Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@05:28:02 GMT

کپی برداری این بار در ساخت طلا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۷۶۱۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی ،مدیر خوشه های صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از معضلات فعالان خوشه طلا و جواهر در مشهد موضوع کپی برداری از کار آنهاست که برخورد قانونی مناسبی نیز با آن صورت نمی گیرد.

جواد دریادل گفت: شمار کارگاههای طلاسازی فعال در رسته طلا و جواهرات مشهدرا  20 کارگاه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در کنار آنها کارگاههای خرد و بدون مجوز که طراحی آنها کپی کاری است باعث ضرر کارگاههای بزرگ و صاحب برند شده است.
وی ادامه داد: در صورت شکایت از فرد کپی بردار نیز رسیدگی به شکایت طراحان این رسته اغلب آنقدر به طول می انجامد که شاکی از ادامه پیگیری خود ناامید می شود.
مدیر خوشه های صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: خوشه طلا و جواهرات مشهد از خوشه های منحصر به فرد در ایران است و بکار بردن عنوان جواهرات برای این خوشه به سبب ساخت برخی زیورآلات به صورت ترکیبی از سنگهای قیمتی با فلز می باشد.
وی افزود: راه اندازی خوشه طلا و جواهرات و برنامه های حمایتی از این خوشه از طریق کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت فیروزه و سنگهای قیمتی پیگیری می شود. راه اندازی خوشه صنعتی برای طلا و جواهرات منجر به تحول در حوزه طراحی طلا شد بطوری که پیش از این طراحی در طلاسازیها کپی برداری از مدلهای خارجی بود.
دریادل ادامه داد: با راه اندازی این خوشه برگزاری کلاسهای آموزشی و بهره گیری از استادان مطرح خارجی سطح طراحیها ارتقا یافت .
وی همچنین گفت: راه اندازی خوشه صنعتی برای طلا و جواهرات مشهد همچنین منجر به ورود ماشین آلات جدید به این صنعت شد که کاهش هزینه ها و ضایعات را در پی داشت.

وی افزود:دلیل اصلی راه اندازی خوشه صنعتی طلا و جواهرات با هدف توسعه صنعتی است که در قالب آن اشتغال نیز افزایش می یابد.
مدیر خوشه های صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: نخستین نیازصنایع کوچک حمایت معنوی و پشتوانه های قانونی است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه قجری در کاخ مخصوص

دریافت 24 MB

وقتی ناصرالدین شاه به اروپا سفر می کند و موزه های زیبای آنجا را میبیند تصمیم می گیرد در کاخ محبوبش گلستان هم موزه هایی را برای نگه داری هدایای سلطنتی بسازد. عمارت اصلی کاخ گلستان ۵ تالار بسیار حیرت انگیز دارد که از همان ابتدا برای موزه ساخته شده بودند.

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)