تحسین آهنگساز سینما از جدیدترین فیلم حاتمیکیا/بازیگر مطرح هالیوود 52 ساله شد+عکس
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۹۵۱۳۳
خبرگزاری میزان- ششمین روز از دی ماه 96 با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه هنر و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به انتقاد حمید زرگرنژاد کارگردان سینما از وضعیت نابسامان سینمای ایران اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ششمین روز از دی ماه 96 با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه هنر و فرهنگ روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به انتقاد حمید زرگرنژاد کارگردان سینما از وضعیت نابسامان سینمای ایران اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نباید برای فروش بیشتر همه چیز را فدا کنیم/سینما فقط خنداندن تماشاگر نیست
حمیدزرگرنژاد کارگردان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص عدم رعایت برخی محدودیتها برای تماشای فیلمهای روی پرده سینماها گفت: سینما باید از برخی لحاظ دارای محدودیت برای تماشای افراد با سنین مختلف باشد. قشر نوجوان و جوان ما اکثریت افرادی را که به سینما میروند را تشکیل می دهند و ما باید برای فرهنگ سازی آنان فکری بکنیم.
کارگردان فیلم "ماهور" رعایت اخلاق از سوی فیلمساز را قدم اول در این راه دانست و گفت: از نظر من همه چیز از ابتدا به کارگردان و تهیه کننده بر می گردد. قوانین سینما را ما تنظیم نمی کنیم اما می توانیم در ساخت آثارمان به نحوی عمل کنیم که اخلاق حفظ شود.
وی در همین راستا افزود: فیلمساز باید به اخلاقیات پایند باشد و اینطور نشود که صرفاً برای گیشه و جذب مخاطب و گاهاً خنداندن وی به هر کار و ساخته ای دست بزند.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
به وقت شام نفسگیر ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است/روایت کارن همایونفر از همکاری با حاتمیکیا
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، چندی پیش طی خبری اعلام شد که موسیقی فیلم "به وقت شام" جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا به کارن همایونفر سپرده شده است. این دومین همکاری کارن همایونفر با ابراهیم حاتمی کیا پس از ساخت موسیقی فیلم "بادیگارد" به شمار می آید.
کارن همایون فر در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از خودش و ابراهیم حاتمی کیا طی یادداشتی درباره فیلم "به وقت شام" نوشت:
با ابراهیم حاتمی کیا عزیزم . روزهای سخت و دشوار آمادهسازی فیلمی که بیشک بزرگترین و پیچیدهترین و بی پرواترین تولید سینمایی ایران است. نفس ها را حبس کنید.
امیدوارم پنجمین همکاری مان سینمای جدی ایران را سیراب کند. هنگام ساخت بادیگارد گفته بودم با ساخت یافته ترین ساخته او مواجه هستیم اکنون بی اغراق میگویم با نفس گیرترین فیلم سینمای ایران که با گروه فوق حرفه ایش کم از تولیدات هالییوود ندارد.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
امام یازدهم در جامعه خفقان زده چگونه مردم را رهبری کردند/ ماجرای زاهد شدن ماموران شکنجه در زندان
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خوش نظر کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره شخصیت حضرت امام حسن عسکری(ع) گفت: مردم با شان و شخصیت ایشان آشنا بودند و همواره به ایشان احترام می گذاشتند.
وی افزود: یکی از شاگردان حضرت نقل میکند وقتی امام یازدهم (ع) روزهای دوشنبه و پنجشنبه به دارلخلافه می آمدند کوچه ها برای دیدار حضرت مملو از جمیعت می شد، وقتی حضرت وارد می شدند راه را باز می کردند و وقتی از دارالخلافه برمی گشتند مردم مجددا راه را باز می کردند تا ایشان عبور کنند. معلوم می شود که مردم برای شان و شخصیت حضرت ارزش قائل بودند.
این کارشناس علوم قرآنی درباره فضای سیاسی زمان حاکم بر عصر امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام یازدهم دوره چند خلیفه عباسی را درک کردند. در آن زمان که مملو از خفقان بود حضرت افرادی را در مقام وکلا و جانشینان خود برای انجام امور در اختیار داشتند، اوضاع سیاسی هم بسیار سختگیرانه بود و یکی از روش هایی که خلفا در آن زمان انجام می دادند این بود که مخالفان را جلوی حیوانات درنده می انداختند. در چنین جامعه خفقان زده ای مردم در ترس و وحشت زندگی می کردند.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
فیلم ابرقهرمانی ثور به فروش 850 میلیون دلاری در جهان رسید+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "ثور-راگناروک" پس از نزدیک به یک ماه اکران در سینماهای امریکا و جهان به فروش خارق العاده 850 میلیون دلار یافته است.
فیلم سینمایی "ثور" به کارگردانی "تایکا وایتیتی" طوفان هالیوود نام گرفت اما به علت اکران آثاری همچون لیگ عدالت و جنگ ستارگان کمی زود جایگاه خود در باکس آفیس را از دست داد.
"ثور-راگناروک" فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی "تایکا وایتیتی" و نویسندگی "استفانی فولسوم" است که بر اساس شخصیت خیالی ثور از شرکت مارول کامیکس در دست ساخت است.
این فیلم دنبالهای بر فیلمهای ثور (2011) و ثور: دنیای تاریک (2013) محسوب میشود و همچنین هفدهمین فیلم در فهرست فیلمهای دنیای سینمایی مارول به شمار میرود.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
سلمان خان 52 ساله شد/ستاره بالیوود قصد پیر شدن ندارد+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان،سلمان خان ستاره تمام نشدنی سینمای هالیوود امروز شمع تولد 52 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.
سلمان خان ستاره مطرح سینمای بالیوود 27 دسامبر 1965 در شهر "ایندور" هندوستان به دنیا آمد. وی در خانواده ای کاملاً هنری به دنیا آمد. پدر سلمان، سلیم خان یکی از مشهورترین بازیگران و فیلمنامه نویسان هندوستان بود و همین باعث شد تا سلمان از همان ابتدا با ساختار سینمای بالیوود آشنا شود.
سلمان خان در سال 1988 بازیگری را با بازی در نقش فرعی فیلم "Biwi Ho To Aisi" ساخته "جی کی بهاری" به سینما قدم گذاشت.
وی اولین موفقیت تجاری خود را مدیون اولین همکاری اش با سورج در سال 1989 در فیلم «منه پیار کیا» میداند. سلمان توانست جایزه بهترین بازیگر مرد تازهوارد را برای این فیلم به دست آورد و همچنین فیلم موفقیتهای زیادی را در خارج از هند کسب کرد و در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا نیز اکران شد و پر فروشترین فیلم دهه 80 بالیوود لقب گرفت.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمید سهیلی خود را سرباز سینما میدانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
مستندساز شاخص سینمای ایران گفت: سهیلی فردی بسیار متواضع بود و من کسی را مانند او در سینمای ایران ندیدم. او خود را سرباز سینما میدانست و اگر از او کمکی میخواستید امکان نداشت از انجام آن دریغ کند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پژمان مظاهری پور مستندساز گفت: جای حمید سهیلی در میان ما خالی است و نامش همیشه جاودان خواهد بود. او آثار ماندگاری را از خود باقی گذاشت. سهیلی فعالیت حرفهای خود را با سمت مدیر تدارکات و مدیر تولید در سریال «آتش بدون دود» به کارگردانی زنده یاد نادر ابراهیمی آغاز کرد. او سپس پژوهشهای مرتبط با ایران شناسی را در موسسه ایران پژوه که توسط آقای ابراهیمی اداره میشد آغاز کرد.
وی ادامه داد: در این گروه سهیلی با محمدرضا مقدسیان و عزیزالله حاجی مشهدی کار میکرد. آنها کار پژوهشی مجموعه «سیاحت ایران» که قرار بود داریوش مهرجویی آن را تهیه و کارگردانی کند را انجام میدادند.
مظاهریپور خاطرنشان کرد: یک قسمت از این مجموعه که درباره «قلعه الموت» است به تولید رسد، اما از نگاتیوهای آن اطلاعی در دست نیست. حمید سهیلی تصایری به صورت هشت میلیمتری از روزهای تولید آن بخش را در اختیار داشت و تعلق خاطر او به مستند سازی در اینجا مشخص میشود. او اولین فیلم مستند خود را در مجموعه «سفرهای دور و دراز هامی و کامی» تجربه میکند که در ارتباط با مراحل استخراج ذغال سنگ است.
آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری به شمار میروند
مظاهریپورهمچنین گفت: او پس از انقلاب اولین مجموعه مستند خود با نام «دست آفریدهها» را ساخت که در اتباط با کارگاههای صنایع دستی است. سهیلی فردی بسیار دقیق و منظبتی بود و در ساخت آثار خود با پژوهشگران طراز اول هر رشته مشورت میکرد. سال ۵۸ شش فیلم درباره تاریخ خط ساخت و به سراغ دکتر مهرداد بهار از اسطوره شناسان مطرح رفت. این مجموعه دارای یکی از مصاحبههای مهم بهار است. او در «مرگ یزدگرد» به عنوان مدیر تدارکات و تولید با بهرام بیضایی نیز همکاری کرد و سپس مجموعه «به سوی سیمرغ» را در قالب ۱۲ فیلم کار کرد که مربوط به تاریخ نقاشی ایران است و آیدین آغداشلو در اثر همراه او بوده است.
این فیلمساز سینمای مستند اقرود: سهیلی از سال ۶۲ تا ۷۰ مجموعه «معماری ایرانی» را کارگردانی کرده است که پژوهشگر اصلی آن نیز خودش بوده است. حمید سهیلی فردی بسیار متواضع بود به همین دلیل فیلمهای او تیتراژ ندارند.
وی با بیان اینکه مجموعه «معماری ایرانی» در استودیو گلستان ساخته شده که متعلق به شبکه یک تلویزیون است، بیان داشت: سهیلی در این اثر نیز از کارشناسان مطرحی استفاده میکند که در معماری ایران افرادی معتبری هستند. محمد کریم پیرنیا و دکتر اسکندر مختاری که در این برنامه حضور دارد از جمله این افراد بودند.
وی ادامه داد: سهیلی در این مجموعه به بافتهای شهرهای ایران میپردازد و کار بسیار سنگین و پیچیدهای را صورت میدهد. او سی و سه فیلم در این مجموعه تولید میکند که هر یک در حکم یک سند معتبر است. گفتار ماندگار متن فیلم را آقای میرفخرایی خواندهاند که این موضوع نیز از ویژگیهای این مجموعه به حساب میآید. مستند «مرمت آثار باستانی» دارای پشتوانه معتبر پژوهشی است. حمید سهیلی فردی بسیار متعهد، امانتدار و اخلاق محور بود و جوایزی را که برای فیلمهای خود دریافت میکرد، به نهاد حامی فیلمهایش تقدیم میکرد. او ۱۰۴ فیلم ساخته است که در تاریخ سینمای مستند ایران ماندگار است.
مظاهری پور همچنین گفت: سهیلی دارای نشان درجه دو هنری بود، اما لیاقت او بسیار بالاتر از دریافت نشان درجه یک بود.
حمید سهیلی؛ شخصیتی استثنایی در سینمای مستند
در ادامه این نشست دکتر اسکندر مختاری از اساتید حوزه معماری و مرمت نیز گفت: حمید سهیلی یک انسان استثنایی بود، چراکه همواره به دانش اندوزی میپرداخت و همچنین خودش و جامعه را جدی میگرفت و از فرصتهای پیش آمده برای خود استفاده میکرد. من در جریان فیلمهای «معماری ایرانی» با او آشنا شدم. او پیش از ساخت هر فیلم مطالعات زیادی انجام میداد. به همین دلیل یک کتابخانه شخصی مختص به خود داشت.
وی ادامه داد: سهیلی اعتقاد داشت که تفاوت میان کارشناسان و فیلمساز این بود که یک کارشناس به صورت تصویری به موضوع نگاه نمیکند و به همین دلیل نحوه نگاه او با ما تفاوت داشت. او خود نسبت به هر موضوع اشراف داشت و مصاحبه شونده زمانی که مقابل او قرار میگرفت متوجه این موضوع میشد.
مختاری با بیان اینکه سهیلی عالم را از عالم نما تشخیص میداد، ادامه داد: پس از ساخت فیلم، زمانی که صحبتهای ما را میشنید، اگر از موضوعی در اثر خود نمیتوانست دفاع کند، آن را تغییر میداد و اصلاح میکرد. او نریشن بیشتر مجموعه «معماری ایرانی» را خودش نوشت و من نیز در چند قسمت او را همراهی کردم. نکته مهم این است که سهیلی در نریشن و موسیقی به دنبال تاثیر عاطفی بر مخاطب نبود. من معتقدم اگر سهیلی فردی دانشگاهی در اروپا بود، به عنوان یکی از مهمترین افرادی که در راستای پیشرفتهای علمی کشور خود گام برداشته بود شناخته میشد.
وی ادامه داد: دورههای تاریخی هنر ایرانی که سهیلی در آثار خود به تصویر کشیده است، در حکم یک دایرهالمعارف جامع است. این فرد استثنایی معایبی هم داشت و آن اینکه خود و همکارانش را در تیتراژ فیلم معرفی نمیکرد. او تمام راشهای استفاده نشده خود را به مرکز اسناد میراث فرهنگی تحویل داد که امروزه از اسناد تاریخی مهم به شمار میروند. مجموعه «مرمت آثار باستانی» امروزه بخشی از تاریخ معماری است.
در ادامه مظاهریپور درباره اهمیت گفتار متن در سینمای مستند نیز گفت: او در نوشتن متن بسیار دقیق بود و این کار را با حضور کارشناسان پیش میبرد. او معتقد بود برخی از گفتارهای متن مجموعه «معماری ایرانی» برای مخاطب حوصله سربر است و از من میخواست در آثارم رویه دیگری را پیش بگیرم. او عقیده داشت باید نریشن دارای وجهی قصه گو باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. میرفخرایی نیز تنها یک گوینده نبود بلکه فردی دانشمند، مولف و آشنا با علم بود.
مظاهری پور با اشاره به اینکه مستند «مرمت آثار باستانی» به صورت شانزده میلیمتری ساخته شده است، افزود: در زمانی که سهیلی با تلویزیون کار میکرد، نظام تهیه کنندگی وجود داشت و او نمیتوانست راشها را با خود داشته باشد و آنها بعد از قطع نگاتیو در آرشیو سازمان صدا و سیما نگهداری شدند او با هوشمندی بخشی از موارد فیزیکی باقی مانده از آثار خود را به سازمان میراث فرهنگی تقدیم کرد.
سهیلی خود را سرباز سینما میدانست
در ادامه این برنامه ارد عطارپور مستندساز شاخص سینمای ایران که از افراد نزدیک به حمید سهیلی به شمار میرفت درباره او گفت: سهیلی فردی بسیار متواضع بود و من کسی را مانند او در سینمای ایران ندیدم. او خود را سرباز سینما میدانست و اگر از او کمکی میخواستید امکان نداشت از انجام آن دریغ کند. حتی اگر در حوزهای اطلاعات کافی نداشت به مطالعه میپرداخت و آن را در اختیار سوال شونده قرار میداد.
وی ادامه داد: خط تولید فیلم مستند درباره تاریخ معماری ایران، تحت تاثیر فعالیتهای حمید سهیلی است و افراد دیگری نیز از او الگوبرداری کردهاند. سهیلی زمانی به ساخت آثار مرتبط با تاریخ ایران مبادرت ورزید که آن زمان این اتفاق در کانون توجه نبود.
عطارپور خاطرنشان کرد: او با پافشاری کار خود را پیش میبرد چراکه علاقه زیادی به وطن خود داشت. فیلم «مرمت آثار باستانی» دارای دقت، جزئیات و دکوپاژی دقیق و برجسته است و توضیحات کاملی دارد. همچنین دارای پلانهایی بسته و تعلیقی جذاب است. این مجموعه به یونسکو عرضه شد و در آنجا به عنوان یک سند دیداری و شنیداری به ثبت رسید و افرادی در خارج از کشور نیز متوجه این گنجینه ارزشمند باقی مانده از او شدند.
وی بیان داشت: من در ماههای آخر عمر حمید سهیلی از او خواستم تا طرحی را برای ساخت ارائه دهد و جالب است تمام موضوعاتی را که در دست داشت درباره ایران بود.
برنامه «شبهای مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیهکنندگان سینمای مستند در موزه سینما برگزار میشود.