Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@05:47:29 GMT

مردم ​اسپانیا‌ چقدر کتاب‌خوانند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۱۷۳۵

مردم ​اسپانیا‌ چقدر کتاب‌خوانند؟

به گزارش ایسکانیوز از اکتوالیته، جای هیچ شگفتی نیست که اسپانیایی‌ها بیش‌تر از قبل کتاب و مجله می‌خوانند. بر طبق گزارشی که اخیرا اتحادیه ناشران اسپانیایی زیر نظر وزارت فرهنگ این کشور منتشر کرده تعداد افراد کتاب‌خوان در اسپانیا در سال 2017 میلادی از 63 درصد به 65 درصد رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که عادت‌های مطالعه در بین مردم این کشور تغییراتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



47 درصد بین گروه سنی 35 تا 44 سال، نداشتن وقت کافی برای مطالعه را دلیل اصلی کتاب‌نخوانی خود ذکر کرده و 35 درصد هم اعتراف کرده‌اند که اساسا علاقه‌ای به مطالعه ندارند.

شهر مادرید، پایتخت اسپانیا بیشترین تعداد کتاب‌خوان‌ها را دارد و بخش‌های خودمختار در این کشور مانند (اندلس، آراگون، آستوریاس و موریسا) رشد معناداری را از سال 2011 میلادی در میزان مطالعه و تعداد خوانندگان ثبت کرده‌اند.

از طرفی دیگر، 76 درصد از اسپانیایی‌های بالای 14 سال، کتاب‌های الکترونیک می‌خوانند که تعداد خوانندگان آن به‌طور چشمگیری در حال افزایش است؛ به طوری که از 11 درصد در سال 2012 به 27 درصد در سال 2017 رسیده است؛ با این همه کتاب‌های الکترونیک در اسپانیا محبوبیت کم‌تری از کتاب‌های کاغذی دارد.

طبق آمار منتشر شده، 43 درصد از جمعیت اسپانیا فقط کتاب‌های کاغذی را برای خواندن انتخاب می‌کنند. این درحالی است که 20 درصد از دستگاه‌های کتاب‌خوان استفاده می‌کنند. اما نکته جالب این‌جاست که در طی یک سال در اسپانیا کتاب دیجیتال بیشتری در مقابل کتاب‌های کاغذی خوانده می‌شود که دلیلش البته رایگان بودن 80 درصد از کتاب‌های الکترونیک در این کشور است.

به طورکلی تمایل اسپانیایی‌ها به خرید کتاب در سال‌های اخیر کاهش یافته است، به‌گونه‌ای که فروش کتاب از 10 نسخه در سال 2016 به 9 نسخه در سال 2017 رسیده است. دلیل آن هم به تمایل روزافزون اسپانیایی‌ها به تهیه کتاب از کتابخانه‌ها برمی‌گردد.

نظرسنجی اخیر هم‌چنین نشان می‌دهد 80 درصد در بین نوجوانان 10 تا 14 ساله از خوانندگان پروپاقرص کتاب هستند که بین آن‌ها نیز علاقه‌مندی به کتاب‌های الکترونیک در حال افزایش است.

منبع: ایبنا

502

اتحادیه ناشران اسپانیایی مطالعه وقت کافی کتاب‌های الکترونیک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی ناچو با رئال مادرید در پایان این فصل به اتمام می‌رسد و به نظر نمی‌رسد که مدیران این باشگاه تصمیم برای ارائه پیشنهاد جدید به او داشته باشند و این بازیکنان به دنبال جدایی از رئال برای داشتن فرصت بازی بیشتر در فصل آینده است.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های اسپانیایی اعلام کرده بودند که این بازیکن از شرایطی که در رئال دارد راضی نیست و به همین دلیل در فکر جدایی است تا در سال‌های پایانی فوتبالش بتواند دقایق بیشتری را در میدان حضور داشته باشد.

پیش از این گفته شده بود که مقصد احتمالی این مدافع اسپانیایی آمریکا و لیگ فوتبال این کشور خواهد بود اما حالا به نظر می‌رسد که حداقل یک باشگاه اروپایی هم شرایط او را زیر نظر دارد و به زودی مذاکرات را آغاز خواهد کرد.

رادیو کوپه خبر داده است که مدیران لورکوزن و رابی علاقه بسیار زیادی به همکاری با ناچو دارند و امیدوار هستند که بتوانند این بازیکن را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به‌صورت رایگان و به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرند اما هنوز مشخص نیست که تصمیم نهایی او در این زمینه چه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟