Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:19:55 GMT

فضای مجازی به شکلی مستقیم بر فضای حقیقی تاثیر می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۶۸۸۸

فضای مجازی به شکلی مستقیم بر فضای حقیقی تاثیر می‌گذارد

تبریز – فرمانده سپاه عاشورا گفت: فضای مجازی فقط در فضای مجازی نمی‌ماند و می‌توان گفت که محتواهای این فضا به صورت مستقیم بر واقعیت تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عابدین خرم عصر امروز در اختتامیه اولین جشنواره فعالان فضای مجازی آذربایجان شرقی که در سینما قدس تبریز برگزار شد، گفت: برای پی بردن به اهمیت فضای مجازی کافی است به فرمایش مقام معظم رهبری توجه کنیم که گفته‌اند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است» و «اگر رهبری اجازه می‌داد مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فضای مجازی آنقدر عمیق است که دست یافتن به سواد مطلق در این حوزه تقریبا غیرممکن استِ افزود: در کشور ما بیش از ۴۷میلیون‌نفر از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند که همین باعث شده این پیام‌رسان به یک جاده یک طرفه و بی‌رقیب در کشور ما بدل شود.

فرمانده سپاه عاشورا با یادآوری اینکه برای تداوم انقلاب جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری شده است، عنوان کرد: اکنون این موضوع مهم است که چقدر بتوانیم در حوزه فضای مجازی و در برابر تهدیدهای این حوزه آفند و پدافند انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی درحال دگرگون ساختن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است، تاکید کرد: فضای مجازی فقط در فضای مجازی نمی‌ماند و می‌توان گفت که محتواهای این فضا به صورت مستقیم بر واقعیت تاثیر می‌گذارد.

سردار عابدین خرم هدف فعالیت ۲۵۰شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان را از بین بردن وحدت مسلمانان و شیعیان عنوان کرد و گفت: اولین نیاز ما برای مقابله با آسیب‌های حوزه فضای مجازی، ارتقا سواد رسانه‌ای خویش است.

وی بر ضرورت شکل‌گیری جبهه نیروهای انقلابی در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: امروز هر فرد حقیقی می‌تواند در فضای مجازی به اندازه یک سازمان و ارگان فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه عاشورا عنصر اندیشه و فکر را در کارهای رسانه‌ای و مجازی مهم‌تر از امکانات فیزیکی دانست و اعلام کرد: وسعت فیزیکی شرکت فیسبوک شاید به اندازه اداره استانداری آذربایجان شرقی باشد اما اینکه چقدر در دنیا تاثیرگذار واقع شده، به نوع تفکر آن‌ها بستگی دارد.

وی عدالت‌طلبی، مقابله با تبعیض، ظلم و فساد را از ویژگی‌های فضای مجازی انقلابی و اسلامی عنوان کرد و تشریح کرد: اینکه چرا برخی وزرا علی‌ٰرغم داشتن اموال و دارایی‌های زیاد باز در جلسه استیضاح از نمایندگان رای می‌گیرند، موضوعی است که باید در فضای مجازی مورد پرسش قرار بگیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری

به تازگی شیوه عجیب و غریب اعتراض کارگران چینی به دستمزدهایشان در فضای مجازی پربازدید شد. در ویدیوها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، جوانان چینی بدترین لباس‌های خواب و دمپایی‌های خود را می‌پوشند تا در اعتراض به همه چیز، از مدیران غیرحرفه‌ای و شرایط کاری بد گرفته تا دستمزد کم و ساعت‌های کار طولانی، به سمت محل کار خود حرکت کنند.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • کولاک یک‌ نیمه‌ای لیونل مسی برابر نیویورک ردبولز؛ تاثیر مستقیم روی ۶ گل!
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی