Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه امسال دومین جشنواره شعر نهج البلاغه در سطح کشوری برگزار می شود، گفت: تاکنون کم تر از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است و به دلیل درخواست های مکرر جشنواره را تا ۳۰ فرودین ماه تمدید کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مسعود رجایی عصر دیروز در نشست خبری دومین جشنواره سراسری شعر نهج البلاغه با بیان اینکه اهمیت نهج البلاغه بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: جرج جرداق مسیحی می گوید، علی(ع) یک هزار و 400 سال پیش نقشه راه بشریت را در نهج البلاغه کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که بایند نهج البلاغه را خواند و در آن تامل کرد، عنوان کرد: باید راهکارهای کم شدن شکاف بین جامعه و نهج البلاغه را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های کم شدن فاصله بین جامعه و نهج البلاغه زبان هنر و به ویژه شعر است، تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار در کشور جشنواره استانی شعر نهج البلاغه در شهر اصفهان برگزارشد.

رجایی با بیان اینکه امسال دومین جشنواره شعر نهج البلاغه در سطح کشوری برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون کم تر از 400 اثر به جشنواره رسیده است که به دلیل درخواست های مکرر جشنواره را تا 30 فرودین ماه تمدید کردیم.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه بعد از 30 فروردین ماه بلافاصله داوری این جشنواره آغاز می شود، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که اختتامیه این جشنواره تا پیش از نیمه شعبان ماه برگزار شود.

رجایی در رابطه با موضوعات انتخاب شده برای این جشنواره گفت: اهمیت و جایگاه نهج البلاغه بعد از قرآن مجید، نقش محوری توحید و عدالت در نهج البلاغه که جامعه امروز تشنه آن است و سبک زندگی سه موضوع انتخاب شده برای جشنواره امسال است.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه در سال آینده قرار بر این است که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، عنوان کرد: فراخوان جشنواره امسال در اختتامیه جشنواره شعر قرآن در دی ماه سال 96 اعلام شد و مهلت ارسال آثار تا 15 دی فروردین ماه  بود.

وی با اشاره به جلسه مشترک با هنرمندان اصفهان در این رابطه، عنوان کرد: تاکنون بیشترین آثار از شهر قم ارسال شده است که شعرای اصفهان اعلام کرده اند که در فرصت باقی مانده این کمبود آثار ارسالی از اصفهان را جبران خواهند کرد.

رجایی هدف از این جشنواره را آشنایی مردم با نهج البلاغه دانست و خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد موج در بین شعرا به عنوان نخبگان جامعه هستیم تا این قشر به این سمت بیایند و در روز اختتامیه این موج از بین شاعران به سمت جامعه برود و مردم نیز این حلاوت و شیرین نهج البلاغه را درک کنند.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه سال گذشته ارگان های مختلفی حامی این جشنواره بودند، عنوان کرد: امسال تنها آستان قدس رضوی و بنیاد قرآن و نهج البلاغه برگزارکننده این جشنواره خواهند بود تا این جشنواره به صورت مردمی برگزار شود.

وی با بیان اینکه آشنایی با نور اهل بیت(ع) موجب رشد و تعالی فرد و جامعه می شود، اظهار کرد: یکی از گسل های موجود در جامعه وجود دارد، فاصله بین مردم و نهج البلاغه و قرآن است که باید کم شود.

رجایی با بیان اینکه این شعر نهج البلاغه سال گذشته پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از نکات مدنظر ما در جشنواره باز گذاتن رده سنی برای شرکت همگان بود که در سال های آینده این جشنواره به صورت تخصصی تر برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد

ایسنا/هرمزگان دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی روستای گورزانگ برگزار شد.

دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی روستای گورزانگ در دو رشته بازی درا و بازی رمازا با حضور شش تیم از شهرستان میناب و به مدت سه روز برگزار شد.

محمد خوشصوت دبیر اجرایی این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی، در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ سنت های گذشته، گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است.

وی افزود: دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای گورزانگ و با همکاری جمعی از فرهنگ دوستان برگزار شد.

بازی رمازا به شماره ۱۱۰۴ بازی درا به شماره ۸۴ و بازی رحمونی به شماره ۱۰۹۶ همگی در سال ۱۳۹۴ در فهرست میراث معنوی کشور به نام میناب به ثبت رسیده‌اند.

بازی‌های دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی در دو گروه سه تیمی برگزار شد که در هر رشته تیم اول هر گروه به فینال راه پیدا کرد.

از گروه یک، رشته رمازا تیم شهباز و از گروه دو تیم سایپا به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از برگزاری فینال تیم سایپا قهرمان شد.

و در رشته درا هم از گروه یک، تیم روستای رکن آباد و از گروه دو، تیم سایپا گورزانگ به فینال راه یافتند که در نهایت تیم سایپا موفق شد عنوان  قهرمانی را از آن خود کند.

در میناب بیش از ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود