Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر گروه آموزش رادیو قرآن یکی از زیباترین صحنه های اجرای طرح شمیم دانش را فعالیت های خودجوش معلمان آموزش و پرورش برای یادگیری مفاهیم قرآنی برشمرد.

طرح شمیم دانش از جمله طرح هایی است که وزارت آموزش و پرورش و رادیو قرآن طی تفاهمنامه ای به این نتیجه رسیدند تا آموزش ضمن خدمت فرهنگیان و معلمان سراسر کشور را در راستای پیشبرد اهداف دوره های آموزشی و با رویکرد تعالی معنوی و ضرورت تعمیق فرهنگ قرآنی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آشنایی با مفاهیم، آموزه ها و معارف قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در سبک زندگی از جمله اهداف این طرح به شمار می آید و از سرفصل های آن می توان به زبان قرآن، فضیلت آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه های دینی و قرآنی، داستان های قرآنی و مهارت ها و سبک زندگی مبتنی بر آموزه های قرآنی اشاره کرد.
احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن پیشتر به خبرنگار معارف ایرنا گفته بود که اجرای طرح آموزشی شمیم دانش باعث ارتقا سطح آموزشی مربیان قرآنی می شود و معلمان درجه یک و ممتاز برای مربیان سراسر کشور به ارائه آموزش می پردازند.
وی افزود: یکی از مشکلات کشور این است که همه معلمان نمی توانند در حد عالی تدریس داشته باشند و بر همین اساس اساتیدی را که ما برای تدریس انتخاب کرده ایم، معلمان درجه یک و ممتاز است که برنامه های آموزشی آنان برای معلمان کل کشور پخش می شود و تمام معلمان به ویژه در مناطق محروم می توانند از این روش های یکسان استفاده کنند.
این قاری ممتاز همچنین گفت: بیش از 510 هزار نفر از مربیان، معلمان و نیروهای آموزش و پرورش در این طرح شرکت کرده اند و با توجه به وضعیت اقتصادی و ضرورت رعایت اقتصاد مقاومتی برگزاری چنین دوره هایی با کیفیت عالی نیازمند امکانات آموزشی مانند معلم طراز اول است و در برخی مناطق کشور هم که امکان اعزام معلم وجود ندارد لذا رادیو ارزان ترین و راحت ترین امکانات را برای دسترسی معلم به آموزش های لازم فراهم می کند.
احمد فراهانی مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روزهای پایانی طرح شمیم دانش، ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این طرح افزود: این طرح زیبایی های فراوانی داشت که یکی از این زیبایی ها مشارکت فعالانه و خودجوش دبیران آموزش و پرورش برای یادگیری مفاهیم ارائه شده در درس های ارائه شده است.
این کارشناس آموزش قرآن افزود: البته اولین دوره از طرح شمیم دانش که از 15 مهر ماه آغاز شده در هشتم دی ماه به پایان می رسد ولی در طول سه ماه اخیر شرکت کنندگان در این طرح با تهیه کردن متون و انیمیشن هایی زیبا، مطالب طبقه بندی شده درس های ارائه شده را برای یکدیگر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و در واقع این استقبال مربیان و معلمان باعث شور و شوق متولیان و برگزارکنندگان آن شده تا مراحل بعدی طرح شمیم دانش را دنبال کنند.
وی یکی دیگر از زیبایی های این طرح را حفظ پنجاهمین سوره قرآن از سوی معلمان دانست و گفت: بسیاری از معلمان تاکنون سوره قاف را حفظ کرده اند که مفاهیم و معانی این سوره نقش مهمی در مسائل تربیتی دانش آموزان دارد.
فراهانی گفت: در جلسات کارشناسی که برای انتخاب یک سوره برای حفظ برگزار شد، پیشنهادهایی از سوی کارشناسان مطرح شد و پیشنهاد سیدمحسن میرباقری استاد دانشگاه مبنی بر انتخاب سوره قاف به دلیل نقش تربیتی این سوره برای معلمان تایید شد.
طرح شمیم دانش در شش سرفصل زبان قرآن، آشنایی با ادبیات داستانی از آموزه های قرآنی، سبک زندگی قرآنی، حفظ سوره قاف، مشاوره از منظر قرآن و شیوه های تشویق به نماز و هر سرفصل در 24 ساعت از رادیو قرآن پخش می شود که اینک در روزهای پایانی این طرح به سرمی بریم.
این سرفصل ها شامل زبان قرآن شامل آیات تعلیم و تربیت از منظر صرف و نحو و بلاغت توسط حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم، آشنایی با ادبیات داستانی به کارشناسی حجت الاسلام محمدحسن راستگو، سبک زندگی قرآنی با کارشناسی سیدمحسن میرباقری، حفظ سوره قاف توسط مهدی بحرالعلوم حافظ کل قرآن، مشاوره از منظر قرآن به کارشناسی حجت الاسلام مرتضوی کیاسری و شیوه های تشویق دانش آموزان به نماز توسط حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون پخش است.
فراهانی تاکید کرد: چنانچه شرکت کنندگان در این دوره موفق به شنیدن برنامه های خود نشدند می توانند از طریق سایت رادیو قرآن ، کانال تلگرامی صدای قرآن و نرم افزار سروش رسانه ، این برنامه ها را دنبال کنند.
وی از شرکت کنندگان خواست تا با ارسال عدد یک به شماره 30000114 نحوه استفاده از عنوان سرفصل ها برای آنها ارسال شود.
بیش از 910 هزار معلم در رشته های مختلف در آموزش و پرورش تدریس می کنند و 80 هزار نفر نیز به عنوان نیروی اداری در این وزارتخانه فعالیت دارند که 60 درصد از کارکنان و دبیران آموزش و پرورش در دوره شمیم دانش حضور پیدا کرده اند و بالغ بر 510 هزار نفر هستند که 206 هزار و 478 نفر از این افراد را برادران و 304 هزار و 318 نفر را خواهران تشکیل می دهند.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار:

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند

ایسنا/لرستان مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان گفت: اساتید و معلمان، سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند و تربیت مطلوب دانشجو و دانش‌آموز مبتنی بر مفهوم قرآنی رحمانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی امروز (دهم اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی و اساتید پیشکسوت که به‌مناسبت روز معلم در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: نقش استاد و معلم در هدایتگری بشر، یک نقش مورد تأکید در تعالیم دین اسلام است.

وی اظهار کرد: استاد و معلم، صاحب ویژگی‌های مهربانی، دلسوزی و روزی‌دهنده براساس مفهوم قرآنی «رحمان» است.

مؤیدی معتقد است: اگر بخواهیم به وضعیت ایده‌آل برسیم که در آن، استاد و معلم بتوانند همه‌جانبه بر دانشجو و دانش‌آموز تأثیرگذاری عمیق و پایدار از نظر تربیتی داشته باشند، باید استاد و معلم، ویژگی رحمانیت نسبت به دانشجو و دانش‌آموز داشته باشد که یک مفهوم مهم قرآنی است.

او افزود: تعلیم و تربیت یک امر خطیر و سنگین است، تعالیم دین اسلام و رهنمودهای امامین انقلاب همواره باید چراغ راهنمای ما در این عرصه باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود