Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح ۱۶ طرح در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار ملی نیز برای تنش آبی و ایجاد شبکه فاضلاب در استان اختصاص یافته است. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید هادی حسینی بیدار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: شرکت آبفا استان در 29 شهر با یک‌میلیون و 900 هزار نفر جمعیت خدمات‌رسانی می‌کند که در این شهرها 425 هزار مشترک داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 71 درصد جمعیت استان معادل 779 هزار نفر نیز از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند شده‌اند درحالی‌که متوسط کشوری 45 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بابیان اینکه اجرای برنامه‌های مختلف در این شرکت موجب کاهش تولید آب در شهر همدان شده، گفت: پیش‌ازاین هزار و 850 لیتر در ثانیه آب در 24 ساعت تولید می‌شد که با اصلاح شبکه آب‌رسانی، فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه و نصب کنترل‌گرهای هوشمند و فشارشکن موجب 300 لیتر کاهش شده است.

حسینی بیدار بیان کرد: 181 چاه فعال و 76 باب مخزن فعال با ظرفیت 302 هزار مترمکعبی در استان وجود دارد و سرانه مصرف آب در همدان نیز 173 لیتر است.

وی مطرح کرد: امسال 19 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی جذب‌شده که 3 میلیارد تومان آن برای تنش آبی و 16 میلیارد تومان برای فاضلاب است و از این رقم نیز 12 میلیارد تومان برای شهر همدان اختصاص‌یافته است.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 درصد حاشیه شهر همدان دارای شبکه فاضلاب است، عنوان کرد: با همکاری استانداری و شورای شهر قرار است 95 درصد از جمعیت حاشیه شهر همدان تا سال 97 دارای شبکه فاضلاب شود.

وی افزود: رودخانه‌های همدان به‌زودی از فاضلاب تهی می‌شود که این طرح در رودخانه کوی رضوان و حصار مطهری همدان انجام‌شده و در منطقه منوچهری نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان همدان با اشاره به طرح‌های دهه مبارک فجر نیز اعلام کرد: 16 طرح آب‌رسانی با 9 میلیارد تومان اعتبار در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و رزن به بهره‌برداری می‌رسد.

75 درصد آب شهر همدان از منابع سطحی تأمین می‌شود

حسینی بیدار با اشاره به کمبود بارش‌ها در استان نیز گفت: این وضعیت در 50 سال گذشته بی‌نظیر بوده و متوسط بارندگی در شهر همدان 50 میلی‌متر است که در مدت مشابه سال گذشته 133 میلی‌متر بوده است.

وی بابیان بارش‌های اخیر تااندازه‌ای وضعیت را بهتر کرد، افزود: هرچند بیش از 60 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم، اما با صرفه‌جویی می‌توان اوضاع را مدیریت کرد و شرکت آبفا نیز برای تأمین آب از هرجایی که ممکن باشد کوتاهی نمی‌کند.

حسینی بیدار تصریح کرد: 75 درصد آب مصرفی شهر همدان از منابع سطحی مانند رودخانه‌های خاکو، عباس‌آباد و دره مرادبیگ تأمین‌شده و بقیه از محل منابع زیرزمینی است.

وی تأکید کرد: مردم باید با مصرف بهینه ما را در تأمین آب یاری دهند به‌ویژه اینکه خانه‌تکانی نوروز در راه است و از بانوان درخواست می‌شود صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون