Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کتاب «معاد (برگرفته از آثار آیت الله جوادی آملی)» اثر دکتر«حمید رضا شاکرین» را موسسه انتشارات «سمت» چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این کتابِ درسنامه‌ای درموضوع معاد است که برای علاقه مندان رشته‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی از جمله فلسفه، کلام، تفسیر، علوم قرآنی و معارفِ اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معادانديشى،اهميت و خاستگاه معادانديشي، کارکرد معادانديشي، معادانديشي در سيره پيامبر، عوامل معادانديشي، موانع معادانديشي،راز انکار معاد، معادانديشي و خِرَد، چيستي و ارزش دنيا، دنياي ستوده، دنياي نکوهيده، آخرت و نسبت آن با دنيا، تقابل دنيا و آخرت، مرگ و برزخ، چگونگي مرگ مؤمنان و كافران، توبه ناپذيري هنگام مرگ، قبر و برزخ، بدن برزخي، گونه شناسي برزخيان، بهشت و دوزخ برزخي، تجسم اعمال در برزخ، نسبت دنيا و عالم برزخ،  شنوايي در برزخ ، برهان عدالت، برهان حکمت، برهان رحمت، حيات پس از مرگ در دنيا، اثبات معاد بر اساس انسانشناختى و... عنوان برخی از مباحثی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

 در بخشی از آغاز این اثر می خوانیم:«توحید و بازگشت به سوی خدا (معاد) دو رکن اساسی و بنیادین اسلام است که راستی که تصور خلود و ابدیت در نزد خدا و تنعم همیشگی به نعمت قرب او و یا برای ابد در عذاب فراق و دوری از ذات پاک او زیستن ، جان و تن را سخت می لرزاند . چنین سرنوشتی به این دلنشینی و یا رعب آوری ایجاب می کند که تا سرحد امکان درباره آن تحقیق جامع و فراگیری به عمل آید. از این رو سازمان سمت و مرکز تدوین متون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین المللی اسرا ، تصمیم گرفتند  از مجموعه آثار فقیه ، مفسر و حکیم متاله حضرت آیت الله جوادی آملی اطال الله بقائه کتابی جامع در این زمینه فراهم و منتشر سازند.»

کتاب معاد «معاد (برگرفته از آثار آیت الله جوادی آملی)» اثر دکتر«حمید رضا شاکرین» را موسسه انتشارات «سمت» چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

پایان پیام/476

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود