Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در نامه‌ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار اعلام موضع صریح و منطقی این شورای درباره حذف مدارس سمپاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

«اعضاء محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام

اهمیت راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی در حوزه علم، فرهنگ و مهم‌تر از همه آموزش، بر کسی پوشیده نیست، قلمرو این اهمیت تا آنجاست که رهبری معظم انقلاب اسلامی از آن به این تعبیر یادکرده‌اند: «شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچون یک قرارگاه اصلی، وظیفه سیاست‌گذاریِ راهبردی و هدایت دستگاه‌ها و مراکز تأثیرگذار فرهنگی و بخش‌های اجرایی را بر عهده دارد، آن نهادی که به دنبال آن می‌گردید همین‌جاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما جای دیگری نداریم».

در طول عمر پربرکت نظام اسلامی، به‌کرات و در عرصه‌های مهم، شاهد راهبری جدی و مدبرانه شورای محترم بوده‌ایم و این خدمات ارزشمند را، به‌نوبۀ خود، پاس می‌داریم.

چندی است که شاهد ارائه طرحی هستیم که اجرای آن، آثار مهم و بلندمدتی را بر نظام آموزش کشور به همراه دارد، طرح حذف آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان (سمپاد) و نمونه دولتی و به‌تبع آن، حذف این مدارس که واکنش بسیاری از متخصصان عرصه تعلیم و تربیت را برانگیخته است، مدارسی که به‌طور مستقیم بر روند شناسایی، جذب و پرورش علمی استعدادهای درخشان مؤثر است.

نظرات موافقان و مخالفان و تحلیل‌ها و گزارش‌های دریافت شده، حاکی از اهمیت این مسئله بود، تا اینکه در 29 بهمن‌ماه، حذف سمپاد رسما از نظام آموزش‌وپرورش اعلام و طرحی موسوم به «شهاب» (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) که مدتی در برخی مدارس، به‌طور آزمایشی اجرا می‌شد، جایگزین آن شد، دراین‌بین، آنچه آشکار بوده و هست، جای خالی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار و راهبر در عرصه‌های مهم آموزشی است.

در میان اظهارنظرهای بی‌درنگ برخی کارشناسان در حمایت از این مصوبه هیچ‌گونه اعلام موضعی در تائید یا رد و یا لااقل، توضیح و تبیین و تفسیر این طرح، از شورای محترم مشاهده نشده است و حتی مطالبۀ تبیین طرح جایگزین پیشنهادی دولت ( شهاب) به جهت بررسی کارشناسی، توسط شورا، به‌عنوان متولی تنظیم سیاست‌های آموزش‌وپرورش کشور، انجام نگرفته است، بحث بر سر بودن یا نبودن مدارسی است که فرزندان نخبۀ ایران اسلامی، برای پرورش و بالندگی هرچه بیشتر، به آن‌ها سپرده می‌شوند.

فارغ از درست یا غلط بودن تصویب طرح مذکور، این سؤال مطرح است که چرا موضع و رأی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر پرورش اختصاصی نخبگان و بر اساس تجربۀ چندی پیش در مورد ورود ایشان به مسئله سند آموزشی 2030 (که ایشان از باب ابرام بر خط‌مشی‌های آموزشی و تربیتی خود داشتند)، به نظر می‌رسد تصویب طرح اخیر، در تعارض با خط‌مشی تعیین‌شده از جانب ایشان است و بعید نیست که همچون قضایای 2030، شخصا، وارد عمل شوند، و این به معنای عدم توجه شورای محترم به وظایف محوله از جانب قانون است.

بسیج دانشجویی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، به‌عنوان یک تشکل دغدغه‌مند در ساحت تعلیم و تربیت و چشم بیدار عدالت‌طلبی در عرصۀ پرورش فرزندان انقلاب اسلامی، خواستار اعلام موضع صریح و منطقی شورای محترم درباره حذف این مدارس است.

و الله ولی التوفیق»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است