Web Analytics Made Easy - Statcounter

(این مبلغ به زیرمجموعه‌های زیر تقسیم می‌شود: سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی، بنیاد دائرةالمعارف اسلامی۲، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد اقامه نماز که مبلغ پیشنهادی هرکدام آمده است آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد حجتی‌کرمانی در یادداشتی نوشته است: من چون عمر خودم را از ۸ سالگی که در مدرسه معصومیه کرمان پیشِ پدرم و مرحوم نشاط (دبیر فرهنگ) نصاب می‌خواندم، تاکنون که پیوسته از دوری از حوزه علمیه رنج می‌برم در طلبگی گذرانده‌ام و حالا در سن متجاوز از ۸۰ سالگی۱ هر روز و هر ساعت در اندیشه آنم که تهران کُشنده را ترک کنم و به قم بروم ضمن تدریس تحصیلات ناقص خودم را تکمیل کنم که تکمیل شدنی نیست!… آری من با این سابقه و این ایده و اندیشه به خودم حق می‌دهم که در مورد تخصیص بودجه‌های کلان برای حوزه‌های علمیه صد درصد مخالف باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته من در این نظر تنها نیستم. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله مکارم‌شیرازی و نیز حجت‌الاسلام مسیح مهاجری و آقای لاریجانی که آیت‌الله‌زاده هستند که گفته‌اند «وَلَد العالِم نصفُ العالِم» به همین مضامین اظهارنظر کرده‌اند. (روزنامه شرق ۵ دی ۹۶)
* * *
نخست فهرستی از این بودجه‌ها را می‌نویسم که البته پیشنهادی است و هنوز به تصویب مجلس نرسیده و بعد به سخن ادامه می‌دهم:
ـ شورای عالی حوزه‌های علمیه: چهارهزار و ۴۶۴ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریالترجمه به تومان! چهارصد میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۵۵۷هزار تومانـ جامعةالمصطفی: سه هزار و ۵۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریالترجمه به تومان: سیصد میلیارد و پانصد و ده میلیون و ۲۰۳ هزار تومانـ سازمان تبلیغات اسلامی: چهارهزار و ۳۶۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریالترجمه به تومان: چهارصد میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان
(این مبلغ به زیرمجموعه‌های زیر تقسیم می‌شود: سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی، بنیاد دائرةالمعارف اسلامی۲، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد اقامه نماز که مبلغ پیشنهادی هرکدام آمده است).
* * *
در مورد این اقلام که به هر حال با جرح و تعدیل، در همین میزانها تصویب خواهد شد و نیز پرسش‌هایی در مورد کیفیت هزینه کردن آنها در شماره آینده سخن خواهم گفت اما شگفتا که حجت‌الاسلام پژمان‌فر رئیس جامعه المصطفی به کم شدن بودجه جامعه المصطفی انتقاد کرده (روزنامه شرق ۲ دی‌ماه ۹۶) و نیز حجت‌الاسلام رفعتی سخنگوی حوزه‌های علمیه کشور هم ضمن تأکید بر حفظ استقلال حوزه‌های علمیه، بودجه این حوزه‌ها را کمتر از نصف بودجه دانشگاههای کشور می‌داند و این بودجه را مربوط به مباحث عمرانی و خدمات طلاب در عرصه فرهنگی می‌داند… در حقیقت این دو برادر روحانی می‌خواهند بگویند: «کفاف کی دهد این باده‌ها به مستی ما!» (ناتمام)
پی‌نویس:
۱٫ مگو پیرم! پیر، پدرْ جدّته!
۲٫ با «مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی» اشتباه نشود. از این مرکز در این گزارش نامی برده نشده است(فتأمّل)
منبع: روزنامه اطلاعات

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است