، بعد از ۸ مرحله پمپاژ، در اختلاف ارتفاعی ۸۰۰ متری، آب را به شمالی ترین نقاط تهران می رسانند.

مدیر عامل شرکت آبفا با اشاره به پیشرفت شبکه‌های فاضلاب در تهران بیان کرد: فاضلاب استان تهران از ۱۸ درصد در ۸ سال‌ گذشته به بیش از ۶۵ درصد در کل تهران و در شهرستان‌ها به بیش از ۷۴ درصد در سال جاری رسیده است.

پرورش انشعابات غیر مجاز شهرداری‌ها، وجود آبرسانی‌های خصوصی، تهدیدات خط آبرسانی غرب، مخاطرات بهداشتی آلودگی منابع آبی توسط سایر سازمان‌ها، آلودگی منابع آبی بدلیل عدم وجود حریم کیفی رودخانه‌ها، عدم نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر کیفیت آب خروجی از دستگاه‌ها تصفیه آب، راهکارهای کارشناسی جهت رفع چالش موجود در حوزه آب تهران، کمبود قوانین مرتبط با سلامت روانی آب در شبکه‌های فضای مجازی را از جمله عوامل تهدید کننده سلامت آب شرب تهران دانست.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح سلامت آب تهران خاطرنشان کرد: با جدیت و تلاش شرکت آبفای استان تهران و مساعدت دولت طرح سلامت آب تهران ۳ ماه پیش با حضور جهانگیری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در پایان گفت که سال ۱۴۰۰ پایان تکمیل فاضلاب‌کشی شهر تهران است.

در ادامه صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر پیشنهاد داد: از آنجایی که در سال ۸۹ قانون برای شرکت آب و فاضلاب تکلیف شده تا در زمان بحرانی آمادگی لازم را پیدا کنند جلسه‌ای مشترک میان شرکت آبفا، مدیریت بحران کشور و شهر تهران، سازمان پارک‌ها و کمیته ایمنی شورای شهر برگزار شود تا میزان آمادگی این شرکت مشخص شود.   

نوری در پایان ضمن جمع‌بندی مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون در پاسخ به صحبت‌های مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب که تاکید داشت هزینه اقدامات انجام شده در شرکت آب و فاضلاب بسیار زیاد است گفت: نگاه اقتصادی باید همه جا ساری و جاری باشد. شهر را با سلام و صلوات نمی‌شود اداره کرد. شهرداری هم مانند آبفا هزینه زیادی صرف خدمات می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران ۱۸ هزار میلیارد درآمد دارد اما بیشتر از این مقدار هزینه می‌کند. برای ساخت تونل صدر و نیایش ۵ هزار میلیارد هزینه شده، هرچند اشکالاتی به آن‌ها وارد است و آنچنان که باید مشکل ترافیک را حل نکرده‌اند.  رییس کمیسیون محیط زیست با بیان اینکه استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز اشتباه است تاکید کرد: باید طی جلسه‌ای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز به یک قانون تبدیل شود.  

نوری همچنین اظهار کرد: خدماتی که شرکت آب و فاضلاب ارائه می‌دهد ارزنده است و جزو کارهای کلیدی شهر به‌حساب می‌آید و از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: یکی از نگرانی شهروندان سلامت و کیفیت آب است. آلودگی هوا بر روی ذهن مردم تاثیر منفی گذاشته است و فکر می‌کنند شاید آب هم آلوده باشد.  

او ادامه داد: باید اطمینان بیشتری ایجاد کرد که آب شرب سالم است و هر کمکی که بتوانیم در این زمینه با تعامل فی مابین انجام دهیم. مردم ما شاسیته داشتن زندگی‌ای با کیفیت بالا هستند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در هوای تهران نفس بکشید

شاخص کیفیت هوای تهران بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، اینک بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران شرایط قابل قبولی دارد. از ابتدای سال تا به امروز، تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول

دیگر خبرها

  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد