Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری واحد علوم و تحقیقات از اجرای طرح پژوهشی «تعیین شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی تقسیمات اداری، سیاسی بالاخص در رابطه با تبدیل روستا به شهر» توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، دکتر مهدی روانشادنیا، افزود: طرح پژوهشی «تعیین شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی تقسیمات اداری، سیاسی بالاخص در رابطه با تبدیل روستا به شهر» طی همکاری مشترک مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری واحد علوم و تحقیقات با وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا و 90 درصد این طرح انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی با چشم‌انداز ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، تدوین شده است، ادامه داد: گسترش فعالیت‌ها و تعریف طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی گسترده‌ با نهادهای اجرائی و خدماتی کشور که ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت را فراهم می‌کند، در دستور کار است.
دکتر روانشادنیا همچنین از انعقاد قرارداد همکاری با شرکت عمران شهر جدید اندیشه در قالب طرح پژوهشی بررسی و تدوین راهکارهای افزایش انسجام مدیریت شهری در شهرهای جدید با تاکید بر شهر جدید اندیشه خبر داد.
به گفته وی، طرح پژوهشی حمایتی تبیین مولفه‌های مکانی رقابت‌پذیری شهری در حوزه مدیریت شهری و طرح پژوهشی حمایتی تبیین ابعاد حقوق شهروندی در معماری شهری ایران در حوزه حقوق شهری با حمایت مرکز مطالعات و تحقیقات شهرداری تهران نیز از دیگر اقداماتی است که در مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری واحد علوم و تحقیقات در دست پیگیری قرار دارد.
مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری با هدف ارتباط دانشگاه با مراکز اجرایی و تحقیقاتی کشور در سال 1389 راه‌اندازی شده است.
علمی**9157**1440
تنظیم: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی