Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:10:58 GMT

رفع یبوست با روغن زیتون همراه آب گرم

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۸۹۷۲

رفع یبوست با روغن زیتون همراه آب گرم

یک کارشناس طب سنتی گفت: روغن زیتون همراه آب گرم، ملین و مسهل خوبی است, افرادی که دچار سوءهاضمه، یبوست ناشی از سردی مزاج و دارای مزاج بدنی یا معده سرد هستند, باید در مصرف ماست اعتدال را رعایت کنند. ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ اجتماعی خانواده و جوانان سلامت نظرات

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره یبوست و دلایل ایجاد آن اظهار کرد: لیموترش به رفع یبوست در افراد خشک مزاج کمک می‌کند اما مصرف زیاد آن و اصولاً هر خوردنی دیگری که طعم ترش دارد به سردمزاجان و افرادی که اعصاب ضعیفی دارند، توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: افرادی که دچار سوءهاضمه، یبوست ناشی از سردی مزاج و دارای مزاج بدنی یا معده سرد هستند, باید در مصرف ماست اعتدال را رعایت کرده و علی‌الخصوص ماست ترش رقیق به هیچ‌وجه نخورند و اگر ماست همراه با غذا خورده شود بیشتر یبوست ایجاد می‌کند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: روغن زیتون همراه آب گرم، ملین و مسهل خوبی است و می‌توان در موارد یبوست شدید یک قاشق مرباخوری از آن را در یک فنجان آب جوش ولرم شده ریخت و ناشتا میل و هر 8 ساعت تکرار کرد.

علوی خاطرنشان کرد: بادام اگر به همراه گلاب و شکر مصرف شود, موجب لینت مزاج شده و باعث تسهیل دفع می‌شود, در ضمن سطح داخلی روده‌ها را نیز صیقل می‌دهد؛ از این رو افرادی که یبوست دارند، از مصرف آن نفع می‌برند.

وی یادآور شد: شیر گوسفند، چرب‌تر از شیر گاو است و باعث لینت مزاج هم می‌شود بنابراین یکی از درمان‌‌های یبوست افراد با مزاج‌های خشک، شیر است, بهتر است شیر با شکر مخلوط شود.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: افرادیکه دچار یبوست هستند, می‌توانند بعد از مصرف هر وعده غذایی یک عدد میوه تمبرهندی تازه را از غلاف آن بیرون آورده و بخورند.

انتهای پیام/

R1014182/Psaadati/S24,2,18,1302/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا در ورزشگاه خانگی رئال سوسیداد روبروی این تیم به میدان رفت و موفق شد با یک گل برابر حریف به پیروزی برسد و سه امتیاز دیگر را به دست آورد.

برگزاری دو بازی پرفشار برابر منچستر سیتی در لیگ قهرمانان و مقابل بارسلونا در لالیگا در فاصله کم در هفته گذشته و همچنین پیش رو بودن بازی مهم برابر بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان باعث شد که کارلو آنچلوتی در این بازی به تعدادی از بازیکنانش در ترکیب اصلی استراحت بدهد و از بازیکنانی که در طول این فصل فرصت زیادی برای بازی نداشتن استفاده کند.

یکی از آنها گولر بود که در طول این فصل اشتیاق زیادی برای پیدا کردن فرصت بیشتر برای بازی و نشان دادن توانایی‌هایش داشت و در دیدار شب گذشته مقابل سوسیداد هم موفق شد تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

این ستاره اهل ترکیه پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت:«از اینکه در بهترین باشگاه دنیا هستم بسیار خوشحالم. اول از همه دوست دارم به هم تیمی‌هایم تبریک بگویم و از کارلو آنچلوتی به خاطر فرصتی که امروز به من داد تشکر کنم. از اینکه توانستم امروز گل بزنم و تیم برنده شود خیلی خوشحالم.

رئال مادرید واقعا بهترین باشگاه در دنیاست و گل زدن با پیراهن این تیم یکی از بهترین حس‌هایی است که می‌توانم تجربه کنم. از اینکه در اینجا هستم خیلی خوشحالم. واقعیت این است که من تنها از نظر فیزیکی تمرین نکردم، بلکه روی ذهنیت و روحیه‌ام هم تمرین کردم. صبورانه منتظر ماندم و روحیه‌ام پیشرفت کرد.

لیگ قهرمانان؟ همه می‌دانند که این جام به رئال مادرید تعلق داد.»

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند