Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با صدور پیامی، درگذشت آیت الله محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه شیراز در پیام تسلیت آیت الله اسدالله ایمانی آمده است: فقدان حضرت آیت الله حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی قدس الله نفسه الزکیه عالم جلیل القدری که عمری را در سنگر فقاهت، تهذیب نفس و مبارزه با طاغوت زمان سپری کرد، مایه تاسف و تالم خاطر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مبارزات انقلابی ایشان از جمله سازماندهی و هدایت جمعی از رجال نام آشنای فارس و ایران اسلامی، در زمان رژیم قبل و در مسجد شمشیر گرها، و روشنگری های وی علیه دوران استبداد سیاه از جمله هنرنمایی های جاودان و باقیات الصالحات وی است که در دل تاریخ ماندگار خواهد ماند.
رحلت این مجاهد فی سبیل الله که قریب 30 سال سمت نمایندگی ولی فقیه را در استان فارس به عهده داشتند به حضرت ولی الله الاعظم روحی له الفدا، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، علماء اعلام، اهالی محترم فارس و سومین حرم اهل بیت (ع) بالاخص بیت مکرم وی تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می نمایم.
آیت الله حائری شیرازی امروز در سن 81 سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) قم به لقاء الله پیوست.
آیین تشییع پیکر آیت الله محی الدین حائری شیرازی ساعت 9 صبح فردا (پنجشنبه) از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم برگزار می شود.
محمدصادق (محیی‌الدین) حائری شیرازی در دوازدهم بهمن سال 1315 خورشیدی در شیراز تولد یافت. او در سال 1335مدرک دیپلم خود را در زادگاهش در رشته ریاضی اخذ کرد.
وی پس از ورود به حوزه علمیه، دوره سطح را در مدارس منصوری، سید علاءالدین حسین و آقا بابا خان شیراز نزد فقیهانی از جمله بهاءالدین محلاتی و محمدعلی موحد فرا گرفت و این دوره را ظرف سه سال به پایان رساند.
آیت الله حائری شیرازی پس از فراغت از دروس سطح، برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم هجرت و در محضر استادان این حوزه از جمله آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) تلمذ کرد.
وی، از سال 42 به مدت 10 سال در مسجد شمشیرگرهای شیراز برای جوانان و دانشجویان نشست هایی مختلف برگزار کرد و ورود او به عرصه مبارزات سیاسی به سال های بعد از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه باز می گردد و به سبب فعالیت های سیاسی و مبارزاتی به ویژه در ارتباط با مسجد شمشیرگرها چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شد. او در جریان فعالیت های انقلابی در شیراز نقش موثری داشت.
آیت الله حائری شیرازی، پس از پیروزی انقلاب در اولین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی مردم شیراز به خانه ملت راه یافت.
وی پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقان در آذرماه 1360 از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد و این مسئولیت تا سال 1387 ادامه داشت.
امام جمعه سابق شیراز همچنین در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به این مجلس راه یافت.
بیش از 20 کتاب به قلم آیت الله حائری شیرازی نگاشته و منتشر شده‌ است که مثل ها و پندها (در 8 جلد)، پول رایج جهانی و احیای پول اسلام، در اسلام پول نباید کار بکند، در سایه سار وحی، انسان الهی، سیری در آفاق نور، انسان‌شناسی، تفسیر سوره حمد، درس سحر (شرح ابیات حافظ)، راه رشد و تبلیغ در جبهه از جمله این کتاب هاست.
وی درکتاب پول رایج جهانی و احیای پول اسلام، به ذکر 10 مورد از تناقضات و مشکلات اساسی پول فعلی که مبتنی بر اعتبار است اشاره دارد و در کتاب 'در اسلام پول نباید کار بکند' جایگزینی را برای پول رایج پیشنهاد می‌کند.
6122 /6118
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت

مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت داشت.

ما این ضایعه را به خانواده اسکویی و همچنین اهالی ورزش و صداوسیما تسلیت می‌گوید.

همچنین کمیته ملی المپیک درگذشت این پیشکسوت گزارشگری و گویندگی صدا و سیما و رادیو ورزش را تسلیت گفت.

منبع: ایسنا

tags # اخبار فرهنگی سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود