Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: حدود 60 درصد از رشته محل‌های تقاضاشده مراکزآموزش عالی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در حیطه ماموریت دستگاه متقاضی بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر اخوان بهابادی نائب رئیس کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این جلسه گزارش آماری از پذیرش بهمن ماه 96 دانشگاه به لحاظ تعداد کدرشته محل‌های کاردانی و کارشناسی جدید و تمدید، تعداد کد رشته محل‌های درخواست شده و مصوب و تعداد رشته‌های آموزشی علمی کاربردی به اعضاء کمیته ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی کشور افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده برای پذیرش بهمن‌ماه 96، از کل کد رشته محل‌های درخواستی 64درصد در مقطع کاردانی و 36درصد در مقطع کارشناسی بوده و از این تعداد 81 درصد دوره‌های آموزشی تمدیدی می‌باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ارائه دوره بر‌اساس ماموریت دستگاه متقاضی مراکز آموزشی تحت نظارت را از اقدام جدید این دانشگاه در پذیرش اخیر اعلام کرد و افزود: برای اولین بار در دانشگاه با توجه به ضوابط و شرایط تعریف شده در سامانه مدیریت گسترش MIS، درخواست دوره در راستای ماموریت دستگاه متقاضی مراکز آموزشی هدایت شده و با انجام این کار 58 درصد کد رشته محل‌های تقاضا شده در حیطه ماموریت دستگاه متقاضی بوده است.

اخوان بهابادی با اشاره به بررسی درخواست‌های پذیرش در کمیته‌های منطقه‌ای دانشگاه بیان کرد: از تعداد کل کدرشته محل‌های درخواست شده، 62 درصد کاردانی و 38 درصد از کارشناسی‌ها در کمیته‌های منطقه‌ای به تصویب رسیده، که از این تعداد 89 درصد تمدیدی بوده است. در نهایت 60 درصد از کد رشته محل‌های تصویب شده در این کمیته‌ها، در جهت رفع نیازهای آموزشی دستگاه‌های اجرائی و ماموریت آنان بوده است.

وی اظهار داشت: بروزرسانی فرم تعهدنامه درخواست اجرای دوره در سامانه گسترش دانشگاه با تاکید بر اخذ تعهد از دستگاه متقاضی مراکز، تعیین سقف برای تعداد دوره‌های درخواستی هر مرکز متناسب با میزان پذیرش‌های گذشته آن، تخصیص دوره‌ به مرکز بر اساس موقعیت مکانی و اطلاعات جغرافیایی (نقشه) از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به توجه جدی دانشگاه به افزایش کیفیت برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مراکز آموزشی گفت: در همین راستا ساماندهی وضعیت مراکز آموزش علمی کاربردی و غیر فعال کردن حدود صد مرکز آموزش علمی کاربردی در سامانه گسترش دانشگاه مطابق مصوبه جلسات قبلی کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی و تجمیع تعدادی از مراکز آموزش علمی کاربردی از دیگر اقداماتی بوده که در این کمیته گزارش شد.

وی افزود: علاوه بر این‌ موارد، اقدامات موثر دیگری توسط معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از جمله رسیدگی به کیفیت اجرای دوره‌های آموزشی علمی کاربردی و برگزاری منسجم جلسات شورای نظارت و ارزیابی، تعیین روسای مراکز و ... انجام شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی