Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:29:46 GMT

قزوین| همایش انقلاب لاله‌ها در مساجد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۳۲۶۸

قزوین| همایش انقلاب لاله‌ها در مساجد برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری همایش نقش مساجد و روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر در قزوین خبر داد. ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ استانها قزوین نظرات

حجت‌الاسلام علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه‌های مختلفی در سطح استان قزوین اجرا می‌شود که کمیته مساجد دهه فجر استان نیز برنامه‌های متعدد و جذابی را در مساجد سطح استان برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری همایش ائمه جماعات، اعزام روحانیون و سخنرانان تأثیرگذار به روستاها در دهه فجر از طریق سازمان تبلیغات، اعزام مشاوران و حقوقدانان به مساجد از طریق بسیج محلات و شناسایی مساجد دارای ظرفیت در روستاهای استان و اجرای برنامه 10 شب 10 برنامه توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از جمله برنامه‌های کمیته مساجد در ایام مبارک دهه فجر است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری همایش نقش مساجد و روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشن انقلاب در 40 مسجد شاخص استان برگزار می‌شود. 

رمضانی عنوان داد: طرح ختم صلوات و ختم قرآن کریم، قرائت 2 صفحه از قرآن کریم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در دهه فجر و هدیه به ارواح مطهر شهدا و امام خمینی(ره)، غبارروبی مزار شهدا در یکی از ایام دهه فجر و پخش نواهای انقلاب قبل از نماز مغرب و عشاء از بلندگوهای مسجد از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام در استان اجرا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، پوستر و دفتر تحریر ایرانی اسلامی، بزرگداشت شهدای انقلاب محله، پخش کلیپ و مستندات انقلابی در مساجد، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست سیاسی، مسابقه روزنامه دیواری، تجلیل از مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی، برپایی نمایشگاه فجر، برپایی مراسم جشن انقلاب لاله‌ها همراه با دعوت از مبارزان انقلابی و اجرای سرود از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد استان قزوین برگزار خواهند شد.

رمضانی بیان کرد: اجرای تئاتر در 10 مسجد استان قزوین یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در ایام دهه فجر در مساجد اجرا می‌شود؛ بر این اساس هر شب در یکی از مساجد شاهد اجرای تئاتر توسط گروه‌های نمایشی با موضوعات مرتبط با این ایام خواهیم بود. 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز برنامه‌های متنوعی را در ایام مبارک دهه فجر اجرا می‌کنند که این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های معرفتی، فرهنگی، هنری و تفریحی و سرگرمی هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: مهمترین برنامه دهه فجر، راهپیمایی 22 بهمن است که در این مراسم هم اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همراه با سایر مردم ایران اسلامی حضوری با شکوهی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی تأکید کرد: آذین‌بندی فضای مسجد و محله، برگزاری مسابقات سرود کلاسی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات نقاشی، نشریات دیواری، مشاعره فجر، مقاله نویسی، نامه‌ای به شهدای انقلاب و حضور در گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ایام دهه فجر است.

رمضانی عنوان کرد: تجلیل از برترین‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری مسابقه حرکات نمایشی ورزش‌های رزمی، برگزاری ایستگاه خلاقیت، برگزاری مسابقه ساخت کاردستی ها بازیافتی نیز از دیگر برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقارن یافته از همین رو مقرر شده است تا با رعایت حرمت این ایام، برنامه‌های دهه فجر برگزار شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: برگزاری گفتمان‌هایی با موضوعات بررسی جایگاه جمهوری اسلامی در جهان معاصر، بررسی ریشه‌های انقلاب، نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی، بررسی حکومت اسلامی و نظام‌های غربی، نقش مقام معظم رهبری در استمرار موفقیت‌های جمهوری اسلامی و بررسی دستاوردهای جمهوری اسلامی و برگزاری پرسمان‌های دانش‌آموزی با موضوعات ولایت فقیه، قانون‌گرایی، مدگرایی و هویت ملی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان است.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش آزادسازی روز سنندج که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد، اظهار کرد: روایت استقامت و رشادت‌های مردم سنندج برای آزادسازی شهر سنندج از دست ضد انقلاب باید تدوین و تبیین شود.

وی هدف از برگزاری همایش آزادسازی سنندج را مقابله با روایت‌سازی جعلی ضد انقلاب بیان کرد و گفت: حقایق مستند از مردم دریغ شده است و باید روایت صحیح و نافذ را به عموم مردم سنندج منتقل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تلاش ما این است که همایشی غنی از روایت‌های صحیح برگزار شود چون واقعاً مردم کردستان مردمانی با بالاترین سطح شعور سیاسی هستند.

رمضانی در ادامه تصریح کرد: برای برگزاری بهتر این همایش از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی استفاده شود.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده، بخشی از همایش شامل روایت‌گری پیشمرگه‌های مسلمان به عنوان اسناد زنده و ناطق خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: ذکر خاطرات و فداکاری‌های این عزیزان هر سال باید به مردم یادآوری شود.

رمضانی در پایان یادآورشد: این همایش در ابعاد استانی و ملی بازتاب خواهد داشت لذا با بهترین کیفیت باید برگزار شود.

کد خبر 6088867

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود