Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: در 9 ماه امسال 33 هزار و 702 مورد تولد در استان مازندران ثبت شد و در همین مدت 17 هزار و 358 واقعه ازدواج هم در استان به ثبت رسید.

علی رجبی افزود: در 9 ماه امسال ، همچنین 11 هزار و 843 نفر در مازندران فوت کردند و در همین مدت 6 هزار و 120 واقعه طلاق در استان ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فراوانی انتخاب نام برای نوزادان در مازندران گفت: بیشترین انتخاب اسم، امسال در بین پسرها امیرعلی، ابوالفضل و امیرحسین و در بین دخترها فاطمه ، حسنا و نازنین زهرا بود.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه جمعیت مازندران در حال حاضر 3 میلیون و 314 هزار و 461 نفر است گفت: از این تعداد 2 میلیون و 626 هزار و 581 نفر واجد دریافت کارت ملی هستند.

رجبی تصریح کرد: تا کنون 1 میلیون و 500 هزار نفر در مازندران ، کارت هوشمند ملی دریافت کردند و بقیه افراد تا پایان سال فرصت دارند هرچه سریعتر برای دریافت کارت هوشمند به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران خاطر نشان کرد: ؛ سوم دی ماه هر سال روز ملی ثبت احوال نام‌گذاری شده و این فرصت مغتنمی برای بیان خدمات ثبت احوال در کشور و استان است .

رجبی افزود :سوم دی ماه یادآور نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت و صدور شناسنامه در ایران است و با شروع این امر در سال 1297 هجری شمسی؛ سازمان ثبت احوال کشور به عنوان پاسدار حریم مرزهای تابعیت و هویت مردم بزرگ ایران عملاً فعالیت خود را آغاز کرد .

وی با اشاره به اینکه نخستین برگ شناسنامه ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور ، به نام مقدس فاطمه مزین شده افزود این نام همچنان صدرنشین اوراق و ‌دفاتر در سازمان ثبت احوال کشور می باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حسین دلیری معاون امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران گفت: مسابقات سواری کاری پرش با اسب شمال کشور با حضور ۴۵ ورزشکار از نقاط مختلف کشور و همچنین استان های مجاور در ساری برگزار شد. در این مسابقات ورزشکارانی از رده های سنی مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هاتف مرادی عضو کمیته برگزاری مسابقات با اشاره به استقبال خوب سوارکاران از این رقابتها گفت: استعدادهای خیلی خوبی در این مسابقات شناسایی شده است که در آینده می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد.

در پایان این مسابقات آرشیدا مرادی، شبیر شجری و امیر مظفری بر سکوی اول هر رده سنی قرار گرفتند.

ایوب رضوانی گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • قهرمانی اندیشه زرین اردبیل در لیگ یک گلبال کشور
  • مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری