Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات گفت: امکانات لازم در فضای سایبری تدارک دیده شده تا ماموریت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی با حداقل مشکلات انجام شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی معینی مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم در نشست روسای گروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی با محوریت هم اندیشی و آشنایی با سامانه آموزش عالی (HES) با اشاره به تکلیفی که سال ۱۳۹۴ از سوی دولت مبنی بر استقرار دولت الکترونیک بر عهده ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی گذاشته شد، گفت: بحث استقرار دولت الکترونیک دارای دو ستون اصلی یکپارچگی داده‌ها و یکپارچگی حوزه فرآیند‌ها است و علاوه بر این دو بخش، یکی از ویژگی‌های فضای مجازی، ایجاد کانال‌های متعدد ارتباطی است که در این مسیر ما باید اطلاعات کاملی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشیم تا داوری‌های درستی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نتیجه استقرار دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: باید در هر لحظه بتوانیم وضعیت فعلی‌مان را شرح دهیم که این امر با کمک اتصال به اطلاعات دانشگاه‌ها در فضای سایبری امکان‌پذیر است و ارائه کار نسخه‌ای نیز با کمک کاوش اطلاعات و یکپارچه‌سازی آن‌ها صورت می‌گیرد و در این فرآیند از سال ۱۳۹۴ در حوزه داده‌ها یک درگاه تبادل اطلاعات ایجاد کرده‌ایم و کار ارتباط با سامانه‌های آموزشی، پرسنلی و پژوهشی در دانشگاه‌های دولتی را از این طریق به انجام می‌رسانیم و در حوزه داده‌ها نیز یک تیم حکمرانی داده‌ها ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات افزود: در سامانه آموزش عالی (HES)، اتوماسیون دفتر برنامه‌ریزی و فرآیند دفتر گسترش آموزش عالی قابل دسترسی است.

به گفته معینی دسترسی به اطلاعات اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دسترسی به اطلاعات ساختاری دانشگاه‌ها و تشکیلات آن‌ها انجام گرفته و در حوزه فرآیند سامانه‌های دانشجویی و پژوهشی هم فعال هستند و اکنون به دنبال بحث هماهنگ‌سازی و متناسب‌سازی ساختار‌های قدیمی با ساختار جدید هستیم تا با دسترسی به فضای سایبری و ارتباط با همه اعضای هیات علمی بتوانیم در حوزه فرآیند انتخاب اعضا نیز ساختار‌های جدید را جایگزین ساختار‌های قدیمی کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این خصوص به خوبی پیش رفته و امکانات لازم در فضای سایبری تدارک دیده شده تا ماموریت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی با حداقل مشکلات انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور