Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: فیلم آقای حاتمی کیا با عنوان "به وقت شام" در خصوص دفاع از حرم اهل بیت ، مجاهدت مدافعان حرم و همچنین ضرورت حضور در سوریه و عراق است که کمتر در این خصوص کار شده بود و این فیلم به نوعی آغازگر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان با بیان اینکه دفاع مقدس گنج پایان ناپذیری است که باید از ظرفیت های آن برای مدت طولانی استفاده کرد،گفت: باید همه ابزارهای هنری مانند کتاب، تئاتر، فیلم و انیمیشن را به کار گرفت تا همه رشادت ها، غیرت ها و همتی که وجود داشت، برای نسل جوان تبیین شود تا بدانند پدرانشان چه فداکاری هایی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: برخلاف دوران قاجار و پهلوی که هرگاه نزاع و جنگی با کشورهای همسایه بود، برخی از خاک کشور را از دست دادیم اما در هشت سال دفاع مقدس، علیرغم اینکه دشمن ما تنها صدام و حزب بعث نبود بلکه همه ارتجاع عرب وکشورهای اروپایی و آمریکا از آن حمایت و تجهیزش می کردند، فرزندان دلیر این کشور در مقابلش ایستادند و صحنه های افتخارآمیزی ایجاد کردند.

 

وی ابراز کرد: بنابراین باید این فرهنگ ایثار، گذشت و روحیه شهادت طلبی به فرزندان ما و همچنین به همه دنیا منتقل شود که باعث غرور و مباهات است و هرمقدار کار هنری دراین زمینه انجام شود، کم است.

 

حسینی اظهار داشت: علاوه بر دفاع مقدس، بحث مدافعین حرم را هم داریم که فیلم آقای حاتمی کیا با عنوان "به وقت شام" در خصوص دفاع از حرم اهل بیت ، مجاهدت مدافعان حرم و همچنین ضرورت حضور در سوریه و عراق است که کمتر در این خصوص کار شده بود و این فیلم به نوعی آغازگر بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد کشور در دولت نهم بیان کرد: امیدواریم دیگر هنرمندان متعهد نیز به این حوزه وارد شده و در قالب جذاب هنر، پاسخگوی کسانی باشند که در خصوص لزوم حمایت ما از مردم سوریه و لبنان ابهامات و سوالاتی ایجاد می کردند؛ قطعا در قالب هنر به خوبی می توان به این مسائل پرداخت و حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی کاملا آشکار کرد.

 

وی تاکید کرد: باید از هنرمندان و فیلمسازانی که دراین حوزه ها وارد می شوند، تشکر کنیم چرا که کار بسیار دشواری است که با صحنه های جنگ و درگیری سروکار دارد و با یک کار معمولی یا آپارتمانی که هزینه چندانی ندارد و در ظرف مدت کوتاهی آماده می شود، فرق دارد و هم تحقیقات درخصوص آن و هم فیلمبرداری و تدوین آن زحمات بسیاری می طلبد.

 

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: همانطور که سردار حاج قاسم سلیمانی از آقای حاتمی کیا برای چنین اثری تشکر کردند، دیگران هم باید قدردان این نیروها باشند که چنین زحماتی کشیدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان