Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:19:56 GMT

آسمان آذربایجان شرقی تا هفته آینده صاف تا قسمتی ابری است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۲۰۲

آسمان آذربایجان شرقی تا هفته آینده صاف تا قسمتی ابری است

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: آسمان استان تا سه شنبه هفته آینده صاف تا قسمتی ابری خواهد شد و امروز احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد وجود دارد.

محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز هوای استان ابری تا نیمه ابری همراه با بارش باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: امروز به تدریج از میزان ابرها در استان کاسته شده و دما به تدریج کاهش می یابد و در برخی مواقع همراه با مه و غبار است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هوای استان از روز پنجشنبه تا سه شنبه هفته آینده صاف تا قسمتی ابری و در برخی نواحی همراه با مه و غبار خواهد شد.
اشجعی ادامه داد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده باد ملایم گاهی نسبتا شدید و از روز یکشنبه تا سه شنبه باد ملایم تا متوسط در استان می وزد.
وی گفت: دمای کنونی تبریز 9 درجه بالای صفر است و بناب با 14 درجه و کلیبر با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان هستند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/6183

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جغرافيا بارش تگرگ اداره كل هواشناسي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده