Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- هند و آمریکا برای گسترش همکاری های دو جانبه دفاعی خود از جمله تولید مشترک تجهیزات دفاعی و انتقال تکنولوژی در دهلی نو مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ایندیا تایمز در روز سه شنبه، مقامات هندی بدون اعلام دقیق برگزاری این مذاکرات گفتند که طرح تجارت و تکنولوژی دفاعی بین دو کشور، در دیدار 'ای کی جین' معاون نیروهای واحد هند و 'متیو وارن' رئیس بخش همکاری های بین المللی ارتش آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام هندی گفت: صنعت دفاعی هند در مرحله رشد قرار دارد و دهلی نو به دنبال کسب آخرین تکنولوژی ها در تولید اسلحه و تجهیزات دفاعی است.
متیو وارن رئیس بخش همکاری های بین المللی ارتش آمریکا نیز تاکید کرد که همکاری های دفاعی هند و آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت چرا که هر دو کشور از اهمیت طرح تجارت و تکنولوژی دفاعی هند و آمریکا آگاهی دارند.
طرح تجارت و تکنولوژی دفاعی هند و آمریکا برای اولین بار توسط اشتون کارتر وزیر اسبق دفاع آمریکا در سال 2012 مطرح شد.
هدف از این طرح تمرکز پایدار روابط تجاری دوجانبه بر تجارت و ایجاد فرصت هایی برای تولید، همکاری و توسعه مشترک تجهیزات دفاعی است.
بر اساس این طرح هند و آمریکا جهت انجام پروژه های مختلف دفاعی، گروه های کاری مختلفی را تشکیل داده اند.
روابط دفاعی هند و آمریکا در حال افزایش است در حالی که هر دو کشور اعلام کرده اند که متعهد به افزایش این روابط هستند.
در این راستا آمریکا در سال 2016 هند را به عنوان 'همکار ارشد دفاعی' خود معرفی کرد.
هند و امریکا همچنین یک توافقنامه برای استفاده از پایگاههای زمینی ،هوایی و دریایی یکدیگر برای انجام تعمیرات و تدارکات امضا کردند.
اشتون کارتر در سال 2016 یک واحد ویژه در پنتاگون برای گسترش روابط دفاعی با هند ایجاد کرده است.
هند که یکی از بزرگ ترین خریداران دفاعی امریکا محسوب می شود قصد دارد با دریافت تکنولوژی های پیشرفته بر سواحل 7500 کیلومتری خود را در اقیانوس هند کنترل بیشتری داشته باشد.
در سال های اخیر چین یکی از بزرگ ترین رقیبان منطقه ای هند با معرفی طرح هایی مانند یک کمربند یک جاده سعی کرده است حضور خود را در منطقه افزایش دهد. همچنین زیردریایی های این کشور به طور مکرر در منطقه اقیانوس هند دیده شده اند.
آساق**267**1424**1144

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است

روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده در حال انجام اقداماتی نهایی در یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی خود به اوکراین است که ممکن است امروز (جمعه) اعلام شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش پالیتیکو، این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

این بسته به بودجه ۶۱ میلیارد دلاری اوکراین که روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت، تسلیحات مذکور احتمالا تا چندین سال به اوکراین ارسال نمی‌شود چون این مبلغ تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تخصیص می‌یابد. در ارتباط با این ابتکارعمل، پنتاگون قراردادهایی را با شرکت‌های دفاعی ایالات متحده برای تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای اوکراین، در مقابل برداشت از ذخایر فعلی آن، منعقد می‌کند.

روز سه‌شنبه، سنای آمریکا بسته‌ای از لوایح را برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه چین تصویب کرد.

در ۲۰ آوریل، این لوایح در مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. حجم کل بسته بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار است که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است