Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- آیت الله محمد صادق(محیی الدین) حائری شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در فارس و امام جمعه پیشین شیراز ظهر چهارشنبه 29 آذر در سن 81 سالگی در قم درگذشت که به همین مناسبت پیام های تسلیت از طرف شخصیت ها و سازمان ها صادر شد.

به گزارش ایرنا آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی اعلام کرد:‌ آن مجاهد فی سبیل الله با عمری تلاش و مجاهدت چه در مبارزه با طاغوت و چه در سنگر امامت جمعه و چه در کرسی های دانش و نظریه پردازی، خدمات بی بدیلی به وطن و اسلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضوراثرگذار آن معلم اخلاق در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، هیچ گاه از یاد و خاطره رزمندگان اسلام نخواهد رفت.
جامعه استادان حوزه علمیه فارس هم نوشت: آن عالم خستگی ناپذیر و زاهد با عمری تلاش و مجاهدت خالصانه، خدماتی ارزشمند وبی بدیل به اقشارگوناگون به خصوص جوانان وبالأخص دانشجویان ودانشگاهیان کرد.درس های حکیمانه و تمثیل های شیرین آن مربی بزرگ و حضور أثرگذار آن شخصیت معنوی در جمع رزمندگان اسلام از یاد نخواهد رفت.
در پیام تسلیت سردار سرتیپ دوم هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر به مناسبت درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی آمده است:‌این عالم مجاهد در مقاطع سرنوشت سازانقلاب اسلامی حضوری آگاهانه وبا بصیرت داشت و به عنوان یکی از برترین اسوه های ولایتمداری برای تثبیت نظام اسلامی و ترویج آرمان های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
همچنین سید محسن علوی رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ارتحال آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت ونوشت:‌رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله محیی‌الدین حائری شیرازی که شخصیتی موثر در تاریخ انقلاب اسلامی بودند و نقش ارزشمندی در وحدت و ساماندهی روحانیون استان فارس در مبارزه با طاغوت ایفا کردند، موجب تالم و تاثر گردید.
آیت‌الله علی شیخ موحد مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پیام خود نوشت:‌مردی باهوش و استعداد فوق ‌العاده و در عین حال در خانواده‌ای علم ‌دوست و تقواپیشه تربیت شد و همه وجودش در خدمت اسلام و مسلمین بود. سال‌ها در مدرسه آقاباباخان و سال‌های زیادتری در شهر مقدس قم، علوم اسلامی را فراگرفت. زحمات و رنج‌ها در راه انقلاب تحمل نمود.ارادتی خالصانه به امام(رضوان الله علیه) و رهبری داشت. اطاعت از آن‌ها را واجب می‌دانست. آن‌چه در طول امامت جمعه شیراز انجام داد، بر اساس عقیده به خدمت بود، نه کسب شهرت و ثروت.
جامعه روحانیت شیرازهم درپیامی اعلام کرد:‌حضور فعال آن عزیز سفر کرده در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و پس از آن همراهی همه جانبه‌اش با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و سابقه مبارزه طولانی با رژیم سفاک ستم‌ شاهی و روشنگری‌ها و منبرها و تحمل زندان و شکنجه ساواک از جمله ویژگی‌های ممتاز ایشان بود و در تمام زوایای مسائل کشوری موضع‌گیری‌های خداپسندانه داشت.
همچنین به همین مناسبت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دانشگاه این شهر، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی شیراز، پیام های تسلیت جداگانه فرستادند.
آیت الله حائری شیرازی پس از 42 روز بستری بودن در بیمارستان نمازی شیراز و دریافت خدمات بستری و مراقبت های ویژه با مساعد اعلام شدن حال عمومی وی و با نظر پزشکان 13 آذر 96 از این بیمارستان مرخص شد.
به گفته مدیر بیمارستان نمازی شیراز، وی به دلیل نامنظم بودن فشارخون و تغییرات علائم حیاتی و عفونت سیستمیک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.
آیت الله حائری پس از ترخیص از بیمارستان نمازی عازم قم شد که ظهر چهارشنبه 29 آذر در این شهر درگذشت.
محمدصادق (محیی‌الدین) حائری شیرازی در دوازدهم بهمن سال 1315 خورشیدی در شیراز متولد شد.
او در سال 1335 دیپلم خود را در رشته ریاضی در شیراز گرفت.
وی تحصیلات حوزه ای را در شیراز و قم پی گرفت و از سال 42 به مدت 10 سال در مسجد شمشیرگرهای شیراز برای جوانان و دانشجویان نشست هایی مختلف برگزار کرد و پس از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه فعالیت های سیاسی رسمی خود را آغاز کرد.
به سبب فعالیت های سیاسی ومبارزاتی به ویژه در ارتباط با مسجد شمشیرگرها چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شد و در فعالیت های انقلابی در شیراز نقش موثری داشت.
آیت الله حائری شیرازی پس از پیروزی انقلاب مدتی به تدریس در دانشکده الهیات پرداخت و در اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی با رای مردم شیراز به این مجلس راه یافت.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت آیت الله محیی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
وی در سال 1387 استعفا داد که از اواخر بهمن 1387 با حکم آیت الله خامنه ‌ای، آیت الله اسدالله ایمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد.
بیش از 20 کتاب به قلم آیت الله حائری شیرازی نگاشته و منتشر شده‌ است که مثل ها و پندها (در 8 جلد)، پول رایج جهانی و احیای پول اسلام، در اسلام پول نباید کار بکند، در سایه سار وحی، انسان الهی، سیری در آفاق نور، انسان‌ شناسی،تفسیر سوره حمد، درس سحر(شرح ابیات حافظ)، راه رشد و تبلیغ در جبهه از جمله این کتاب هاست.
تنظیم و انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد