Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:21:06 GMT

سوالاتي که بايد قبل از ازدواج بپرسيد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۱۶۳۶

سوالاتي که بايد قبل از ازدواج بپرسيد

خبرگزاري آريا - وب سايت روزياتو: آشنايي پيش از ازدواج يکي از مهم ترين شروط داشتن زندگي آرام و سالم است. هنگامي که هر دو طرف با شناخت نسبي وارد مرحله جدي تري از زندگي خود مي شوند، بسيار بهتر مي توانند براي آينده خود برنامه ريزي داشته باشند.
به همين خاطر، از آنجا که هرگز دو نفر نمي توانند به طور کامل از هم شناخت پيدا کنند، شايد لازم باشد تا پيش از بستن عهد زناشويي با پرسيدن چندين سوال در مورد مسايل اساسي، بهتر و بيشتر طرف مقابل خود را بشناسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اين پرسش هاي ضروري چيستند؟ در ادامه تعدادي از آن ها را برايتان ذکر کرده ايم. براي آگاهي از آن ها تا انتها همراهمان باشيد.

آيا تو بچه مي خواهي؟
طرح اين سوال پيش از ازدواج بسيار مهم است. اگر شما عاشق بچه باشيد و طرف مقابل به هيچ عنوان با بچه دار شدن موافق نباشد، بدون شک بعدها با مشکلات عديده اي مواجه خواهيد شد. پس چه بهتر که از قبل به تمامي اين تفاوت ها واقف باشيد و با فکر و تحقيق اقدام به ازدواج کنيد.
البته برخي از زوج ها تصور مي کنند ورود کودکان به زندگي موجب به هم خوردن نظم و آرامش مي شود و آن ها ديگر هرگز آزادي پيش از پدر يا مادر شدن را نخواهند داشت. اما بد نيست بدانيد که بر اساس يک سري تحقيقات علمي مشخص شده که اضافه شدن يک کودک به جمع دو نفره زن و شوهر، باعث بيشتر شدن محبت بين آن ها مي شود. برخلاف تصور بعضي از اشخاص، تولد کودک در خانواده مزاياي زير را بدنبال خواهد داشت:
علاقه و تاثيري گذاري زن و شوهر روي يکديگر بيشتر مي شود. زن و شوهرها بهتر و بيشتر از گذشته به سبک زندگي يکديگر توجه مي کنند و احساس مسئوليت بيشتري نيز خواهند داشت. همفکري، هماهنگي و همکاري زوج ها در مقابل بروز هر گونه مشکل يا مساله اي بيشتر خواهد بود و بهتر از قبل به نظرات يکديگر احترام خواهند گذاشت.
وظيفه انجام کارهايي همچون آشپزي، شست‌وشوي البسه و انجام کارهاي خانه به عهده چه کسي خواهد بود؟

آيا به اين فکر کرده ايد که در يک زندگي مشترک، وقتي زن و شوهر هر دو شاغل هستند، وظيفه انجام امور خانه به عهده چه کسي خواهد بود؟ آيا زن موظف به انجام همه کارهاست؟ يا مردها هم بايد در انجام برخي از امور همکاري کرده و مقوله تقسيم وظايف در خانه را قبول داشته باشند؟
بر اساس تحقيقاتي که در سال 2007 ميلادي در کشور آمريکا صورت گرفته، مساله تقسيم کارهاي روزمره خانه سومين امر مهم در يک زندگي زناشويي موفق بشمار مي رود. اولين و دومين موضوعات مهم و حياتي در زندگي موفق، صداقت و داشتن رابطه زناشويي شاد و سالم است.
به گفته برخي از محققان و کارشناسان امور زندگي خانوادگي، زنان هميشه پيشگام بر دوش کشيدن سختي هاي زندگي هستند.
همچنين در مورد اينکه بهتر است چه کسي کدام يک از کارهاي خانه را در چه زماني به عهده بگيرد نيز نظراتي از طرف کارشناسان ارائه شده که در زير به آن ها اشاره کرده ايم.
گروهي از محققان بدنبال آزمايشات گسترده خود بيان داشته اند: «زن و شوهرهايي که هيچ تعريف مشخصي در مورد اينکه کارهاي خانه را چه کسي، کي و چگونه بايد انجام دهد و تقسيم وظيفه بين آن ها مفهومي ندارد، کمترين ميزان رضايت از زندگي را دارند. اين افراد عموما خيلي سخت با هم ارتباط برقرار مي کنند و در بيشتر مواقع هم حس خالي بودن احساسي و مشغله فراوان فکري دارند.
اما درست برعکس، زوج هايي که براي کارهاي روزمره خود تعريف درست و برنامه ريزي دقيق دارند و همه وظايف بر دوش يک نفر سنگيني نمي کند، به جاي اينکه همه وقت خود را سر دعوا در مورد اين موضوع که چه کسي چه وظيفه اي دارد، هدر دهند، به کارهايي که بر عهده شان قرار گرفته مي پردازند و در نتيجه زندگي شادتر و آرام تري هم دارند.»
تو چقدر وام و قسط داري؟

اين را بايد بدانيد که دروغ گفتن در مورد وضعيت مالي مي تواند زندگي زناشويي را به طور کلي منهدم کند. بنابراين، پيش از اقدام به ازدواج بهتر است در مورد مسايل مالي، قسط ها، قرض ها و وام هاي خود با يکديگر صحبت کنيد و همه امور اقتصادي را شفاف سازي کنيد. وقتي شما آگاهي درستي نسبت به وضعيت مالي طرف مقابل خود نداريد، نمي دانيد چه اتفاقاتي پس از ازدواج در انتظارتان خواهد بود و در نتيجه ممکن است تمام زندگي جديدتان تحت تاثير قرار گرفته و خراب شود.
به چقدر تنهايي و دور بودن از هم نياز داري؟
هيچ چيزي لذت بخش تر از با هم بودن براي يک زوج نيست؛ با هم سفر رفتن، غذا خوردن، خوابيدن، بيرون رفتن و انجام کارها. اما اين را بايد بدانيد که همه انسان ها گاهي به تنهايي هاي خود نيز نياز دارند. مثلا لازم است گاهي زن يا شوهر بدون حضور طرف مقابل، با دوستان يا اعضاي خانواده خود بيرون برود. يا برخي کارها را بدون دخالت همسرش به انجام برساند. پس لازم است بدانيم که آيا طرف مقابل به اين مرحله از درک رسيده که به ما اجازه انجام برخي امور را بدون حضور و دخالت خود بدهد يا خير!
اتفاقا برعکس تصور قديمي که زن و شوهر هيچ کاري را نبايد بدون هم انجام دهند، بايد بدانيد که برخي خروج هاي موقتي و بسيار کوتاه از رابطه مي تواند به بهبود هر چه بهتر زندگي زناشويي کمک کند. به اين فکر کنيد که گاهي يک دوست مي تواند راهکار مناسب تري براي مشکل شما پيدا کند تا همسرتان.
خيانت از نظر تو چه مفهومي دارد؟
اين را بايد بدانيد که هر فردي تعريف مجزايي از خيانت در ذهن خود دارد. برخي چت کردن هاي هميشگي با دوستاني از جنس مخالف را مصداق خيانت مي دانند و بعضي ديگر، ارتباط خارج از چهارچوب هاي اخلاقي را دروغ و خيانت فرض مي کنند. از اين رو، بسيار مهم است که پيش از ازدواج يا آغاز هرگونه رابطه جدي با فرد موردعلاقه خود، در مورد اينکه خيانت از نظر او چه تعريفي دارد، سوال بپرسيد.
اما بارزترين مصداق خيانت «داشتن حس عاطفي» به فردي ديگر است. اگر طرف مقابل شما نسبت به زن/مرد ديگري حس عاطفي قوي داشت و متوجه شديد که نسبت به او حساسيت ويژه اي دارد و به دفاع از وي مي پردازند، مي توانيد اين مساله را در دايره عمومي خيانت بگنجانيد.
نظر تو در مورد طلاق چيست؟

بدون شک تصور مي کنيد اين سوالي نيست که دو نفر در ابتداي آشنايي يا آغاز زندگي زناشويي از يکديگر بپرسند. اما اين را در خاطر داشته باشيد که اگر بدانيد چه مسايلي موجب ناراحتي شديد طرف مقابل مي شود که به خاطر آنها حاضر است از زندگي زناشويي خود هم دست بکشد، شايد بتوانيد در مواقع بحران راهکار مناسبي براي حل مشکلات پيدا کنيد و احتمال طلاق را کاهش دهيد.
شايد برايتان صحبت در اين مورد چندان آسان نباشد، اما بدانيد که ارزشش را دارد. همچنين، اگر طرف مقابل شما گفت که ممکن است رابطه تان به طلاق کشيده شود، چندان تعجب نکنيد و جا نخوريد. اتفاقا اين را به عنوان يک ديدگاه منطقي و درست بپذيريد. وقتي کسي ادعا ميکند که هرگز امکان ندارد بحث طلاق در زندگي او روي دهد، بايد بيشتر بترسيد زيرا اين طرز فکر مثل نارنجکي است که هر آن احتمال منفجر شدن دارد.
ازدواج چه تغييراتي در زندگي و رابطه ما ايجاد مي کند؟
برخي از مردم تصور مي کنند که رابطه دونفر با هم پس ار ازدواج تغيير مي کند. بعضي هم فکر مي کنند که همه چيز به منوال گذشته باقي خواهد ماند. اما بايد بدانيد که مسئوليت افراد پس از ازدواج با دوران نامزدي بسيار متفاوت است.
بر اساس تحقيقي که در سال 2017 در هلند انجام شده، بخشش و کنترل رفتار در ميان زوج ها پس از گذشت 4 سال از ازدواج بيشتر مي شود.
با اين وجود، بسيار مهم است که پيش از ازدواج حتما در اين رابطه با طرف مقابل خود صحبت کنيد و از ديدگاه هاي وي در مورد زندگي زناشويي آگاهي هاي بيشتري کسب کنيد.
با داشتن نگاه واقعي و منطقي به زندگي مي توانيد ازدواج سالم و سرشار از محبتي را براي خود رقم بزنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!
  • تعظیم شهریار مقابل چهره خاص زندگی
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • از افشین پیروانی بپرسید اوسمار بماند یا نه | او برای نیم‌فصل بهترین گزینه بود
  • الگری: آینده؟ درک می کنم تیترهای آینده الگری در این هفته ها بسیار داغ است؛ از باشگاه بپرسید
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • (ویدئو) پاسخ‌های عجیب احمدرضا عابدزاده به سوالاتی درباره غذا