Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:07:20 GMT

سمند LX

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۵۱۹۹

سمند LX

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید تا قبل از سمند، پیکان تنها یکه تاز میدان خودروهای تولید داخل بود این خودرو ابتدا در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت ایران ناسیونال (ایران خودروی کنونی) و گروه صنعتی روتس (مالک کارخانه تالبوت) تولید و به بازار عرضه شد، پیکان به سرعت در دل ایرانی ها جایگاه مطلوبی پیدا کرد و مدل‌های مختلف آن توسط ایران خودرو تولید شد البته در سال ۱۳۵۷ تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف رسید، اما زمانی نبرد که با تولید قطعات در داخل کشور تولید پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه سال قبل از توقف تولید پیکان، سمند در سال 1381 توسط گروه صنعتی ایرانخودرو رونمایی و تولید آن آغاز شد سمند که نام خودرو ملی را هم یدک می کشد در ادامه در راستای ارتقاء محصول سطح کیفی ایرانخودرو دست به طراحی و ساخت نسل جديد و مجهزتری از خودروی سمند با نام سمندLX در سال 1383 زد همچنین از سال 1389 سيستم الكترونيكی جديدی با نام سيستم عيب ياب هوشمند (مالتی پلكس) در كنار سيستم الكترونيكی قبلی «سيستم هشدار دهنده گويا» برای این خودرو در نظر گرفته شد که مشتریان بسته به نیاز خود توانایی انتخاب یکی از آن ها را خواهند داشت.

سمند از ابعاد نسبتا بزرگی برخوردار بوده به طوری که طول آن 4502 طول، 1903 عرض، 1460 ارتفاع است به همین علت فضای کابین برای راحتی سرنشینان از شرایط مناسبی بهره مند بوده و برای سفر های بین شهری گزینه مناسبی برای خانواده ها به شمار می رود. طراحی داخل این خودرو به عنوان نخستین خودروملی که ایرانخودرو مدعی است توسط متخصصان و مهندسان ایرانی ساخته شده شما را شگفت زده نخواهد کرد و از نمایی ساده برخوردار است اما از انتقاد های وارده به طراحی کنسول وسط جمع شدن ادوات و کلید های کنترل سیستم صوتی، کنترل تهویه مطبوع ضبط و سیستم معروف گویای سمند که اقداماتی نظیر هشدار درخصوص باز بودن درب خودرو و قفل کردن درب ها را انجام می دهد بوده شاید قرار گیری همه اینها در چهار ردیف به صورت افقی اندکی بخشی از کنسول وسط را شلوغ کرده است.

از تجهیزات این خودرو در بخش صندلی ها به تجهیزاتی همچون تنظيم برقی پشتی صندلی های جلو ، تنظيم اهرمی ارتفاع صندلی راننده ، دسترسی به صندوق از داخل اتاق ، پشت سری صندلی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع و زاويه ، پشت سری صندلي عقب يكپارچه با صندلی اشاره کرد در بخش ایمنی هم تجهیزاتی نظیر سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) ، سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزی ورود غير مجاز ، هشدار دهنده موانع عقب ، قفل مركزی با ريموت كنترل ، كمربندهای ايمنی با قابليت تنظيم ارتفاع ، كلاس 29110 و 29116 : سيستم مالتی پلكس كلاس 29111 : سيستم گويا در این خودرو در نظر گرفته شده و در بخش های دیگر شامل پخش MP3 ، بلندگوهای جلو و عقب ، آنتن اكتيو برای سیستم صوتی، تنظيم دستی ، كانال تهويه برای سرنشينان عقب برای تهویه کابین خودرو اشاره کرد ایرانخودرو برای بخش ترمز و پایداری سمند از ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكی، ترمز عقب كاسه ای استفاده کرده است.

خودروی ملی سمند، از یک پیشرانه ی 1.6 لیتری که 113 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه (بنزين) 100 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه (گاز) و گشتاور 155 نيوتن متر در(4500-3500) دور در دقيقه (بنزين) 136 نيوتن متر در (4500-3500) دور در دقيقه (گاز) را تولید می کند برخوردار است .این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از از حالت سکون به 12 ثانیه زمان نیاز دارد همچنین مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر معادل 7.7 لیتر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5

هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز (Hongqi EQM5) از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، برند جدید بهمن موتور BM Cars نام دارد که مخفف عبارت Bahman Motor Cars است و محصولات برندهایی مانند بستیون، هونگچی، هاوال، MG و KG Mobility را وارد می‌کند. این محصول الکتریکی لوکس یعنی هونگچی E-QM5 نخستین اتومبیل تمام الکتریکی گروه بهمن خواهد بود. هونگچی E-QM5 در کنار دو محصول دیگر وارداتی گروه بهمن یعنی هونگچی H5 و بستیون T77، خودروهایی از زیرمجموعه‌های گروه فاو چین هستند. هونگچی E-QM5 در چین با تسلا مدل ۳ رقابت می‌کند.

بررسی خودرو هونگچی EQM5 برقی خودروی EV هونگچی E-QM5 مجهز به یک موتور الکتریکی CENTRAL در بخش جلویی خودرو است که توسط یک باتری لیتیوم‌یون با ظرفیت ۵۴ کیلووات بر ساعت تغذیه می‌شود و با هر بار شارژ مسافت ۴۳۱ کیلومتر را پیمایش می‌کند. این سدان با کلاس D که با فاصله محوری حدود ۳ متر، فضای کابین بسیار مطلوبی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. درب‌های عریض E-QM5 فضای قابل توجهی را برای ورود و خروج فراهم نموده و همچنین گستردگی درب صندوق و نحوه خاص استقرار جک‌های آن امکان ورود آسان چمدان و بار مسافرین را ایجاد کرده است. خودرو سدان

سدان (Sedan) متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است و به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار گفته می‌شود که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد.

امکانات رفاهی هونگچی E-QM5 برقی

تجهیزات و امکانات رفاهی هونگچی E-QM5 به شرح زیر است:

سیستم ضد قفل ترمز (ABS) ترمز پارک برقی (EPB) سیستم توقف خودکار (Auto hold) سیستم ترمز اضطراری (AEBS) سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW) سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS) خاموش کردن خودرو در هنگام بروز تصادف دوربین دید عقب کیسه هوای راننده و سرنشین جلو صندلی جلو و عقب مجهز به کیسه هوای جانبی هشدار باز بودن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب کمربندهای ایمنی جلو و عقب مجهز به پیش کشنده سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX) صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در ۴ جهت صندلی‌ها با جنس PU/PVC صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی چهار بلندگو دو پورت USB (یک پورت جلو، یک پورت عقب) چراغ‌ها با تکنولوژی Full LED شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب فرمان چرمی مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن سیستم فیلتر تصفیه هوای داخلی کابین (PM 2.5) سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

مشخصات فنی هونگچی E-QM5 برقی

هونگچی E-QM5 در قالب دو تیپ به بازار چین عرضه شده است. تیپ نخست یک موتور الکتریکی دارد که روی محور جلوی آن نصب شده است. این موتور حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری‌های لیتیوم یون فسفات به ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این موتور را برعهده دارند. برد این تیپ از هونگچی E-QM5 بر اساس اطلاعات رسمی کارخانه، حدود ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. سدان برقی هونگچی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است تا در عرضه ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری‌ها را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برساند. تیپ قوی‌تر هونگچی E-QM5 به موتور قدرتمندتری مجهز است. این موتور همچنان روی محور جلو قرار دارد، بنابراین هر دو تیپ هونگچی E-QM5 از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برند. پیشرانه قوی‌تر هونگچی E-QM5 حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری از نوع لیتیوم یون نیز وظیفه تأمین انرژی این پیشرانه را برعهده دارد که در سه نوع ظرفیت عرضه می‌شود. با توجه به ظرفیت باتری، تیپ قوی‌تر هونگچی E-QM5 می‌تواند ۴۳۱، ۵۶۰ و ۶۲۰ کیلومتر برد داشته باشد. مدت زمان شارژ سریع این باتری‌ها به دلیل حجم بالاتر، بیش از ۴۰ دقیقه برآورد می‌شود. هر دو نسخه این خودرو به یک گیربکس تک سرعته مجهز هستند که دو حالت حرکت رو به جلو و عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

حداکثر پیمایش با هر بار شارژ (کیلومتر)

۴۳۱

ظرفیت باتری (کیلووات)

۵۴

زمان مورد نیاز برای شارژ سریع (%۸۰-%۲۰)

حداکثر ۳۰ دقیقه

حداکثر قدرت موتور (کیلووات)

۱۴۰

سایز تایر

215/55R18

سیستم بازیابی انرژی

هنگام ترمزگیری

ابعاد هونگچی E-QM5 برقی

ابعاد خودرو

طول x عرض x ارتفاع (میلی متر ) : ۱۵۶۹×۱۹۱۰×۵۰۴۰

فاصله دو محور (میلی متر)

۲۹۹۰

حجم صندوق عقب (لیتر)

۴۳۳

وزن خالص

۱۸۱۰

قیمت هونگچی E-QM5 برقی

قیمت فروش قطعی خودرو هونگچی E-QM5 برقی در مبادی ورودی ۱۸.۰۵۴.۶۰۰.۰۰۰ ریال است. قیمت اعلام شده قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت فوق اضافه می‌گردد.

کد خبر 751051

دیگر خبرها

  • لونا GRE برقی ایران خودرو + مشخصات، عکس و قیمت Luna GRE EV
  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • قیمت جدید انواع باتری خودرو +جدول
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس