Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در پي اعتراضات مردمي در کردستان عراق دو حزب جنبش تغيير و جماعت اسلامي از تشکيلات کنوني حاکم بر کردستان عراق کناره گيري کرده و متعاقب اين تصميم رياست پارلمان اين منطقه نيز استعفاء کرد.
العالم ـ عراق
انجمن ميهني جنبش تغيير در نشست روز چهارشنبه خود تصميم گرفت از کابينه کنوني کردستان عراق که از سوي معترضين کرد عراقي عامل بحران کنوني شناخته مي شود، به طور رسمي خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين انجمن همچنين از دکتر يوسف محمد رئيس کنوني پارلمان کردستان عراق نيز که از جنبش تغيير است خواست استعفاي رسمي خود را اعلام کند که بدنبال اين نشست با صدور بيانيه اي رياست پارلمان اين منطقه نيز از سمت خود استعفاء کرد.
جماعت اسلامي کردستان عراق نيز در حمايت از تصميم جنبش تغيير اعلام کرد اين حزب نيز از کابينه کنوني کردستان عراق کناره گيري مي کند.
با خروج اين دو حزب از کابينه، نيچروان بارزاني روزهاي سختي را پيش رو خواهد داشت.
جنبش تغيير همچنين تصميم گرفت توافقنامه استراتژيک خود را با اتحاديه ميهني کردستان عراق به حالت تعليق درآورد.
اين در حالي است که نيروهاي امنيتي در شهر اربيل به معترضيني که خواهان مجوز براي برپايي تجمع در روز پنج شنبه هستند مجوز نداد و تاکيد کرد که با کساني که به طور غيرقانوني دست به تجمع بزنند برخورد خواهد شد.
امروز چهارشنبه نيز معترضين در شهر رانيه در استان سليمانيه عراق بعد از تشييع کشته شدگان ديروز مراکز حزبي وابسته به جنبش تغيير و حزب سوسياليست را به آتش کشيدند.
روز گذشته نيز مراکز حزبي وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق و اتحاديه ميهني کردستان عراق به آتش کشيده شد.
به گزارش ايرنا، شهروندان کردستان عراق بدليل آنچه نبود خدمات عمومي، فساد و سوء مديريت در ميان سوي احزاب حاکم اعلام مي کنند، سه روز است که به خيابانها ريخته و خواهان منحل شدن تشکيلات کنوني او تشکيل دولت موقت هستند.
روشنفکران و روزنامه نگاران کرد عراقي اتخاذ سياستهاي يک جانبه توسط سران کردستان عراق در سالهاي اخير بخصوص اصرار بر برگزاري همه پرسي يکجانبه در اين منطقه را عامل شکست هاي اخير مي دانند و خواهان کنار رفتن عاملان اين شکستها هستند.
در جريان اعتراضات دو روز گذشته در شهرهاي مختلف کردستان عراق دست کم 5 تن کشته و 80 تن ديگر زخمي شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی مهم را در بلندی‌های اشغالی جولان هدف حمله پهپادی قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما با استفاده از پهپاد هدفی حیاتی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که این حمله در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده انجام گرفته است.

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالیروز 198 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به جولان اشغالیعملیات پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد