Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و گردشگری و غذاهای محلی با حضور 10 استان کشور با عنوان اقوام ایرانی در دماوند افتتاح شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پیش از سال جدید با برپایی نمایشگاه بهاره در شهر دماوند و رودهن و درایام نوروزبا نمایشگاه اقوام ایرانی در قالب معرفی سوغات، هدایا، صنایع دستی و گردشگری غذاهای محلی استان های مختلف کشور تلاش درجهت معرفی فرهنگ دیگر استانها کرده ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون در این نمایشگاه غذاهای محلی در قالب هفت سیاه چادر با فرهنگ های محلی و سوغات ، هدایا و صنایع دستی و گردشگری در بیش از 50 غرفه عرضه می شود.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اظهارداشت: در این نمایشگاه 10 استان حضور دارند که ازجمله آنها استان ها چهار محال و بختیاری، کردستان، گیلان، تبریز، اصفهان، یزد، قم و خراسان می باشند.
خواجه ایی با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور آشنایی مسافران نوروزی با سوغات برخی از استان ها از امروز تا 17 فروردین برپا می باشد، بیان کرد: برگزاری این نمایشگاهها می تواند یک برند برای شهرستان دماوند باشد و مسافرانی که از این مسیر عبور می کنند با سوغات و امکانات برخی استان ها آشنا می شوند.
وی همچنین در خصوص بحث نظارت و بازرسی از امکان پذیرایی و گردشگری در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام هم در 2 مسیرهراز و فیروزکوه و هم در شهرستان دماوند بازرسی ها به صورت دقیق توسط 10 نفر از بازرسان اتاق اصناف در قالب 5 تیم صورت می گیرد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از مردم شهرستان دماوند و‌ مسافران تقاضا کرد درهر کجا با مشکل گران فروشی، کم فروشی و‌ تقلب مواجه شدند با شماره تلفن های 124 و 02176344748 تماس بگیرند.
وی همچنین به عملکرد یک ماه اخیر این نهاد در بخش بازرسی اشاره کرد و گفت: از ابتدای اسفند ماه سال 96 تا پایان سال گذشته، 18 مورد گشت مشترک با دیگر ادارات شهرستان، 1622 فقره بازرسی، 80 فقره تعداد پرونده های متشکله و ارجاع شده به تعزیرات، 28 فقره شکایات حضوری دریافت شده و 45 فقره شکایات تلفنی قابل پیگیری صورت گرفته است .
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نمايشگاه نوروزي اقوام ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان