Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:59:37 GMT

۱۰۲ میلیون تردد در محورهای همدان به ثبت رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۵۶۳۷

۱۰۲ میلیون تردد در محورهای همدان به ثبت رسیده است

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۱۰۲ میلیون تردد در محورهای استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: تردد در محورهای استان در هشت ماهه امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد رودباری شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از تلاش‌های خانواده راهداری و حمل و نقل استان همدان اظهار داشت: نگهداری و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها راه‌ها بر عهده اداره کل راهداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موقعیت استان همدان ویژه و با 6 استان همسایه و کریدور غرب کشوراست، افزود: همدان مناسب‌ترین راه ارتباطی شمال غرب کشور با جنوب کشور محسوب می‌شود.

رودباری با بیان اینکه 3.5 درصد از آزادراه و 3.9 درصد از بزرگ‌راه‌های کشور در استان همدان قرار دارد، گفت: راه و حمل و نقل در استان همدان دارایی اهمیت بسیار ویژه‌ای است که ایمنی و هوشمندسازی راه‌ها و حمل و نقل در اولویت قرار دارد.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با تأکید بر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از حوزه آی‌تی و قدم‌های برداشته شده در این راستا، گفت: در استان همدان 66 تردد شمار نصب شده است که این دستگاه‌ها در هشت ماهه امسال 102 میلیون تردد در محورهای استان را ثبت کرده است.

رودباری با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: با افزایش ترددها و ترافیک به نسبت زیاد در همدان به دنبال تجهیز تمامی محورهای استان به دستگاه‌های تردد شمار هستیم.

وی با بیان اینکه سیستم‌های در محورهای استان نصب شده است که تناژهای غیرمجاز را مشخص را سرعت‌های غیرمجاز را ثبت می‌کند، گفت: از همه مهم‌تر سامانه حمل و نقل بار در استان از اهمیت بالایی برخوردار است که تلاش‌ها بر این است که تمامی بارهایی که در محورهای برون شهری تردد می‌کنند با نظارت این سامانه باشند.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان در خصوص نصب سیستم کنترل حمل و نقل هوشمند در محورهای استان بیان کرد: خودروهایی که از محورها عبور می‌کنند اگر حامل بار باشند و بارنامه نداشتن باشند این سانسورها اطلاعات را خودرو را به ناجا منتقل و برای فرد جریمه صادر می‌شود.

رودباری ابراز کرد: سیستم کنترل حمل و نقل هوشمند در سال گذشته به صورت آزمایشی و امسال در سراسر کشور راه‌اندازی شده است که قصد داریم با پیگیری‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی نصب دو دستگاه کنترل حمل و نقل نیز در محورهای کرمانشاه به همدان و ملایر به همدان نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات انجام شده در محورهای استان با استفاده از آی‌تی نصب دوربین‌های ثبت سرعت تخلف در است، گفت: در سال‌های گذشته تعداد این دوربین‌ها 11 دوربین بود و امسال به34 دوربین رسیده است.

رودباری با بیان اینکه از 34 دوربین نصب شده در محورها 9 دوربین کد پلیس دریافت نکرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در این راستا بر این است که تعداد دوربین‌های نصب شده به 66 دستگاه برسد.

وی با اشاره به اینکه دوربین ثبت تخلف و سرعت نصب شده در محورهای استان در هشت ماهه امسال 118 هزار تخلف را ناجا منتقل کرده است، اظهار داشت: این دوربین‌ها 118 هزار کد تخلفاتی صادر کرده‌اند.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 15 دوربین هوشمند انتقال تصاویر از راه‌ها به مرکز مدیریت در محورهای استان نصب شده بود که مدیریت راه‌ها در فصل زمستان را بسیار آسان‌تر می‌کرد، عنوان کرد: امسال تعداد این دوربین‌ها به 20 دستگاه رسیده و نقاط حساس و حادثه خیز استان مجهز به دوربین‌های مانیتورینگ است.

رودباری با تأکید بر اینکه در هشت ماه گذشته 46 هزار کارت معاینه فنی صادر شده است، افزود: از این تعداد 40 هزار مورد معاینه فنی اخذ کرده و 6 هزار مورد به دلیل نواقص موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال 30 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است، بیان کرد: آموزش رانندگان بدو خدمت، رانندگان کالا، رانندگان مسافری، حمل و نقل مواد خطرناک و غیره انجام شده و یک‌هزار و 200 نفر آموزش داده شدند.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از آماده‌باش راهداران این استان در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد. - اخبار استانها -

مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به آماده‌باش راهداران با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی لرستان، گفت: 400 راهدار این استان در محورهای مواصلاتی در حال آماده‌باش هستند.

او اضافه کرد: 280 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در 38 پایگاه جاده‌ای لرستان مستقر است و گشت‌های راهداری نیز در حال آماده‌باش هستند.

هشدار نارنجی هواشناسی لرستان؛ در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: بارش پراکندۀ باران هم‌اکنون در شهرستان‌های نورآباد و الشتر جریان دارد و گزارشی از مسدودی محورهای این استان نداشته‌ایم.

شیروانی با بیان رصد محورهای مواصلاتی لرستان با دوربین نظارتی به‌صورت آنلاین خاطرنشان کرد: رانندگان قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانۀ 141 تماس بگیرند.

فعالیت سامانۀ بارشی از بعدازظهر چهارشنبه آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت‌تأثیر قرار داده‌است و رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده‌است.

سامانۀ بارشی اخیر در نواحی غربی و جنوبی لرستان از نمود بیشتری برخوردار است و شامگاه جمعه از جو این استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور