Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از اعتراض برخی هنرمندان و مردم به عملکرد دولت آقای روحانی که با عنوان کمپین «پشیمانیم » مشهور شد. نیروهای سیاسی نزدیک به دولت و همچنین سخنگوی دولت، معتریض و منتقدین را کسانی نامید که اصلا رای نداده اند و حالا حق اعتراض هم ندارد.

سرویس سیاسی فردا: بعد از اعتراض برخی هنرمندان و مردم به عملکرد دولت آقای روحانی که با عنوان کمپین «پشیمانیم » مشهور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نیروهای سیاسی نزدیک به دولت و همچنین سخنگوی دولت، معتریض و منتقدین را کسانی نامید که اصلا رای نداده اند و حالا حق اعتراض هم ندارد. حسام الدین آشنا  مشاور رئیس جمهور و جهانگیری معاون اول روحانی هم اعتراضات مردم را سازماندهی شده نامیدند که مخالفان دولت یعنی اصولگرایان آن را برای زمین زدن دولت به راه انداخته اند.  

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در مورد اظهارات نوبخت در مورد کمپین پشیمانیم که گفته بود «آن ها که پشیمان هستند اصلا رای ندادند» در گفت وگو با «فردا» گفت «تعبیر نادرستی است که آقای سخنگوی دولت مطرح کرده است. دو تا تعبیر نادرست از موج مخالفت از دولت شکل گرفته است؛ یکی از آن تعبیر‌های نادرست این است که خواستند از این موج پشیمانی استفاده کنند که گویا ما از این انتخاب پشیمانیم و ما از کاندید‌های موجود کس دیگری را باید بر می‌گزیدم در حالی که این نظر را اصلاح طلبان ندارند بلکه بیشتر نقد شرایط موجود روحانی را مدنظر قرار دادند نه اینکه کس بهتری برای انتخاب بود»

رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات ادامه داد «این  نقدی بود که از بدنه جامعه بر گشته بود و دلیل آن هم انتخاب نامقبول روحانی در کابینه بود که مورد انتقاد  شدید بزرگان اصلاحات قرار گرفت. رفتار متفاوت دولت با زمان انتخاب و شعار های که داده بود باعث این نقد ها شد. این نقد ها هدیه ای برای دولت روحانی است که منجر به تلنگری به آن ها می شود. این نقد های از سوی حامیان اصلی آقای روحانی مطرح شد  که به رفتار های بعد از انتخابات او اعتراض داشتند  و قبول ندارم از بیرون این مجموعه این نقد ها صورت گرفته باشد و سازماندهی هم نشده بود و کسانی هم که نقد کرده اند اتفاقا رای هم داده اند.»
ابطحی همچنین در واکنش به اظهارات آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که اعتدال را گفتمان خطاب کرده بود هم گفت«نه من این را خیلی تعبیر دقیقی نمی دانم. در مجموعه مدیریت کشور یک مجموعه ای علاقه مند هستند به عنوان گفتمان اعتدال شناخته شوند که من این را به عنوان گفتمان قبول ندارم گرچه اعتدال مشی خوبی است، اما اگر از زاویه نگاه سیاسی و حزبی نگاه کنیم من پشتوانه‌ای در جامعه برای این گفتمان نمی بینم در حالی که در جامعه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان دارای پشتوانه هستند»

ابطحی با بیان اینکه، این افراد که خود را به عنوان معتدلین نام می برند بیشتر افراد و مدیران نزدیک به دولت هستند ادامه داد«این ها با پشتوانه اصلاحات توانستند به قدرت برسند. به همین دلیل که ما در دوران انتخابات که وقت بروز جریانات سیاسی است ما هیچ وقت نشانی از جریان و تشکیلات اعتدال نداریم و شاید جامعه این‌ها را نشناسد بنابراین من این تعبیر را تعبیر درستی نمی‌دانم که یک جریانی در کنار اصلاح طلبان و اصولگرایان شکل گرفته باشد»

این فعال سیاسی اصلاح طلب با طرح این که هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا پرونده دراز مدتی از اول انقلاب دارند ادامه داد «هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب یک شاخص هایی دارند که به واسطه آن در ذهن جامعه شناخته شده هستند در حالی که جریان اعتدال بیشتر وام گیری از این دوجریان است. با این وام گیری‌ها اولا نتوانستند خودشان را در ذهن جامعه تعریف کنند و  اخذ بخشی از این مجموعه و آن مجموعه را نمی شود تعریف خود لحاظ کرد. دوما وفتی که جریان اصلی اصولگرایی و اصلاح طلبی است مردم به سراغ خود این جریان ها می روند نه مدیرانی که آن ها تا به امروز در جامعه شناخته شده نیستند»

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است

ایسنا/قزوین عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین گفت: واقعیت این است جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است و نمی‌تواند بدون درآمد مردم یک دولت پایدار و مقاوم در برابر نواسانات و سیکل‌های سیاسی و تجاری باشد

بیت‌الله اکبری‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شعار سال جاری اظهار کرد: شعارهای سال کاملاً هدفمند است و اهداف مشخصی را دنبال می‌کند و اینکه در شعار سال جاری به مشارکت مردم تأکید شده نشان‌دهنده این است که خلأهایی از قبل وجود داشته که باید منبعد به آن توجه شود و برای برطرف کردن این خلأها اقدام کرد.

وی گفت: واقعیت این است جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است و نمی‌تواند بدون درآمد مردم یک دولت پایدار و مقاوم در برابر نواسانات و سیکل‌های سیاسی و تجاری باشد، مثلاً اینکه می‌گوییم دولت ما به نفت وابسته است پس می‌تواند بدون درآمد مردم نفت را بفروشد و درآمد داشته باشد درست نیست چراکه اگر به خاطر مسائلی که در دنیا وجود دارد تحریم شویم دست دولت خالی خواهد شد بنابراین دولتی می‌تواند به‌عنوان دولت پایدار و مقاوم در مقابل نوسانات سیاسی و اقتصادی دنیا بایستد که مشارکت مردمی در آن بالا باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین تصریح کرد: درگذشته تلاش‌هایی هم صورت گرفته که اهداف اقتصادی برای افزایش تولید ایجاد شود اما شرایط نشان می‌دهد که مشارکت به حدی نبوده که ما را به استاندارد لازم برساند به همین جهت رهبری در شعار سال جاری به مشارکت مردم تأکید کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای راهکارهای جذب مشارکت مردم باید برنامه‌ریزی و برنامه‌های عملیاتی و اهداف‌ کوتاه‌مدت بر این اساس تنظیم شود، هدف استراتژیک در شعار سال را رهبری مشخص کرده‌اند و باید ارگان‌ها، سازمان‌ها و حتی شرکت‌های تولیدی و خدماتی در تمام برنامه‌ریزی‌های خود شعار سال را به‌عنوان سیاست حاکم در نظر بگیرند تا مشارکت مردم را در تمامی امور شاهد باشیم و از این طریق جهش تولید رقم بخورد.

اکبری‌مقدم خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردم جذب نشود به جهش تولید و رشد و توسعه نخواهیم رسید و اهداف دست‌نیافتنی خواهد ماند؛ مجلس نقش وضع، اصلاح و تقویت قوانین را دارد تا به دولت راهکار داده شود و دولت نقش تسهیلگری خود را برای ایجاد مشارکت مردم فراهم کند.

وی افزود: مجلس و دولت به‌عنوان قوه مجریه نقش مهمی در جلب مشارکت مردم‌ دارند چراکه وقتی مردم ببینند تسهیلگری ایجاد شده به‌طور مثال در نقش واسطه‌گری مالی بانک‌ها درست عمل کنند و بازار سرمایه امنیت خوبی پیدا کند و شفافیت و کارایی آن بالا برود، مردم به صورت خودکار درست عمل می‌کنند چراکه نگاه مردم به قوانین و قوه مجریه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین درباره میزان تحقق شعارهای سال گذشته اظهار کرد: مشکلاتی که در این سال‌ها پیش‌آمده همه از یک جنس نیست و نمی‌شود قضاوت کرد چراکه بسیاری از عوامل بیرونی مانعی برای تحقق شعار سال هستند و این موانع سبب شده از رسیدن به اهداف فاصله گرفته باشیم.

اکبری‌مقدم در پایان گفت: از طرفی دیگر برخی مواردی همچون کاهش رشد جمعیت باعث شده به اهداف دست پیدا نکنیم چراکه تولیدی‌ها با مشکل نیروی کار مواجه هستند؛ تقاضا برای نیروی کار وجود دارد اما رشد نقدینگی و کنترل نکردن سیاست‌های پولی در ایران باعث شده نرخ تورم بالا برود و به همین دلیل خیلی از دستمزدها با بازار سازگار نباشد، قوانین حوزه کار هم باید اصلاح شود و بر اساس شرایط فعلی بازار کار نوشته شود تا بتوان در جهت حل مشکلات گام برداشت.
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است